Biznis

Kad gosti ''upilaju''

Otkrivamo neobične zahtjeve turista na Jadranu

Otkrivamo neobične zahtjeve turista na Jadranu

Sve češći su i upiti za prijenosnim DVD-ima za djecu kako bi na obiteljskom ljetovanju i roditelji malčice predahnuli

U vodećim hrvatskim turističkim agencijama, Atlasu, Unilineu i Kompasu, provjerili smo koja su ljetna odredišta na Jadranu najpopularnija, ali i doznali niz netipičnih zanimljivosti.

Iako je gospodarska kriza, domaći gosti najradije su odabirali termine u špici sezone koji su i najskuplji. Talijani su ljetovali i na našoj obali, no iako smo navikli da masovnije dolaze u vrijeme 'feragosta', kolektivnih godišnjih odmora, mijenjaju navike. Sve traženija su luksuzna krstarenja Jadranom, a među neuobičajenim zahtjevima gostiju je i jednodnevni najam jahte ruskog gosta ili pak zahtjev za bazenom s grijanom morskom vodom, a sve češći su i upiti za prijenosnim DVD-ima za djecu kako bi na obiteljskom ljetovanju i roditelji malčice predahnuli.

'Krstarenja su idealna za otkrivanje prirodnih ljepota Jadrana, a ujedno su komforan način za obilazak više destinacija na jednom putovanju. Približavanje prirodi i potpuni odmak od stvarnosti karakteristike su koje osobito cijene naši klijenti sa stranih tržišta', kaže Nikolina Frlić, voditeljica korporativnih komunikacija Atlasa koji posluje u sklopu Adriatica net.

Ljubitelji krstarenja Jadranom dolaze iz cijelog svijeta, a čak 30 posto gostiju stiže iz daleke Australije i Novog Zelanda.

Prema podacima Atlasa, gosti iz Skandinavije najviše su tražili Split, Makarsku, Brač i Hvar, a u Hrvatskoj su boravili tjedan dana. 'Britanci u Hrvatsku stižu avionom, a izrazito popularna ovogodišnja destinacija bio im je Dubrovnik, dok Francuzi najradije biraju destinacije južno od Splita', kaže Frlić.

Napominje da Talijani preferiraju Istru zbog blizine, što im omogućuje dolazak osobnim automobilima, a na odmoru su prosječno boravili od pet do sedam dana. 'Rusa je bilo najviše u Istri i oni nikad ne borave ispod tjedan dana, budući da dolaze čarter letovima. Atipični zahtjev je bio, primjerice, kad je jedan ruski bogataš htio iznajmiti jahtu na jedan dan. Naravno, isto smo osigurali klijentu', veli Frlić.

Poreč, Rab, Mali Lošinj, Dubrovnik i Umag ovoljetne su top destinacije Unilinea. Naime, prema internim prodajnim rezultatima, upravo su te destinacije ljetos bile najtraženije kod Austrijanaca, Slovenaca, Nijemaca te građana zemalja Beneluksa, a rado su ih posjetili i domaći gosti te Talijani.

'Poreč je i prijašnjih godina bio na vrhu ljestvice popularnosti, no po prvi puta je vodeća pozicija Poreča bila ugrožena velikim interesom i prodajom aranžmana u Umagu. Statistički gledano, prijašnjih godina je Poreč bilježio za deset posto veći broj prodajnih aranžmana, dok je ove godine ta prednost pala na svega dva posto u odnosu na Umag', kaže voditelj korporativnih komunikacija Kristijan Gržetić. Kako veli, brojčani podaci su poslovna tajna te ih kompanija ne iznosi u javnost, no za orijentaciju može poslužiti podatak da je Uniline lani doveo u Hrvatsku oko 300 tisuća stranih gostiju.

Svojevrsnom 'uzletu' Umaga svakako doprinosi sve popularniji teniski ATP turnir s mnogobrojnim zbivanjima izvan njega, kao i činjenica da je Umag dosta poradio na brendiranju, ali i to što je zadnjih godina znatno proširio kapacitete hotelskog i privatnog smještaja, smatra Gržetić. Inače, Umag je uz Poreč i Mali Lošinj omiljena ovoljetna destinacija talijanskih gostiju, a najčešće su odabirali smještaj u hotelima s dvije ili tri zvjezdice ili turističkim naseljima s tri zvjezdice. U porastu je čak za 13 posto dolazak gostiju trajektom iz Ancone.

Slovenski gosti preferirali su Poreč, Pulu, Zadar i odmor u objektima s tri i četiri zvjezdice, dok su domaći gosti godišnji odmor najradije provodili u Trogiru, Rabu, Poreču, Pakoštanima. Hrvati su, kao i Talijani, najviše boravili u hotelima s dvije i tri zvjezdice.

Od zanimljivijih zahtjeva koje su gosti postavili prilikom kupovine aranžmana u Unilineu navode potrebu za spasiocem na plaži, prijenosne DVD playere za djecu, ograđene terase za objedovanje te bazene s grijanom morskom vodom.

U Kompasu ističu da im je od stranih tržišta ovog ljeta najjače upravo bilo talijansko tržište. 'Gosti s talijanskog tržišta preferirali su hotele, top destinacija je splitska rivijera, a slijedi je zadarska rivijera, iako je pojedinačno gledajući Dubrovnik imao jako puno posjetitelja. Kod ovog tržišta imamo ukupno gledano prosječan boravak od 4,4 dana, a vidi se tendencija odlaska na odmor tijekom cijelog ljeta, tako da je srpanj polučio odlične rezultate na ovom tržištu, gdje smo imali neznatan pad broja gostiju, ali zahvaljujući porastu prosječnog boravka s tri na sedam dana, broj noćenja je bio za 20-ak posto viši u odnosu na prethodnu godinu. Zamjetno je da se puno traže ili skupi objekti ili jeftiniji objekti niže kategorije', kaže Sandra Vukić iz Kompasa.

Napominje da su kod apartmanskog smještaja Kompasove top destinacije bile otok Šolta, Sv. Filip Jakov, otok Krk, Zaton, otok Murter, Trogir i otok Lošinj. 'Ako gledamo regionalno, definitivni je dobitnik Zadarska rivijera. Kupovalo se većinom u zadnji čas, po last minute ponudama', kaže Vukić. Dodaje da je prosječan boravak trajao 7,7 dana.

Prema podacima Atlasa, kod domaćih gostiju najviše su se tražili termini koji su ustvari i najskuplji - od sredine sedmog do sredine osmog mjeseca jer su Hrvati navikli ići na odmor u špici sezone.

'Naši domaći klijenti u potrazi su za odličnim omjerom cijene i kvalitete, žele u svakom trenutku znati kako su pametno uložili novac. Glavni kriterij za odabir ljetovanja je privlačnost destinacije i sadržaja te povoljna cijena, odnosno dobar omjer vrijednosti za novac', kaže Nikolina Frlić. Dodaje da domaći klijenti vole prodajne akcije kao što obiteljski popusti, besplatni aranžmani za djecu, a što se cjenovnih razreda tiče, najviše se traže hoteli s tri zvjezdice, iako su cijene u špici sezone više oko 40 posto u odnosu na lipanj.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.