Biznis

iStudio

Koliko je Facebook dobar marketinški alat u Hrvatskoj?

Koliko je Facebook dobar marketinški alat u Hrvatskoj?

Priča o Facebooku kao marketinškom alatu globalno je već odavno ispričana. Svaki treći online oglas u SAD-u se prikaže upravo na Facebooku, a prihodi od oglašavanja na njemu u 2010. godini dosegnuli su 1,86 milijardi dolara. Kakva je situacija u Hrvatskoj? Isplati li se uložiti u marketing na Facebooku?

U Hrvatskoj postoji 1,4 milijuna aktivnih korisnika na Facebooku. Pribrojimo li im i neaktivne korisnike, brojka se penje do čak 1,7 milijuna. Gotovo polovica Hrvata uskoro bi mogla biti na najvećoj svjetskoj društvenoj mreži. Facebook je postao zaseban medij, koji se doslovno može usporediti s cijelim internetom, radijem pa čak i televizijom, donosi portal Profitiraj .

Facebookova pretvorba

Od servisa na kojem su u Hrvatskoj donedavno bili „samo klinci“, Facebook se polako preobražavao u marketinški alat – a ozbiljne kampanje počele su pojavom Fan Pagea. Tvrtkama je tako omogućeno da skupe tisuće i tisuće fanova te da s njima komuniciraju svoj brand na dnevnoj razini. To naravno nije jednostavno. Potrebno je uložiti velik trud kako bi se stvorila respektabilna Facebook stranica koja okuplja, primjerice 10.000 ljudi. S tim ciljem nastale su specijalizirane tvrtke koje nude cjelokupnu uslugu oglašavanja na Facebooku. Jedna od njih, lider na hrvatskom tržištu, iSTUDIO, u četvrtak je u zagrebačkom Hypo centru organizirala FACE UP! seminar, koji je okupio predstavnike velikih kompanija, a na kojima ih je stručni kadar iSTUDIO-a educirao o marketingu na Facebooku.

Razlika između Facebooka i svih ostalih

Prednost Facebooka nad ostalim internetskim stranicama, bile one portali ili određeni servisi jest ta što na njega dolazi uvjerljivo najviše ljudi. Ti korisnici na stranicama FB-a zadržavaju se i do nekoliko sati. Druga važna stvar je ta što svakog „pridobivenog“ korisnika, ukoliko imamo dobar community management zadržavamo zauvijek.

No, neće nam biti od velike koristi ako svoj, npr. frizerski salon za žene u Zagrebu, oglašavamo muškoj populaciji u Osijeku. Upravo u tome krije se treća snaga Facebooka. Prilikom dodavanja Facebook Adsa (plaćenih oglasa na Facebooku) možemo točno prema dobi, interesima te različitim drugim aktivnostima odabrati skupinu ljudi koju želimo pridobiti na svoju fan page stranicu.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.