Biznis

Televizijsko tržište

Nova TV povećala udio, HTV najveći gubitnik

Nova TV povećala udio, HTV najveći gubitnik

Udio Nove TV na tržištu televizijskog oglašavanja neosporno je porastao, samo je pitanje koliko, ističe se u analizi televizijskog tržišta koju je pripremio Business.hr. Prema podacima Nove TV, taj je udio sa 41 posto povećan na lanjskih 48 posto. Prema tim podacima, RTL je zadržao 38 posto, a HTV-ovi su kanali drastično pali, sa 21 posto udjela u 2010. godini na samo 14 posto.

RTL-ovi podaci, međutim, pokazuju drukčije. Prema njima je također tržišni lider Nova TV, ali sa 45,6 posto (prethodnu godinu 42,3 posto). RTL-u je udio sa 40,6 posto porastao na 41,4 posto, a HTV je pao sa 17,1 na samo 12,9 posto. Objašnjenje takvih različitih brojki treba tražiti vjerojatno u različitim ciljnim skupinama tih komercijalnih televizija. U RTL-ovoj su oni od 18 do 49 godina, a Nova TV svoju je ciljnu skupinu proširila i na one pet godina starije.

Na Novoj TV ne kriju zadovoljstvo lanjskim rezultatima, ali su već usmjereni na ovu godinu, za koju bi se već nakon prva dva mjeseca moglo zaključiti da će biti vrlo teška. Oglašavanje je znatno palo već na početku godine, a iako zbog toga najviše trpe tiskani mediji, ni televizije neće proći neokrznuto. Stoga će i na Novoj TV u pokušaju da godinu završe u pozitivi morati rezati troškove.

Nova TV je lani pokrenula specijalizirani kanal, što je donekle pomoglo u postizanju takvih rezultata, no novi je kanal pokrenuo i RTL, koji se prošle godine borio da dođe na nulu.

S programskog stajališta, RTL Hrvatska s dva nacionalna kanala grupacija je koja bilježi najveći rast u ciljnoj skupini 18-49, a RTL2 je najgledaniji specijalizirani kanal u navedenoj skupini. Nažalost, 2012. godina ne izgleda dobro ni za jednog igrača na tržištu, poručuju s RTL-a.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.