Koga briga za brand
Hrvatima se pri kupnji sasvim promijenili prioriteti
Do krize su Hrvati mahom kupnju proizvoda određivali navikom, tradicijom ili robnom markom. Danas ih to toliko ne zanima. Odluke prije svega donose na temelju omjera cijene i kvalitete. No, kvalitetu proizvoda stavljaju ispred svega, piše danas.hr.
Ponašanje hrvatskih građana i način na koji donose odluke kada je kupovina u pitanju dramatično se promijenio. Prema podacima Centra za istraživanje tržišta GfK, robna marka odnosno brand sada im je na dnu ljestvice važnosti.
Naime, većina građana danas ponajviše prije svega vrednuje omjer cijene i kvalitete (39 posto). Prvenstveno kvaliteta bitna je za 22,5 posto građana Hrvatske, a njih 17 posto budnim okom promatra i koliko je proizvod dobar za njihovo zdravlje. S obzirom na krizu u Hrvatskoj, zanimljivo je da je stavka "cijene" tek na četvrtom mjestu i ona je važna za 8,3 posto ispitanika koji su u srpnju sudjelovali u istraživanju GfK.
"Vjerujemo da je razlog tome činjenica da su naši sugrađani danas bombardirani ponudama s niskim cijenama, ali i prečesto preniskom kvalitetom. Građani su se očito tijekom nekoliko zadnjih godina nerijetko 'opekli' inzistirajući na najnižoj cijeni. Eksperimentirajući s kupnjom nekih novih proizvoda i usluga, naučili su da za svoj novac mogu tražiti iznimno nisku cijenu, ali da pri tome ne moraju odustati od visoke kvalitete. Neki proizvođači i neki davatelji usluga upravo to im i nude - vrhunsku kvalitetu uz iznimno povoljnu cijenu. Stoga nas niti ne čudi da u ovoj gospodarskoj krizi pobjeđuju na tržištu upravo tvrtke koje nude najbolji omjer cijene i kvalitete", prokomentirala je Mirjana S. Pelaić, direktorica tvrtke Axios, koja je naručitelj istraživanja GfK.
Prije krize Hrvati su kao odluku za kupnju određenog proizvoda visoko navodili i naviku, no sada su je smjestili tek na peto mjesto (7 posto). Još im je manje presudno pri kupovini koliko loše proizvod utječe na okoliš (2,8 posto). Tradiciju smještaju na dno ljestvice i ona je pri kupovini važna samo za 2,3 posto ispitanika. Brand je pak najmanje važan.
Vezane vijesti
-
Blagdani su tradicionalno razdoblja kad se u trgovini troši više nego obično, a prosječno hrvatsko kućanstvo u uskrsnom tjednu potroši oko 15 posto više nego u običnim tjednima tijekom godine.
-
-
-
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.