Biznis

Stanje na tržištu

U srpnju registrirana 3663 nova automobila: ljetni odmori usporili prodaju

U srpnju registrirana 3663 nova automobila: ljetni odmori usporili prodaju

U prvih sedam mjeseci najbolje rezultate bilježi Volkswagen koji je prodao 3161 novi automobil, što predstavlja 11,79 posto tržišnog udjela

Godišnji odmori i ljeto očito su utjecali na prodaju novih automobila na hrvatskom tržištu s obzirom da je ovogodišnji srpanj lošiji od prošlogodišnjeg za 7,9 posto, stoji u rezultatima koje svaki mjesec objavljuje agencija Promocija Plus. Naime, lani su u srpnju zabilježene 3953 nove registracije, dok je sedmi mjesec ove godine bio lošiji za 290 komada, odnosno prodana su tek 3663 primjerka novih vozila, piše slobodnadalmacija.hr

Međutim, kada se uzmu u obzir rezultati prvih sedam mjeseci 2011. godine situacija u odnosu na lani je još uvijek zadovoljavajuća jer je tržište u plusu za 14,5 posto. U prvih sedam mjeseci ove godine registrirano je 26.800 novih automobila, što je više za 3399 primjeraka u odnosu na 2010. godinu kada je prodano 23.401 vozilo.

U prvih sedam mjeseci najbolje rezultate bilježi Volkswagen koji je prodao 3161 novi automobil, što predstavlja 11,79 posto tržišnog udjela. Na drugom mjestu je Opel, neprikosnoveni gospodar hrvatskog tržišta, koji je posljednjih šest, sedam godina najprodavaniji brand u Hrvatskoj. Od siječnja do kraja srpnja registrirano je 2807 primjeraka vozila s logom munje (10,47%), dok je na trećem mjestu Renault sa 2572 nove registracije (9,60%).

Među prvih pet još su Peugeot i Chevrolet sa 2134, odnosno 1957 prodanih primjeraka. U „top ten“ hrvatskog tržišta još su Škoda (1871), Hyundai (1748), Citroen (1704), Ford (1211) i Dacia – 936 novih registracija. Na 11. mjestu je KIA (895), a najbolji japanski brand je Toyota na 12. mjestu sa 749 novoprodana automobila. Nissan (670) i Suzuki (621) su iza Toyote, dok se na 15. mjesto probio Audi sa 570 komada. U razdoblju siječanj-srpanj 2011. najprodavaniji model je Opel Astra sa 1251 novim automobilom ili 4,67 posto tržišnog udjela, dok je Škoda Octavia na drugom mjestu zahvaljujući flotnoj prodaji MUP-u sa 1240 novih registracija (4,63%). Među prvih pet su još VW Polo (1140), Opel Corsa (1018) i Renault Megane sa 875 primjeraka. Od šestog do desetog mjesta poredali su se Hyundai i30 (872 primjerka), VW Golf (869), Peugeot 308 (724), Renault Clio (721) i VW Passat sa 716 novih registracija.

U srpnju 2011. godine najprodavaniji brand je Volkswagen sa 386 primjeraka ili 10,54 posto tržišnog udjela. Drugi je Opel sa 349 komada, a potom među prvih pet još su Peugeot – 342, Hyundai – 327 i Citroen – 315 novih registracija. Pozitivan rezultat, dakle plasman među prvih deset u srpnju su još ostvarili: Renault – 278, Ford – 254, Chevrolet – 214, Škoda 177 i KIA – 153 vozila. Kada je u pitanju prodaja po regijama i županijama, tu nema apsolutno nikakvih promjena.

Na čelu je uvjerljivo Zagrebačka regija sa 9371 novom registracijom, odnosno tržišnim udjelom od 34,97 posto. Na drugom mjestu je Primorsko-goranska županija sa 2332 nova primjerka (8,70%), dok je treća Splitsko-dalmatinska županija sa 2201 novim vozilom (8,21%). Uvjerljivo najgora je Ličko-senjska županija sa prodanih samo 168 novih automobila u sedam mjeseci ili 0,63 posto tržišnog udjela.

 slobodnadalmacija.hr/ezadar


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.