Biznis

Gradi se sustav "pametnih ulica"

U pripremi projekt obnove i izgradnje gradskih prometnica

U pripremi projekt obnove i izgradnje gradskih prometnica

Bit će to prometno rješenje za 21. stoljeće, dostatno za Zadar od 90 do 100 tisuća stanovnika, kaže Segarić

Obnovu postojećih i izgradnju novih gradskih prometnica opremljenih suvremenim inteligentnim sustavom za upravljanje prometom Grad Zadar namjerava financirati sredstvima iz strukturnih fondova Europske unije, potvrdio je gradski pročelnik za graditeljstvo Matko Segarić, piše slobodnadalmacija.hr

Grad, trenutačno, uz tehničku pomoć europskih konzultanata, priprema potrebnu dokumentaciju, a samo financiranje izgradnje očekuje se nakon ulaska Hrvatske u EU, u razdoblju od 2014. do 2020. "Teško mi je reći koliko ćemo uspjeti povući novaca. Sve će to ovisiti o broju naših projekata koji dobiju zeleno svjetlo. Mi se nadamo što više jer gornja granica financiranja nije određena", kaže Segarić.

Prema sadašnjim procjenama, za izgradnju Tuđmanove ulice od kolodvora do Ekonomske škole, Murvičke te ulica Put Stanova, Petra Skoka i Marina Getaldića potrebno je oko 25 milijuna eura. U međuvremenu je Grad odlučio zbog nastavka izgradnje trase kolektora o svom trošku pristupiti uređenju ulica Petra Skoka i Marina Getaldića pa bi na njihovo mjesto trebale doći neke druge prometnice, poput križanja Splitske i Bihaćke, proboja iz Puta Bokanjca na Put Nina.

Križanje Splitske i Hrvatskog sabora također se namjerava nominirati, ali u dogovoru sa zadarskom podružnicom Hrvatskih cesta. Segarić ističe da se najdalje otišlo u pripremi dokumentacije za Tuđmanovu ulicu koja je sa svoja četiri kilometra kičma budućeg gradskog prometnog sustava.

"Za pripremu projekata dobivamo besplatnu tehničku pomoć preko organizacije JASPERS koju financira EU, a nositelj cijelog projekta za Hrvatsku je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Cilj nam je do 1. srpnja 2013. i ulaska Hrvatske u EU, pripremiti dokumentaciju za što veći broj prometnica. Pretpostavljam da će oko 80 posto tih sredstava biti bespovratno, a tek manji dio, između 15 i 20 posto, trebat će osigurati država odnosno lokalna zajednica. O tome, iskreno, još nismo stigli razgovarati", kaže Segarić.

Inače, nove prometnice dobit će visoko sofisticiran sustav za inteligentno upravljanje prometom koji uključuje nadzorne kamere, povezivanje semafora, automatsko upravljanje iz jednog centra i sl. Cilj je dobiti ekološki, ekonomski i razvojno prihvatljiv prometni model, zbog čega je priprema dokumentacije jako složena, kaže Segarić, jer osim tehničkih podloga za prometnice potrebno je izraditi i brojne studije, poput studije izvodivosti. Naglašava da inteligentno upravljanje prometom zahtijeva redefiniranje kompletnog postojećeg prometnog sustava, od javnog prijevoza i biciklističkih staza, do pješačkog prometa, parkirališta, povezivanja kopnenog i pomorskog prometa i dr. "Bit će to prometno rješenje za 21. stoljeće, dostatno za Zadar od 90 do 100 tisuća stanovnika", smatra Segarić.

Prioritetni prometni pravci

Za horizontalno i vertikalno prometno povezivanje Zadra potrebno je probiti nekoliko koridora i svi oni, ukoliko se pripreme na vrijeme, mogu biti nominirani za financiranje iz strukturnih fondova. Kao prioritetne koridore Segarić navodi pravce: Ul. Ante Starčevića-Ul. Hrvoja Ćustića-Domovinskog rata-Benka Benkovića-Put Nina; Gaženica-Tuđmanova-Borik; Ante Starčevića-Bihačka-Skročini-Belafuža-Žmirići.

SD/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.