Biznis

Gubici Hrvatskih željeznica

Prokletstvo nerentabilnosti HŽ-a

Prokletstvo nerentabilnosti HŽ-a

Nerentabilne linije, koje nisu pokrivene državnim subvencijama, mjesečno generiraju gubitak od oko sedam milijuna kuna

Gubici Hrvatskih željeznica gomilaju se iz godine u godinu, a nadolazeća liberalizacija željezničkog putničkog prijevoza te bi gubitke mogla samo još više povećati. Stoga ne iznenađuje što su u HŽ-u razmatrali ukidanje nekih neprofitabilnih linija. No, iznenađuje da su među tim linijama i one između Zagreba i Osijeka ili Rijeke, prenosi nacional.hr

Večernji list piše, pozivajući se na zapisnik s nedavne sjednice uprave HŽ Holdinga, kako od ukupno 781 vlaka koji dnevno voze na hrvatskim željeznicama, zbog neprofitabilnosti treba ukinuti čak 164 linije.

Nerentabilne linije, koje nisu pokrivene državnim subvencijama, mjesečno generiraju gubitak od oko sedam milijuna kuna. Zabrinjava da su među nerentabilnim linijama i one od Zagreba do Osijeka, donosno od Zagreba do Rijeke gdje vlak vozi 4,5 sati, a autocestom se stiže za 1,5 sat.

Iz HŽ-a priznaju kako će morati djelomice reducirati broj linija ukoliko se ne pronađu dodatna financijska sredstva. To bi, posljedično moglo dovesti do otpuštanja, jer bi se ukidanjem pojedinih linija stvorio višak radnika. Tako bi njih 2000 od ukupno 12500 zaposlenih vjerojatno završilo na cesti.

nacional.hr/ezd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.