Troškovi plaća
Državne tvrtke plaće će isplaćivati isključivo od onoga što su zaradile
Vlada više neće moći osiguravati plaće u tvrtkama koje ih nisu zaradile, a riječ je o tvrtkama čiji su radnici na to navikli
Nijednu kunu iz državnog proračuna od 1. srpnja tvrtke poput HŽ-a, Croatia Airlinesa ili Jadrolinije neće moći potrošiti mimo onoga za što je taj novac odobren, pa tako njime neće moći pokrivati ni troškove plaća, piše novilist
Posebno će to biti teško za tvrtke iz HŽ-a: Putnički prijevoz i HŽ Cargo te za Croatia Airlines kojima je novac iz državnog proračuna, makar bio namjenjen investicijama i subvencijama pojedinih neisplativih linija, pomagao da uopće isplate plaće. Zakon o transparentnosti tokova javnih sredstva o kojem će Sabor uskoro raspravljati i koji bi na snagu trebao stupiti 1. srpnja propisuje, kako to nalaže i direktiva EU-a, da tvrtke koje obavljaju poslove od općeg dobra i dobivaju novca iz državnog proračuna potrošnju tog novca vode na posebnom računu.
To praktički znači da će se novac koji je država namijenila obnovi željezničke infrastrukture ili nabavi opreme moći koristiti isključivo za to i da će svaka kuna morati provesti kroz poseban račun. Na taj će način država kontrolirati je li novac namijenjen određenim projektima u željeznici, a država ga planira sve više povlačiti iz EU fondova, potrošen doista na provođenje tih projekta što bi značilo, poručuju iz Vlade, da kao dosad neće moći biti preusmjeren na plaće, regres ili isplatu božićnice.
Država će, tvrde izvori, još jednom biti jamac HŽ-u za kredit, ali nakon 1. srpnja i Infrastruktura i Putnički prijevoz i Cargo, odnosno tvrtka koja se bavi prijevozom tereta morat će plaće isplaćivati iz onoga što zarade. Takva je situacija i s Croatia Airlinesom. Među tim prijevozničkim tvrtkama problema s isplatom plaća ne bi trebala imati jedino Jadrolinija, tvrde naši sugovornici iz Vlade, ali će i tamo, poručuju, morati doći do promjena jer će kad-tad na linijskom prijevozu dobiti konkurenciju iz inozemstva.
- To znači da bi se moglo dogoditi da nekima od njih već u ovoj godini nedostaje novca za jednu ili dvije plaće, pogotovo kad su u pitanju HŽ-ov Putnički prijevoz i Cargo. U takvoj su se situaciji našli jer se posljednjih desetak godina kad su dobivali i po dvije milijarde kuna iz proračuna nisu brinuli što će biti u budućnosti. Novac se trošio nenamjenski, nikad u pitanje nije došla isplata plaća da bi to upravu natjeralo da nastoji poslovati učinkovito. Od 1. srpnja vrijedit će druga pravila, poručuje naš sugovornik iz Vlade.
Dodaje i da je bio u pravom čudu kad je shvatio da javne tvrtke uopće nisu pripremljene za tu situaciju te da su se ponašale kao da će nova pravila koja zabranjuje dosadašnje subvencije vrijediti samo na papiru dok će se u praksi nastaviti po starom.
- Do kraja godine čekaju nas prilično mučne situacije. Vlada više neće moći osiguravati plaće u tvrtkama koje ih nisu zaradile, a riječ je o tvrtkama čiji su radnici na to navikli. Vidjet ćemo od čega su napravljeni ljudi koje smo tamo postavili za šefove, kaže nam jedan član Vlade.
NL/eZd
Vezane vijesti
Izdvojeno
-
Odjel za pedagogiju i Studentsko savjetovalište danas su u Svečanoj dvorani Sveučilišta u Zadru, u povodu Međunarodnog dana osoba s invaliditetom i Međunarodnog dana ljudskih prava, priredili predavanje izv. prof. dr. sc. Matilde Karamatić Brčić “Inkluzivno obrazovanje kao pretpostavka osiguravanja jednakih mogućnosti”.
-
MK Beštije sutra, na blagdan svete Luce dolazi 20. put u DV Laticu.
-
Hrvatska diskografska udruga (HDU) u suradnji s radijskim voditeljem, glazbenim kritičarem i urednikom (HR2), Zlatkom Turkaljem Turkijem, donosi još jedan intervju u nizu u sklopu glazbenog projekta Diskografska spajalica. Ovoga puta, u našem društvu bio je jedan od najpopularnijih i najutjecajnijih repera ovih prostora Edo Maajka.
-
Iz zadarske Elektre stiže obavijest o privremenom prekidu u opskrbi električnom energijom zbog radova prema sljedećem rasporedu
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.