Biznis

Promjena trendova

U kampu je jeftinije unajmiti kućicu nego koristiti vlastitu

U kampu je jeftinije unajmiti kućicu nego koristiti vlastitu

Istranin Marino Brečević pronašao je unosnu poslovnu nišu u turizmu. Ljubiteljima kampiranja koji nemaju vlastitu opremu iznajmljuje mobilne kućice. Budući da su troškovi kampiranja u takvom aranžmanu niži nego kod korištenja vlastite opreme, potražnja je sve veća pa posao cvjeta.

'Tržište mobilnih kućica u Hrvatskoj aktivnije se razvija od 2000., izazivajući od početka dosta zanimanja, ali i dosta nedoumica zbog nejasnih zakonskih propisa', kazao je Marino Brečević, član Uprave pulske tvrtke Adriatic Kamp koja se prva u Hrvatskoj počela baviti segmentom mobilnih kućica prije sedam godina, a time se isključivo bavi i danas.

Brečević trenutačno u svom portfelju ima 299 mobilnih kućica na desetke lokacija po Hrvatskoj, najviše na zapadnoj obali Istre, na Krku i Šibeniku.

'Razloge za pokretanjem tvrtke koja se bavi kupnjom mobilnih kućica, njihovim smještanjem u kampove te pružanjem usluga smještaja i prodajom tih kapaciteta nije trebalo dugo tražiti, jer je svakom tko se bavi turizmom u ovoj zemlji jasno da je kamping jedan od potentnijih podtržišta u hrvatskom turizmu', smatra Brečević.

Porast kvalitete infrastrukture i proširenje sadržaja u kampovima uključuje i postavljanje mobilnih kućica zbog kojih dosta kampista odustaje od svojih 'caravana' (kuća na kotačima), kamp-prikolica i šatora uvidjevši da tako imaju manje napora pri putovanju i boravku u kampu, a i dalje mogu biti u prirodi i među ljudima koji dijele slične svjetonazore.

 VISOKI KOMFOR U PRIRODI

'To je u konačnici i jeftinije nego imati svoju vlastitu opremu (prikolicu i drugo) s obzirom na početno ulaganje i troškove održavanja i deponiranja tijekom zime i van odmora', govori Brečević dodajući da su mobilne kućice najisplativije u sadržajno i visoko uređenim kampovima.

I u slabije uređene kampove mogu se postaviti mobilne kućice, ali tu će biti isplative samo one niže kvalitete, bez klime i druge 'bogatije' opreme, koje mogu cijenom konkurirati 'placarini' za šator ili prikolicu.

S druge strane, kućice koje imaju visok komfor, po dvije kupaonice na šest osoba, klimu, kvalitetnu kuhinjsku i drugu opremu imaju i višu cijenu (od 80 do više od 150 eura po danu) i kampisti će je platiti samo ako im se uz to pružaju dodatni zabavni i drugi sadržaji.

Kada je riječ o konkurenciji, Brečević kaže da nije tako velika jer nema ni velikih ozbiljnijih proizvođača u Hrvatskoj, a neki koji su se time specijalizirano bavili više se ne bave, ili ako se i bave, riječ je o primjerima male proizvodnje gdje se ustrajava na određenom konceptu što je i razlog slabe suradnje s proizvođačima.

Tvrtka Adriatic Kamp radi tako da se isključivo oslanja i usklađuje s tržištem, željama i potrebama gostiju surađujući i sa stranim touroperatorima koji su među prvima prepoznali potrebe stranih tržišta za takvom uslugom te osnovali svoje tvrtke u Hrvatskoj putem kojih rade taj posao.

MALI KAMPOVI PRILIKA ZA ŠIRENJE

Kako je tržište raslo pomalo svake godine, tako su se i investicije u nove kućice u tvrtki Adriatic Kamp povećavale, prosječno za oko 20 posto godišnje, a za jači zamah posla Brečević kaže da ima nekoliko ograničenja među kojima najvećim izdvaja nedostatak adekvatnih prostora za smještanje kućica.

Već za iduću godinu bili bi spremni investirati u dodatnih stotinjak kućica, ali tržišno i poslovno to ne bi bilo ni jednostavno ni opravdano ako bi išli u kampove koji nisu dovoljno visoko rangirani i nemaju dovoljno sadržaja.

Brečević smatra da će se to popraviti očekivanim izmjenama i doradama zakona o turističkom zemljištu što bi hotelijerima i vlasnicima kampova omogućilo da se pravno reguliraju i investiraju u kampove, kao i zakona o strateškim investicijama koji bi baš za takve stvari kampovima mogao olakšati zaobilaženje niza administrativnih barijera.

Priliku za širenje posla vidi u suradnji s privatnim manjim kampovima koji se također sve ozbiljnije razvijaju.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.