Ciljevi su dostižni
Vlada usvojila strategiju turizma do 2020.
Jasno su navedene i egzaktne brojke poput plana od sedam milijardi eura novih investicija
Nove investicije, novi hotelski kapaciteti, nova radna mjesta - to nudi do 2020. godine Strategija razvoja turizma kojoj je glavni razvojni cilj ulazak u 20 vodećih turističkih destinacija na svijetu. Ciljevi su dostižni - poručio je resorni ministar.
Vizija danas predstavljene strategije je jasna - Hrvatska će do 2020. godine biti prepoznatljiva turistička destinacija i atraktivna investitorima. U tom smislu jasno su navedene i egzaktne brojke poput plana od sedam milijardi eura novih investicija, povećanja hotelskog udjela s 13 na 18 posto ili više od 20 tisuća novih radnih mjesta.
"Radili smo određene simulacije do 2025. godine. 2020. je za sedam godina, ovdje su neke brojke i mislimo da turizam zaista može dati značajan doprinos, s jedne strane ozdravljenju hrvatskog gospodarstva, ali i s druge strane može biti jedan od prepoznatljivih elemenata atributa Hrvatske kao zemlje u cjelini", istaknuo je Ostojić.
I politički i investicijski, turizam ima veliku ulogu, rekla je ministrica vanjskih i europskih poslova Vesna Pusić i zaključila da je taj segment itekako bitan za međunarodno pozicioniranje Hrvatske
"Počeli smo to koristiti i kao jednu alternativnu metodu ili način uspostavljanja regionalne suradnje i izgradnje pozitivnih i dobrih odnosa u regiji", rekla je Pusić. A za dobre odnose bitna je i sigurnost koju Hrvatska treba jamčiti svojim gostima, poručio je premijer Zoran Milanović.
"Hrvatska je destinacija koja je lijepa i povijesno bogata ali koja se ipak mora, bez obzira na sve kompetitivne prednosti koje ima, izboriti za svoj položaj. Ako nemamo sigurnost, ako se ljudi ovdje ne osjećaju potpuno sigurnima i bezbrižnima sa svojim obiteljima i djecom, onda imamo problem. To je isto jedan od važnijih elemenata te strategije, koju normalno ne očekujete u strategiji Ministarstva turizma, ali to je strategija države", poručio je Milanović.
Inače, ministar Ostojić danas je i novinarima održao prezentaciju Strategije. Naglasio je kako su definirani i turistički proizvodi kojima će hrvatska konkurirati - uz sunce i more te nautički turizam, tu su još zdravstveni, kulturni, poslovni i golf turizam. Prema relevantnom svjetskom vodiču turističke konkurentnosti Hrvatska je na 34. mjestu u svijetu, 24. u Europi, a na Mediteranu zauzima 8. mjesto između 9 zemalja. Na pitanje zašto smo predzadnji, ministar je odgovorio kako za ocjenu postoji niz kriterija u kojima i nismo najbolje ocijenjeni. Tako Hrvatska ima niski plasman u zakonodavnim okvirima za investitore, radnom zakonodavstvu ali i parafiskalnim nametima. Ipak imaju i segmenti u kojima smo dobri.
"Najbolje smo ocijenjeni u dva segmenta - to je zaštita od HIV-a i dostupnost svjetskih brandova rent-a-car vozila. Tu smo najbolji", rekao je Ostojić.Upravo bi Strategija, koja je poslana u saborsku proceduru, trebala to promijeniti i dovesti do ispunjenja zadanih ciljeva.
Vezane vijesti
-
Jadran se prilično ispraznio u odnosu na ljeto kad je u Hrvatskoj dnevno bilo i po milijun gostiju, ali na obali ih je još oko 280.000, piše u subotu Večernji list.
-
Premijer Andrej Plenković poručio je u četvrtak, nakon što je na novoj karti ECDC-a hrvatska obala ostala u narančastom, da su strani turisti prepoznali Hrvatsku kao sigurnu destinaciju pa bi mogli premašiti 70 posto turističkih rezultata iz pretkrizne 2019.
-
Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac u subotu je u Poreču posjetila stipendiste čije stipendiranje to ministarstvo sufinancira kroz Program poticanja obrazovanja kadrova u ugostiteljstvu i turizmu "Stipendije“ upozorivši da se turistički sektor suočava s nedostatkom radne snage.
-
Ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić izjavio je u četvrtak da u Vladi očekuju da će se ostvariti projekcije gospodarskog rasta većeg od pet posto u 2021. godini, a uslijed i rezultata turističke sezone u srpnju i dosadašnjem dijelu kolovoza.
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.