Biznis

Ozbiljno zainteresirani

Kraj agonije: Kinezi žele kupiti Gredelj

Kraj agonije: Kinezi žele kupiti Gredelj

Kako doznaje Večernji list, predstavnici CCOEC-a jučer su u Zagrebu iskazali otvoreni interes za preuzimanje Gredelja u kojem bi proizvodili lokomotive

Kineska državna tvrtka - China National Corporation For Overseas Economic Cooperation (Kineska nacionalna korporacija za prekomorsku ekonomsku suradnju - CCOEC) želi kupiti Tvornicu željezničkih vozila Gredelj, koja je nedavno otišla u stečaj, piše vecernji.hr

Kako doznaje Večernji list, predstavnici CCOEC-a jučer su u Zagrebu iskazali otvoreni interes za preuzimanje Gredelja u kojem bi proizvodili lokomotive. Tako bi zadržali u radnom odnosu oko 800 zaposlenika te tvrtke u stečaju, od sadašnjih 1000. Kinezi ne bi preuzeli samo dio Gredelja koji se bavi održavanjem i čišćenjem vagona, a koji zapošljava 200 ljudi. Taj dio Gredeljeva poslovanja, naime, pripast će svakako HŽ Putničkom prijevozu koji je bio i formalni vlasnik te tvornice dok nije nad njom proglašen stečaj.

Kinezi su, kažu dobro upućeni, u Zagreb stigli pod vodstvom predsjednika CCOEC-a Ma Zhiva, a o mogućim poslovima u Hrvatskoj razgovarali su s predstavnicima Vlade. Na tim sastancima im je ponuđeno i sudjelovanje u privatizaciji i dokapitalizaciji HŽ Carga. No Kinezi su, doznajemo, zasad otvoreno zainteresirani samo za Gredelj. Kako je nad tom tvrtkom otvoren stečaj, CCOEC će ponudu za preuzimanje te tvornice dati stečajnom upravitelju, a to bi trebali učiniti do 12. prosinca, kad je skupština vjerovnika. CCOEC je osnovan 1965. godine i bavi se inozemnim ekonomskom suradnjom, ali i pruža pomoć inozemnim razvojnim programima.

Dosad je ta kineska korporacija sudjelovala, prema podacima s njene web-stranice, u više od 600 razvojnih projekata u više od 100 zemalja diljem svijeta u području energetike, kemijske industrije, telekomunikacija, prometa, poljoprivrede... Od većih projekata u kojima su sudjelovali, u CCOEC-u navode gradnju devet hidroelektrana u Turskoj, obnovu termoelektrana u Bjelorusiji te gradnju vodovodnog sistema na Jamajci.

A Kinezi su već pokazali interes za ulaganja u Hrvatsku. Čelnici vodeće kineske i jedne od najvećih svjetskih brodarskih kompanija COSCO nakon razgovora s članovima hrvatske vlade potkraj travnja ove godine postali su najozbiljniji potencijalni ulagači u Luku Rijeka. Vrlo su zainteresirani i za gradnju nizinske pruge Rijeka - Zagreb - Botovo.

Žele i Luku Rijeka

- Vrijeme je da Hrvatska prestane pričati, vrijeme je da se konkretiziraju neki infrastrukturni projekti. Prije svega mislim na rekonstrukciju postojeće željezničke pruge, ali i gradnju nizinske pruge koncesijskim modelom. Time bismo riješili i problem kineskih kompanija koje traže mogućnost da preko našeg područja skrate plovidbu od Sueza do Srednje Europe za 10 do 14 dana - kazao je tada nakon sastanka ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Hajdaš Dončić.

Kinezi s Rijekom žele postati konkurencija Hamburgu - put kineske robe preko Rijeke kraći je za 1242 nautičke milje od hamburške rute. Kinezi diljem svijeta ulažu u velike infrastrukturne projekte, a zainteresirani su i za koncesiju za hrvatske autoceste.

vecernji.hr/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.