Biznis

Gospodarski aspekt

Strategija razvoja turizma Općine Vir

Strategija razvoja turizma Općine Vir

10. svibnja u Vijećnici Općine Vir održat će se prezentacija aspekata turističkog razvoja Općine Vir.

Svojim geografskim položajem, prirodnim značajkama i dosadašnjim razvojem, gledajući s gospodarskog aspekta, Vir se usmjerava prema razvoju turizma. Strateški izbor Općine Vir jest ulaganje u razvoj turizma kao temeljne gospodarske aktivnosti te kao okosnice na koju se nastavlja sveukupni gospodarski razvitak čitavog područja otoka Vira.

Shodno toj opredijeljenosti, a uvažavajući sve potencijale i usmjerenost Vira na ovu gospodarsku granu, Općina Vir je naručila izradu "Strategije razvoja turizma Općine Vir". Ovaj posao povjeren je tvrtci Horwath Consulting iz Zagreba, vodećoj konzultantskoj tvrtki u Jugoistočnoj Europi za hotelijerstvo, turizam i industriju slobodnog vremena.

U svrhu razvitka turizma izrađena su dva dokumenta koji će služiti kao programske smjernice budećeg turističkog razvoja: "Situacijska i tržišna analiza te strategija razvoja turizma Općine Vir" i "Operativni plan turističkog razvoja za Općinu Vir"."Situacijska i tržišna analiza te strategija razvoja turizma Općine Vir" uspostavlja strateški okvir daljnjeg turističkog razvoja Vira, a kao takav predstavlja viziju turističkog razvoja kao i turističkog pozicioniranja destinacije u budućnosti.

Vizijom koja je postavljena u ovoj strategiji Vir se pozicionira kao destinacija srednjeg i srednje-višeg ranga namijenjena uljudnom životu internacionalnog karaktera i
obiteljskom odmoru u svim svojim segmentima ponude: Vir kao "Family Island".

"Operativni plan turističkog razvoja za Općinu Vir" predstavlja dokument čiji je cilj provesti strateški okvir turističkog razvoja Općine Vir, kao prethodno usvojenog dokumenta. Ovim dokumentom dan je prijedlog ključnih projekata i plan investicija, kao i ekonomska ocjena te provedbeni plan. To uključuje programe podizanja konkurentnosti, poseban program revitaliziranja sjeverozapadnog dijela otoka, prijedlog i okvirnu specifikaciju ključnih investicijskih projekata, te pregled ključnih investicija.

Programom podizanja konkurentnosti predviđa se preustroj poduzeća "Vir turizam" d.o.o., koje je u vlasništvu Općine, čime ono postaje glavni pokretač turističkog razvoja na Viru. Predviđa se da ono bude nositelj određenih programa konkurentnosti. S obzirom na projekte koji se definiraju ovom Strategijom "Vir turizam" će preuzeti
projekt menadžment za realizaciju definiranih turističko-razvojnih projekata. Koristi od projekta reorganizacije poduzeća "Vir turizma" se ogledaju u organizaciji cjelokupnih turističkih aktivnosti, okrupnjavanja ponude privatnog smještaja, nuđenja agencijskih usluga svim privatnim iznajmljivačima kroz promociju i agencijsku prodaju turističkih kapaciteta, sigurne provedbe "Strategije razvoja turizma" i "Operativnog plana", profesionalnog projekt menadžmenta, stvaranja standarda u turizmu i otvaranju većeg broja novih radnih mjesta.

"Vir turizam" bi trebao voditi i ključne investicijske projekte koji su od posebnog značaja za razvoj Vira. Radi se o vrlo atraktivnim projektima kao što su izgradnja marine Porat, izgradnja i uređenje centralnog trga s promenadom, uređenje tematskih plaža, planiranje turističke zone Srpljica, izgradnja hotela u centru Vira te luksuznog rezidencijalnog objekta unutar virskog svjetionika.

Posebno se ističe program revitalizacije sjeverozapadnog dijela otoka Vira čime se podiže razina atraktivnosti otoka. Izgradnjom cestovne infrastrukture na tom području i stvaranjem tzv. Virskog prstena, te uređenjem atraktivnih punktova na mjestima koja
imaju prirodne i baštinske vrednote, stvoriti će se dodatna turistička ponuda.

Izrada Strategije razvoja turizma za Općinu Vir predstavlja nov korak u
planiranju razvoja Općine. Provedba Strategije razvoja turizma trebala bi otvoriti nove mogućnosti gospodarskog razvoja otoka Vira te
stvoriti prostor ugodnog turističkog boravaka, ali i ugodnog življenja domicilnog stanovništva.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.