Biznis

Minijaturni vlakovi

Bili su na rubu propasti, a danas njihovi proizvodi vrijede i do 900 tisuća eura

Bili su na rubu propasti, a danas njihovi proizvodi vrijede i do 900 tisuća eura

Minijaturni vlakovi njemačke tvrtke Märklin imaju obožavatelje širom svijeta. Ovo poduzeće je prije samo nekoliko godina bilo na rubu propasti. No, podigli su se na noge i sada razmišljaju o novim tržištima.

Raj za ljubitelje minijaturne željeznice nalazi se u Göppingenu, gradiću oko pola sata vožnje udaljenom od Stuttgarta.

Naime, tamo se nalazi tvornica čuvene marke Märklin, koja još od sredine 19. stoljeća proizvodi vlakiće. Tvrtka je prije samo četiri godine prijavila stečaj i to baš kad je napunila 150 godina postojanja. Ipak, to nije bio kraj, piše Deutsche Welle.

Märklin je početkom ove godine preuzela kompanija Simba Dickie, najveći proizvođač igračaka u Njemačkoj. Florian Sieber, sin vlasnika Simba Dickija, Mihaela Siebera, uvjerio je svog oca u potencijal ove čuvene tvrtke za proizvodnju maketa vlakova. Florian je sada jedan od direktora Märklina.

''Unatoč dugom stečaju, radnici u Märklinu su bili motivirani i angažirani. Firma je jako dobro očuvana'', priča Florian Sieber.

Jedna lokomotiva i do 300 eura

Ciljna grupa Märklina su uglavnom muškarci stariji od 40 godina. Samo mali broj vlakića završi u dječjim rukama. To je i razumljivo jer jedna lokomotiva ove kompanije košta i do 300 eura.

Unatoč svim potresima u posljednjih nekoliko godina, mušterije su im ostale vjerne.

U odjeljenju za inovacije odvija se ogroman dio posla, prije nego uopće počne proizvodnja novog modela vlaka. Ako su u pitanju stare lokomotive, posao je još teži.

Primjerice, kad je kompanija odlučila napraviti maketu vlaka ''Big Boy'', inženjeri te kompanije morali su otputovati u Ameriku kako bi izmjerili i fotografirali originalnu lokomotivu. Uz to, radnici kompanije su se vozili ovom lokomotivom i snimali kako ona zvuči kako bi kasnije ovaj zvuk mogli koristiti za svoje igračke.

Konstrukcije novih vlakova jako složene i skupe

''Vlakovi tvrtke Märklin sve su detaljniji i složeniji'', rekao je Florian Sieber te dodao da danas rade lokomotive s 300 različitih dijelova, s elektronskim komponentama, složenim mehanizmima i sustavom za transmisiju. Budući da je proces toliko složen, gotovo svi dijelovi se moraju napraviti za svaku lokomotivu posebno. To je još jedan razlog visoke cijene ovih vlakića.

Konstrukcija nove lokomotive može trajati oko dvije godine, a stoje i do 900.000 eura.

danas.hr


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.