Prijevoz kamiona
Gradilište Pelješkog mosta pretvara se u trajektnu luku?
Prema informacijama Jutarnjeg lista, na lokacijama gdje je trebao početi i završiti Pelješki most bit će trajektna pristaništa na kojima će se ukrcavati kamioni.
U sljedećih 13 mjeseci, do ulaska u Europsku uniju, Hrvatska mora riješiti odvijanje kamionskog prometa prema luci Ploče i dalje prema jugu, a u roku tri godine očekuje se izgradnja zaštićenog cestovnog koridora kroz Neum, kojim bi se spojio krajnji jug Hrvatske sa ostatkom zemlje, saznaje Jutarnji list.
Kamionski promet riješio bi se trajektnom vezom koja će se uspostaviti na mjestu gradilišta Mosta Pelješac. Na taj način želi se iskoristiti ono što je dosada napravljeno u projektu izgradnje Pelješkog mosta. Prema službenim informacijama Hrvatskih cesta, za gradnju tog projekta dosada je utrošeno oko 138 milijuna kuna. Prema dostupnim informacijama na pelješkoj strani je pristanište skoro završeno, a s kopnene strane potrebno je obaviti još radova. Također se planira popravljanje dijelova brze ceste preko Pelješca.
Dončić u srijedu je za posjeta Dubrovniku poručio kako novca za gradnju Mosta Pelješac, ceste preko Pelješca i autoceste Ploče - Doli - Dubrovnik nema, te da je koridor Neum jedina realna mogućnost.
Gradnja Mosta Pelješac, ceste preko Pelješca do čvora Doli stajalo bi oko 5,5 miljardi kuna. Kad se tome doda 3,5 milijarde kuna (bez PDV-a) za izgradnju autoceste Dubrovnik - Doli dolazi se do iznosa od 9 milijardi kuna za spajanje dubrovačkog područja s ostatkom zemlje. I to je jeftinija varijanta jer ona skuplja, koja uključuje izgradnju mosta i ceste preko Pelješca sa četiri prometne trake, stajala bi oko bi oko 1,5 milijardu kuna više.
Alternativa ovom projektu je izgradnja oko 6 kilometara dugačkog zaštićenog koridora kroz Neum, Njegova cijena je oko 30 milijuna kuna. Hrvatska bi financirala njegovu gradnju u kojoj bi učestvovala hrvatska građevinska operativa i Hrvatska bi ga privremeno dobila u koncesiju. Koridor bi se koristio samo za prolaz osobnih automobila prema Dubrovniku, piše Jutarnji.
Vezane vijesti
-
U 17 godina u NATO-ovim operacijama u Afganistanu Hrvatska je okvirno potrošila 2,3 milijarde kuna. Riječ je iznosu usporedivom s cijenom gradnje Pelješkoga mosta, piše u utorak Jutarnji list.
-
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je u utorak da bi Pelješki most trebao biti gotov u studenome 2021. godine te da je zbog novog soja koronavirusa obustava letova prema Velikoj Britaniji produžena do 31. prosinca.
-
Predsjedatelj Predsjedništva Bosne i Hercegovine Bakir Izetbegović ponovo je u nedjelju najavio kako će njegova zemlja pred međunarodnim sudovima tražiti pravorijek o tome je li legalna gradnja Pelješkog mosta bez definiranja morske granice s Hrvatskom
-
Postupak vezan uz žalbe Strabaga i Astaldija s partnerima oko odabira izvođača za gradnju Pelješkog mosta mogao bi biti okončan u sljedeća dva do tri tjedna, rekao je u petak predsjednik Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) Goran Matešić.
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.