Otok Krk
Pretvaranje starog auta u elektromobil za 3.700 eura
Uporabom električnog motora, 15 tisuća kilometara prevalit ćete za svega 830 kuna!
Prof. dr. sc. Ivica Orlić iz Punta na otoku Krku, atomski fizičar s bogatom svjetskom znanstvenom karijerom koji je široj Hrvatskoj javnosti postao poznat nakon što je svojom jedrilicom »Fiu« oplovio svijet unatrag posljednjih pet godina iznimno je aktivan na riječkom sveučilištu gdje trenutačno vodi laboratorij za elementnu mikroanalizu pri sveučilišnom Odjelu za fiziku, piše novilist.hr
Neumorni istraživač i promotor novih, posebice »čistih« tehnologija odnedavno je i predsjednik Udruge zelenih tehnologija osnovane pri Znanstveno tehnologijskom parku Sveučilišta u Rijeci u čijim je začecima prof. dr. Orlić također dao ključan doprinos. Tipične »cutting edge« tehnologije, kakve oduvijek intrigiraju i okupiraju spomenutoga bodulskog znanstvenika vezane su uz obnovljive izvore energije ali i sva ostala tehnološka rješenja zelenog predznaka pa je tako upravo Orlić u društvu svojih suradnika i članova Udruge zelenih tehnologija Lea Vicića i Jakova Perišića u krčkoj Velikoj vijećnici predstavio »zelene« tehnologije i mogućnosti njihove konkretne primjene u uvjetima u kojima danas živimo.
Prezentacija nazvana »Od ekodomaćinstva i vozila do ekosela« Krčanima je približila ideje ali i tehnološke mogućnosti recentnih tehnoloških dostignuća – mogućnosti izgradnje i osnutka samoodrživog naselja ali i pretvaranja običnih automobila u elektromobile. - Predstavili smo neke postojeće, srodne projekte koji su realizirani ili se tek kane ostvariti u našem okruženju i javnosti približili i opisali tehnologije koje se danas koriste u izgradnji ekonaselja s posebnim naglaskom na neovisnost i samoodrživost takvih zajednica u smislu opskrbe hranom, vodom i energijom, prenio nam je prof. dr. Orlić. Dodao je kako bi široj javnosti posebno interesantna mogla biti tehničko-tehnološka rješenja izrade odnosno transformacije automobila pogonjenih motorima s unutarnjim sagorijevanjem u elektromobile.
Ovo posljednje prilično je lako ostvarivo i ne toliko skupo, zapravo čak jeftino u odnosu na trenutačne cijene goriva i troškove vožnje automobila pogonjenih benzinskim ili dizel motorima, objasnio nam je dr. Orlić.
Dosad je u Hrvatskoj uspješno izvedeno svega nekoliko konverzija automobila pogonjenih motorom s unutarnjim sagorijevanjem u elektromobile, u našoj županiji nažalost niti jedan. Mi smo sad u potpunosti spremni pomoći svima koji bi na svojim vozilima htjeli izvesti ono što se pokazalo i dokazalo smislenim i isplativim, naglasio je Orlić dodajući kako su sve komponente potrebne za realizaciju takvog zahvata danas lako dostupne. Najveće ograničenje u pogledu cijene i autonomije vozila čine baterije. Ipak, s obzirom na to da se upravo u njihov razvoj i unapređenja na globalnoj razini ulažu značajna sredstva, siguran sam da će njihove performanse postati bolje, da će baterije postati izdržljivijima, manjima i jeftinijima u odnosu na rješenja kojima danas raspolažemo, zaključio je dr. Orlić.
– Egzaktni podaci govore kako je ulaganje elektrifikaciju automobila koji su, zbog istrošenosti njihovih motora zreli za otpis više no pametno i isplativo rješenje. Korištenjem benzinskog motora za prelazak 15.000 kilometara potrošit ćemo nešto više od 12 tisuća kuna dok ćemo uporabom električnog motora autom istu kilometražu prevaliti za svega 830 kuna. S obzirom na činjenicu da elektromobil gotovo da i nema pokretnih dijelova, troškovi njegova održavanja su zanemarivi, posebice u odnosu na troškove održavanja motora s unutarnjim sagorijevanjem. Uz sve ostale prednosti elektromobila proizlazi i da je uz godišnje prelaženje 15 tisuća kilometara konverzija klasičnog automobila u elektomobil u onoj najekonomičnijoj varijanti isplativa već za oko 2,5 godine dok u onim ambicioznijim i skupljim varijantama uštede premašuju ulaganja nakon manje od pet godina, ističe dr. Orlić napominjući kako se jednako dobre, korisne i štedljive varijante konverzije mogu primijeniti i na motocikle i brodice.
– U glavi su mi ljudi koji panulaju ili pak kajićem, koristeći sviću love uz pomoć ostiju, povjerio nam se na koncu našeg razgovora dr. Orlić, iskusni morski vuk. Zamislite da se morem, uz gotovo nikakav trošak krećete bez ikakva zvuka, »dežurajući« na provi s ostima u jednoj i daljinskim upravljačem kojim upravljate barkom u drugoj ruci. To ne samo da je ostvarivo već je i isplativo, zaključio je Orlić uvjeren kako će uskoro vozila i plovila o kojima govori i kakva promovira izaći iz bilježnica i laptopa domaćih znanstvenika i postati svakodnevicom stanovnika naše zemlje.
novilist.hr/eZd
Vezane vijesti
-
Ove godine Fond povećava sredstva za subvencije, a građane i tvrtke očekuje i novi model prijave za subvencije.
-
Tvrtka Rimac Automobili otvorila je ured za istraživanje i razvoj u Velikoj Britaniji, objavio je u utorak vlasnik Mate Rimac prilikom posjeta britanskog državnog ministra za međunarodnu trgovinu Grega Handsa Svetoj Nedelji.
-
-
Izdvojeno
-
Posljednja ovogodišnja akcija darivanja krvi održana u petak, 13. prosinca 2024. bila je više nego uspješna, navode iz udruge DDK Kali.
-
Zbog izvođenja građevinskih radova tvrtke Vodoinstalacija d.o.o. u ponedjeljak, 16. prosinca 2024. godine u vremenu od 8 do 13 sati biti će privremeno obustavljena opskrba vodom u mjestu Bibinje, istočno od Mirkova.
-
Odlukom općinskog načelnika, Općina Preko i ove će godine umirovljenicima i korisnicima prava u sustavu socijalne skrbi dodijeliti božićnice.
-
Na blagdan svete Lucije učenici Osnovne škole Voštarnica, u pratnji ravnateljice Irene Dukić i učiteljica edukacijskih rehabilitatorica, posjetili su zadarsku gradsku upravu.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.