Kad gosti ''upilaju''
Otkrivamo neobične zahtjeve turista na Jadranu
Sve češći su i upiti za prijenosnim DVD-ima za djecu kako bi na obiteljskom ljetovanju i roditelji malčice predahnuli
U vodećim hrvatskim turističkim agencijama, Atlasu, Unilineu i Kompasu, provjerili smo koja su ljetna odredišta na Jadranu najpopularnija, ali i doznali niz netipičnih zanimljivosti.
Iako je gospodarska kriza, domaći gosti najradije su odabirali termine u špici sezone koji su i najskuplji. Talijani su ljetovali i na našoj obali, no iako smo navikli da masovnije dolaze u vrijeme 'feragosta', kolektivnih godišnjih odmora, mijenjaju navike. Sve traženija su luksuzna krstarenja Jadranom, a među neuobičajenim zahtjevima gostiju je i jednodnevni najam jahte ruskog gosta ili pak zahtjev za bazenom s grijanom morskom vodom, a sve češći su i upiti za prijenosnim DVD-ima za djecu kako bi na obiteljskom ljetovanju i roditelji malčice predahnuli.
'Krstarenja su idealna za otkrivanje prirodnih ljepota Jadrana, a
ujedno su komforan način za obilazak više destinacija na jednom
putovanju. Približavanje prirodi i potpuni odmak od stvarnosti
karakteristike su koje osobito cijene naši klijenti sa stranih tržišta',
kaže Nikolina Frlić, voditeljica korporativnih komunikacija Atlasa koji posluje u sklopu Adriatica net.
Ljubitelji krstarenja Jadranom dolaze iz cijelog svijeta, a čak 30 posto gostiju stiže iz daleke Australije i Novog Zelanda.
Prema podacima Atlasa, gosti iz Skandinavije najviše su tražili Split,
Makarsku, Brač i Hvar, a u Hrvatskoj su boravili tjedan dana. 'Britanci u
Hrvatsku stižu avionom, a izrazito popularna ovogodišnja destinacija
bio im je Dubrovnik, dok Francuzi najradije biraju destinacije južno od
Splita', kaže Frlić.
Napominje da Talijani preferiraju Istru zbog blizine, što im omogućuje
dolazak osobnim automobilima, a na odmoru su prosječno boravili od pet
do sedam dana. 'Rusa je bilo najviše u Istri i oni nikad ne borave ispod
tjedan dana, budući da dolaze čarter letovima. Atipični zahtjev je bio,
primjerice, kad je jedan ruski bogataš htio iznajmiti jahtu na jedan
dan. Naravno, isto smo osigurali klijentu', veli Frlić.
Poreč, Rab, Mali Lošinj, Dubrovnik i Umag ovoljetne su top destinacije
Unilinea. Naime, prema internim prodajnim rezultatima, upravo su te
destinacije ljetos bile najtraženije kod Austrijanaca, Slovenaca,
Nijemaca te građana zemalja Beneluksa, a rado su ih posjetili i domaći
gosti te Talijani.
'Poreč je i prijašnjih godina bio na vrhu ljestvice popularnosti, no po
prvi puta je vodeća pozicija Poreča bila ugrožena velikim interesom i
prodajom aranžmana u Umagu. Statistički gledano, prijašnjih godina je
Poreč bilježio za deset posto veći broj prodajnih aranžmana, dok je ove
godine ta prednost pala na svega dva posto u odnosu na Umag', kaže
voditelj korporativnih komunikacija Kristijan Gržetić.
Kako veli, brojčani podaci su poslovna tajna te ih kompanija ne iznosi u
javnost, no za orijentaciju može poslužiti podatak da je Uniline lani
doveo u Hrvatsku oko 300 tisuća stranih gostiju.
Svojevrsnom 'uzletu' Umaga svakako doprinosi sve popularniji teniski ATP
turnir s mnogobrojnim zbivanjima izvan njega, kao i činjenica da je
Umag dosta poradio na brendiranju, ali i to što je zadnjih godina znatno proširio kapacitete
hotelskog i privatnog smještaja, smatra Gržetić. Inače, Umag je uz Poreč
i Mali Lošinj omiljena ovoljetna destinacija talijanskih gostiju, a
najčešće su odabirali smještaj u hotelima s dvije ili tri zvjezdice ili
turističkim naseljima s tri zvjezdice. U porastu je čak za 13 posto
dolazak gostiju trajektom iz Ancone.
Slovenski gosti preferirali su Poreč, Pulu, Zadar i odmor u objektima s
tri i četiri zvjezdice, dok su domaći gosti godišnji odmor najradije
provodili u Trogiru, Rabu, Poreču, Pakoštanima. Hrvati su, kao i
Talijani, najviše boravili u hotelima s dvije i tri zvjezdice.
Od zanimljivijih zahtjeva koje su gosti postavili prilikom kupovine aranžmana u Unilineu navode potrebu za spasiocem na plaži, prijenosne DVD playere za djecu, ograđene terase za objedovanje te bazene s grijanom morskom vodom.
U Kompasu ističu da im je od stranih tržišta ovog ljeta najjače upravo
bilo talijansko tržište. 'Gosti s talijanskog tržišta preferirali su
hotele, top destinacija je splitska rivijera, a slijedi je zadarska
rivijera, iako je pojedinačno gledajući Dubrovnik imao jako puno
posjetitelja. Kod ovog tržišta imamo ukupno gledano prosječan boravak od
4,4 dana, a vidi se tendencija odlaska na odmor tijekom cijelog ljeta,
tako da je srpanj polučio odlične rezultate na ovom tržištu, gdje smo
imali neznatan pad broja gostiju, ali zahvaljujući porastu prosječnog
boravka s tri na sedam dana, broj noćenja je bio za 20-ak posto viši u
odnosu na prethodnu godinu. Zamjetno je da se puno traže ili skupi
objekti ili jeftiniji objekti niže kategorije', kaže Sandra Vukić iz Kompasa.
Napominje da su kod apartmanskog smještaja Kompasove top destinacije
bile otok Šolta, Sv. Filip Jakov, otok Krk, Zaton, otok Murter, Trogir i
otok Lošinj. 'Ako gledamo regionalno, definitivni je dobitnik Zadarska
rivijera. Kupovalo se većinom u zadnji čas, po last minute ponudama',
kaže Vukić. Dodaje da je prosječan boravak trajao 7,7 dana.
Prema podacima Atlasa, kod domaćih gostiju najviše su se tražili termini
koji su ustvari i najskuplji - od sredine sedmog do sredine osmog
mjeseca jer su Hrvati navikli ići na odmor u špici sezone.
'Naši domaći klijenti u potrazi su za odličnim omjerom cijene i
kvalitete, žele u svakom trenutku znati kako su pametno uložili novac.
Glavni kriterij za odabir ljetovanja je privlačnost destinacije i
sadržaja te povoljna cijena, odnosno dobar omjer vrijednosti za novac',
kaže Nikolina Frlić. Dodaje da domaći klijenti vole prodajne akcije kao
što obiteljski popusti, besplatni aranžmani za djecu, a što se cjenovnih
razreda tiče, najviše se traže hoteli s tri zvjezdice, iako su cijene u
špici sezone više oko 40 posto u odnosu na lipanj.
Vezane vijesti
-
Hrvatska je s današnjim danom od početka godine primila 7,77 milijuna turista, čime smo premašili ukupan broj turista u 2020. godini, istaknuo je u utorak premijer Andrej Plenković na sastanka s predstavnicima turističkog sektora u Opatiji.
-
Hrvatska je jedna od omiljenih svjetskih turističkih destinacija što može potvrditi čak 18,5 milijuna turista koji su je posjetili prošle godine.
-
LGBT turizam samo na području Europske unije procjenjuje se na vrijednost od 50 milijardi eura
-
Društvo turističkih vodiča “Dubrovnik” svečanom je skupštinom u srijedu na dubrovačkom Sveučilišnom kampusu obilježilo 80. godinu organiziranog vođenja po Dubrovniku te 40. obljetnicu osnutka društva.
Izdvojeno
-
Izgradnja i uređenje luksuznog hotela Hyatt Regency Zadar ulazi u završnu fazu, što znači da kreće i zapošljavanje za jedan od najiščekivanijih turističkih projekata u Hrvatskoj.
-
Pročitajte dnevni horoskop i doznajte što vam za današnji dan predkazuju zvijezde
-
Odmah po dojavi na teren su se uputili članovi stanice iz Zadra i jedan iz Lovinca
-
Projekcija će se održati u Kino Zoni u Polivalentnoj dvorani Providurove palače u petak 13. prosinca s početkom od 20h.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.