Biznis

Dašak optimizma?

O PDV-u u turizmu se odlučuje nakon razgovora s Europskom komisijom

O PDV-u u turizmu se odlučuje nakon razgovora s Europskom komisijom

Priliku za razvoj Maras vidi u neiskorištenoj državnoj imovini, osobito uz obalu, koja se uskoro treba staviti u funkciju

Sudbina najavljenog povećanja PDV-a turizmu s 10 na 13 posto znat će se nakon razgovora s Europskom komisijom, jedna je od poruka predstavnika Vlade sektoru sa susreta na Danima turizma u Zadru.

"Znam da vas najviše zanima što ćemo s PDV-om u narednim godinama. Mi idemo nekakvim srednjim putem tako da ćemo u razgovorima s Komisijom u prosincu ili siječnju vidjeti koji su to učinci PDV-a i međustopa. Bit ćemo puno pametniji kada riješimo pitanje rebalansa i proračuna za sljedeću godinu",odgovorio je zamjenik ministra financija Boris Lalovac na zebnje turističkog sektora da će ih u sjeni najavljenih rezova pod palicom Bruxellesa stići veće porezno opterećenje za smještaj i ugostiteljske usluge.

Dašak optimizma dao je, pak, ministar obrta i poduzetništva Gordan Maras, najavivši skoro raspisivanje natječaja, vrijednog 30 milijuna eura za povećanje regionalne konkurentnosti.

"Zato vas ovim putem pozivam da se odmah javite na ovaj natječaj, pokušate odmah taj dio iskoristiti, a narednih godina da pratite sve ono što se u okviru Europske unije nudi, a nudi se puno. Da ne budete nekad taoci visokih kamata kod banaka", rekao je Maras.

Priliku za razvoj vidi i u neiskorištenoj državnoj imovini, osobito uz obalu, koja se uskoro treba staviti u funkciju. Na tom tragu predstojnik Ureda za upravljanje državnom imovinom Mladen Pejnović najavio je da će, izuzev strateških trgovačkih društava Brijuni, Hvar i Prevlaka, sva ostala u kojima država ima preko 25 posto udjela, u privatizaciju u roku dvije-tri godine. Kao i Maras, pozvao je sektor na veća ulaganja uz pomoć EU fondova, obećavši pomoć svog Ureda i Ministarstva turizma.

"Mi ćemo se maksimalno potruditi, a ministar turizma i ja ćemo zajedno predložiti svaku od ozbiljnih investicija u strateške investicije da ide po najbržoj liniji. Učinit ćemo sve da se to nađe na popisu investicija za sljedeću godinu, da se rješava najbržim putem", istaknuo je Pejnović.

Ipak, resorni ministar Darko Lorencin upozorava da pri tom treba zaštititi prepoznatljivost prostora, koju prepoznaju i turisti.

"Žele mir, odmor i određene aktivnosti. Sigurno da, ako te aktivnosti budu smještene u jednom takvom okruženju, nam je onda itekako zajamčen daljnji razvoj", rekao je Lorencin.

Privlačenju gostiju,koji nas danas povezuju i sa sloganom 'Mediteran kakav je nekad bio', trebao bi pridonijeti Strateški marketing plan do 2020., težak 4 i pol milijuna kuna. Po prvi put HTZ je u izradi koristio istraživanje, i to on line devet europskih tržišta koje je provela agencija Ipsos. Ono je, pak, donijelo već više manje poznate činjenice o Hrvatskoj. Deset tisuća ispitanih, starijih od 18 i više platežne moći, potvrdilo je da su nam najveći aduti sunce i more. Najpoznatija odredišta, pak, su Dubrovnik, Split, Istra, Dalmacija i Zagreb, a nedostaci visoke cijene i manjak sadržaja.

"Na dvije stvari možemo utjecati. To su cijene i sadržaj. Na loše vrijeme ne možemo utjecati", kaže direktorica HTZ-a Meri Matešić. Marketing plan, koji se očekuje do konca godine, trebao bi odrediti ciljana tržišta i autohtone proizvode kako bi se Hrvatska u dogledno vrijeme našla među 20 top svjetskih destinacija. Dani turizma u Zadru završit će dodjelom turističkih nagrada najboljima sezone na izmaku.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.