Biznis

Odlični potrošači - Norvežani

Turisti u 2011. u Hrvatskoj potrošili milijardu dolara

Turisti u 2011. u Hrvatskoj potrošili milijardu dolara

Najvažniji ljudi hrvatskog turizma okupili su se u Zagrebu na okruglom stolu kako bi raspravljali o izvješću i utjecaju globalne financijske krize na turizam u Hrvatskoj.

Visa je drugu godinu za redom provela istraživanje o potrošnji stranih turista u Hrvatskoj kroz VisaVue® Travel. Publikacija „Turistički osvrt: Hrvatska", donosi najvažnije pojedinosti potrošnje na Visa kartici stranih turista u Hrvatskoj tijekom 2010. i 2011. godine kroz VisaVue Travel podatke. Izvještaj pruža jasne podatke o trošenju turista te naglašava turističke trendove u Hrvatskoj.

Kako bi objavila izvješće, Visa je pozvala ključne turističke partnere na okrugli stol kako bi razgovarali o rezultatima i važnosti potrošnje stranih turista za održivi razvoj industrije. Hrvatska se, kao i mnoge druge europske zemlje, oslanja na turizam kao važan element za ekonomski rast i razvoj.

Sudionici okruglog stola bili su Francisco Jaramillo, regional Visa manager i Gorana Kranjčec, country Visa manager za Hrvatsku, Petar Škrapa, direktor turističke zajednice Grada Rijeke, Tonči Daničić, voditelj projekta Dubrovnik Card te Sanja Gomuzak, direktorica mystery shopping agencije Heraklea.

Glavna tema o kojoj se raspravljalo bila je kako potaknuti nastavak rasta potrošnje u trenutnoj ekonomskoj situaciji, kako povećati broj stranih turista te  kako predstaviti Hrvatsku na tržištima u razvoju.

Hrvatska turistička industrija imala je sjajnu 2011. godinu, unatoč izazovima globalnog gospodarstva i dužničke krize u Europi. Bez obzira što Hrvatska kao moderna turistička destinacija svake godine privlači sve više posjetitelja iz cijelog svijeta, još uvijek postoji ogromni neiskorišteni turistički potencijal. To se poglavito odnosi na  povećanje dolaska stranih gostiju te njihove potrošnje, koja može značajno ojačati hrvatsko gospodarstvo i neutralizirati negativne utjecaje svjetske ekonomske krize.

Otkuda dolaze putnici?

Prema podacima Visa Vue Travel-a, u 2011. godini strani su turisti u Hrvatskoj potrošili milijardu američkih dolara putem Visa kartica, što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja povećanje od znatnih 24,5 posto. Kao i u 2010. godini, vlasnici Visa kartica iz Njemačke i dalje su najveći potrošači s ukupnom potrošnjom u iznosu od 122,8 milijuna dolara, što je povećanje od 52,1 % u odnosu na prethodnu godinu.

Najveća je potrošnja bila u kategoriji "ostala trgovina" (do 74.3% ili 69 milijuna dolara), "smještaj (do 33.6% ili 21.2 milijuna $) te "gorivo"  (do 31.6% ili 9.7 milijuna dolara).

Korisnici Visa kartica ostvarili su prosječan račun od 129.22 dolara, 8.6% više od prošle godine. Najveći potrošači - one države čiji su stanovnici ostvarili preko 100,000 transakcija svojim Visa karticama prilikom boravka Hrvatskoj - koji su imali najveći porast prosječnih transakcija su iz Njemačke (porast od 17.9% na 168.31 dolara), Austrije (porast od 14.9% na 139.78 dolara) i Češke (porast od 14.4% na 81.64 dolara).

Norvežani znaju trošiti

Za Hrvatsku Norvežani predstavljaju visokovrijedne posjetitelje. Tijekom boravka u Hrvatskoj u 2011. god., norveški turisti ostvarili su potrošnju od 71 milijuna dolara putem svojih Visa kartica, a što je povećanje od 20,4 % u odnosu na prethodnu godinu. Također, od svih deset glavnih tržišta najviše su trošili po pojedinoj transakciji, s prosječnom potrošnjom po transakciji. Preostale zemlje s visokom potrošnjom na Visinim karticama su Francuska, Sjedinjene Američke Države, Švedska, Austrija, Češka i Rusija, a sve su zabilježile porast potrošnje u Hrvatskoj u odnosu na prijašnje godine.

Zemlje s najvećom potrošnjom - čiji su stanovnici napravili više od 100,000 transakcija putem svojih Visa kartica za vrijeme boravka u Hrvatskoj te koje su imale najveći rast prosječne potrošnje su Njemačka, Austrija te Češka.

"Hrvatska je još jednom dokazala da je atraktivna destinacija za turiste, posebice one iz sjeverne Europe, koji troše značajne iznose novca tijekom putovanja. Pretvaranje Visa transakcijskih podataka u korisne poslovne informacije jedan je od načina na koji Visa doprinosi turističkom sektoru, poglavito u zemljama poput Hrvatske u kojima turistički sektor snažno doprinosi domaćem gospodarstvu. Nastavak rasta prihoda od turizma povezan je s proliferacijom lokacija diljem svijeta gdje turisti pri plaćanju mogu koristiti svoje kartice. Visa putnicima osigurava sigurnu i jednostavnu kupovinu i plaćanja gdje god se nalazili", rekla je Gorana Perišić Kranjčec, Visa country manager za Hrvatsku.

„Hrvatski turizam, ponajprije putem lokalnih turističkih zajednica, mora omogućiti svakome gostu što bolju uslugu i kvalitetniju ponudu. Turizam kao najvažnija hrvatska gospodarska grana izuzetno je bitan za ekonomski razvoj, privlači ogroman broj posjetitelja iz Europe i čitavog svijeta svake godine, pa samim time našim gostima mora biti omogućeno plaćanje putem svih financijskih usluga. Potrošnja putem kartica vrijedan je pokazatelj što je turistima važno te turističkoj industriji pruža korisne informacije o tržištu kako bi se dodatno poboljšala turistička strategija ali i usluga", rekao je Petar Škrapa, direktor Turističke zajednice Grada Rijeke.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.