Biznis

Visa istraživanje

Hrvati pod borom najčešće ostavljaju šminku, odjeću i nakit

Hrvati pod borom najčešće ostavljaju šminku, odjeću i nakit

Visa Inc. ( NYSE: V) vodeća svjetska platna kompanija provela je istraćivanje o tome kako će hrvatski građani trošiti svoje novce tijekom božićnih blagdana.

Istraživanje je otkrilo kako je Božić u Hrvatskoj istinski obiteljski blagdan, a u skladu s tim su i rezultati pokazali da će Hrvati prije svega kupovati poklone djeci (62%), partnerima (53%) i rođacima (35%). Zanimljivo je da će tek 12% hrvata kupiti poklone prijateljima, a 1% kolegama na poslu.

Čini se, barem tako govore brojke iz Visinog istraćivanja, da su muškarci romantičniji od žena, jer je vjerojatnije da će muškarci kupiti poklon svojoj partnerici. Zanimljivo, hrvatski građani i građanke mogu očekivati da će ispod božićnog drvca pronaći šminku (56%) i odjeću (65%), koje će im pokloniti partneri ili rođaci. Vrlo vjerojatno je da će Hrvati bez djece dobiti nakit, a oni s djecom kućne potrepštine.

Pragmatičnost se povećava s godinama i djecom, a prema istraživanju vjerojatno je da stariji ispitanici neće ništa kupovati svojim partnerima, nego će razmišljati o svojoj djeci i unucima te ostalim rođacima (nema mjesta za romantiku, djeca i održavanje veza sa obitelji je na prvom mjestu).

Visa stoga sugerira da Hrvati obiđu dućane još ovaj tjedan i vikend jer će idući tjedan biti kaotičan. Naime, hrvatski su građani u sklopu istraživanja potvrdili kako planiraju kupiti poklone tjedan prije Božića (55%), i to u trgovačkim centrima (76%) ili supermarketima (36%).
Većina Hrvata je osjetila recesiju, ali unatoč tome velika većina će kupovati poklone za svoje voljene (90%), iako im je božićni budžet za ovu godinu manji nego za prošlu.

Vrijedi istaknuti kako je više od polovice ispitanih zabrinuto oko potrošnje tijekom božićnih blagdana, iako ih je trećina štedila novac za poklone tijekom cijele godine. Kada je u pitanju trošak za božićne poklone, većina Hrvata (36%) planira potrošiti od 100 - 400 kuna, dok jedna trećina (30%) planira potrošiti od 400 - 800 kuna.

Hrvati su, zanimljivo, prilično skromni sa svojim željama za Božić. Više cijene nematerijalne poklone, a prve tri želje su im zdravlje (46%), sreća (31%) i ljubav (22%). Više novaca kao želja je tek na 4. mjestu, a samo mali broj (4%) ispitanika želi luksuzni poklon. Ostale želje koje su spomenute su putovanja, male stvari, obiteljska okupljanja, a od luksuznih poklona automobili..

Istraživanje je također pokazalo da Hrvati preferiraju debitne i kreditne kartice kao način plaćanja za božićne poklone zbog praktičnosti (66%) i mogućnosti odgode plaćana (45%), ali isto tako radi kontrole troškova (20%) i sigurnosti (14%). Žene preferiraju kreditne kartice više nego muškarci, a kreditne kartice se više koriste kod bračnih parova s djecom.

Jako važne stvari kod Hrvata za vrijeme božićnih blagdana su putovanja. Ali ove godine, zbog nestabilne financijske okoline, samo manjina od 12 % će putovati za božićne blagdane. Oni su većinom mlađi, sa većim prihodima i samci. Visa istraživanje je provedeno na reprezentativnom nacionalnom uzorku od 500 hrvatskih građana u dobi od 18 - 64 godine.

 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.