'Tiho poskupljenje' nije prijevara
Cijene na policama iste, ali se manjio sadržaj!
Iz dana u dan nas marketinškim akcijama i lecima uvjeravaju kako su neki proizvodi i 50% jeftiniji te nam u susret izlaze brojnim akcijama i sniženjima. No, mnogi su primjetili da pakiranja nisu više teška kao nekada..., piše danas.hr
Naime, pakiranja su na prvi pogled ista, kao i cijene - na prvi pogled. No, jogurti više nemaju 200 nego 180 grama, čokoladni namazi imaju 230 umjesto 250 grama, topljeni sir u trokutićima 140 umjesto 180 grama, napolitanke i slični konditorski proizvodi 860 umjesto 1000 grama, a tegle marmelada, kao i zimnice 'ishlapile' su na 690 do 800 grama, piše Večernji list.
'Stisnule' su se i čokolade, majoneze i tartari u vrećicama i tubama, konzerve povrća ili ribe, kava, a manji su i sapuni, papirnate maramice, senfovi, čipsevi, slatkiši i ostale grickalice.
'Tiho poskupljenje' nije prijevara
Drago Munjiza, nekadašnji čelnik Konzuma te direktor konzultantske kuće Jakov Viktor, kaže kako je za smanjenje gramaže krivo 'tiho poskupljenje', kada cijena na polici ostaje ista, ali je manji sadržaj, pa se očekuje da će krajnji potrošač tako lakše prihvatiti poskupljenje.
"Zbog krize te istodobnog poskupljenja sirovina i cijena energije, veliki je pritisak na proizvođače da ne mijenjaju i ne dižu cijene. Drugi je razlog trend manjih pakiranja prehrambenih artikala diktiran načinom potrošnje u kućanstvima u urbanim sredinama - ali i kod mlađe populacije - da se sve više jede izvan kuće. Tako su manja pakiranja pogodna u spajanju tih dvaju izazova", objašnjava Munjiza, koji napominje da u ovom postupku nema prijevare potrošača jer težina proizvoda piše na svakoj ambalaži.
Kupci moraju postati korektivni faktor
Predsjednik Regionalne organizacije zaštite potrošača (ROZP) Željko Tomašić smatra kako je tu riječ o namještaljkama ili poskupljenjima 'umotanim u celofan', ali ne o prijevarama.
"Takvi marketinški trikovi nisu nezakoniti niti su nepoštena poslovna praksa jer su svi podaci na proizvodu istiniti. Tvrdnja da je prijevara to što godinama čašica jogurta nema 200 grama, nego 180 grama po istoj cijeni, samo je dolijevanje 'ulja na vatru' jer cijene, bez obzira na troškove proizvodnje, diktira tržište, odnosno ponuda i potražnja, a kupci su barometar kvalitete i cijene", objašnjava Tomašić, ističući kako je vrlo važno da potrošači u RH postanu korektivni faktor tržišta pa će se i manipulacije trgovaca smanjiti.
danas.hr/eZd
Vezane vijesti
-
-
Martina Dalić rekla je, predstavljajući Prijedlog odluke o donošenju Strategije za uvođenje eura na Vladi, kako je, iako je to prvenstveno ekonomsko pitanje, jasno da će za to trebati izgraditi i političku podršku država članica.
-
Dok se Europa sunča na Jadranu, pogledajte gdje Hrvati idu na odmor i kolika je razlika u cijenama kod nas, u odnosu na ostale turističke destinacije na Mediteranu
-
Objavljena usporedna razina cijena potrošačkih dobara i usluga u 37 europskih država pokzauje da su nam cijene hrane i pića na razini EU, odjeća i obuća jednako skupi, a elektronika i skuplja
Izdvojeno
-
Shizofrenija je mentalna bolest od koje obolijeva jedan posto populacije, muškarci najčešće u adolescentskoj dobi, a žene između 23. i 30. godine te je važno na vrijeme prepoznati simptome i započeti terapiju, istaknuto je u srijedu na konferenciji "Shizofrenija 360" u Zagrebu.
-
Cigarete, elektroničke cigarete i drugi duhanski proizvodi štete zdravlju ljudi diljem svijeta, a premda Europska unija želi do 2040. stvoriti prvu generaciju bez duhana, unutar bloka postoje razlike kada je riječ o regulaciji duhanskih proizvoda, piše European Newsroom (ENR).
-
Humanitarna akcija prikupljanja pomoći za korisnike Pučke kuhinje sv. Vinko Paulski u Zadru te za obitelji u Otočcu.
-
Zbog izvođenja građevinskih radova tvrtke Ludwig Pfeiffer Hoch und Tiefbau GmbH&Co.KG., dana, 13.12. u vremenu od 08 h pa do 17 h biti će privremeno obustavljena opskrba vodom potrošačima u gradu Zadru, predio Diklo u slijedećim ulicama :
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.