Sišao umoran s aviona...
Kako je Red Bull osvojio svijet!
Dietrich Mateschitz energičan je i kreativni 65-godišnjak koji je najobičnijem piću s kofeinom i taurinom priskrbio kultni status i svjetsku slavu, piše Narodni list
Sišao umoran s aviona
Nakon što mu je trebalo čak 10 godina da diplomira marketing na WU Wien, bečkom sveučilištu, Mateschitz se prvo zaposlio u Unileveru, gdje je radio na promociji deterdženata. Nakon toga baca se na zubnu pastu u tvrtki Blendax, i 1982. godine odlazi na jedno dosadno poslovno putovanje u Bangkok u Tajlandu. Bio je umoran od leta i promjene vremenske zone, i ušao je u jedan dućančić u kojem je popio piće Krating Daeng ("crveni vodenkonj") i - umor je nestao. Vlasnik dućana, Chaleo Yoovidhya, 1984. je pristao na Mateschitzevo nagovaranje da ulože po pola milijuna dolara svaki i osnuju tvrtku. Tako je nastao Red Bull (ime dolazi od Mateschitzevog horoskopskog znaka, bika) i nakon pet godina biranja najboljeg sastava pića, Red Bull se počeo prodavati u Austriji. "Nema tržišta za ovo piće", rekao je tada Mateschitz, "ali stvorit ćemo ga".
Ograničavanje ponude
Svoje lucidne marketinške ideje Mateschitz je odmah počeo primjenjivati na piće u limenoj bočici. "Nemoj dovoditi proizvod do potrošača - dovodi potrošače do proizvoda", govorio je Mateschitz i dobrano se pozabavio primjenom te ideje. Umjesto klasičnih načina oglašavanja, zapošljavao je npr. DJ-e na zabavama na kojima se posluživao Red Bull, trudeći se da piću osigura kultni i pomalo zločesti status među mladom generacijom. Od početka je postojao napor da se stvori iluzija da Red Bull nije korporativni proizvod, već opako i mladenačko piće.
Odlučujući, a ujedno i najhrabriji potez, bilo je ograničavanje ponude. Umjesto nuđenja onoliko proizvoda koliko tržište traži, prve dvije godine je Red Bull namjerno prodavao samo milijun limenki godišnje kako bi piće postalo nešto što se ne može dobiti tako lako. Opako piće koje pobjeđuje umor i može se miješati s alkoholom doseglo je kultni status, a potrošači su željeli još. Treće i četvrte godine poslovanja na tržište je pušteno i više nego dovoljno limenki za njihove potrebe, i zarada se umnogostručila. Tada počinje prodor energetskog napitka u Europu i Ameriku.
Osvajanje svijeta sporta
Nakon dugotrajnog razmišljanja, Mateschitz se odlučio dodatno promovirati svoj proizvod, i to putem sporta. Umjesto klasičnih načina oglašavanja, Mateschitz opet izmišlja nešto novo. Umjesto običnih reklama pored sportskih terena, Mateschitz je primijetio da sportski komentatori najčešće izgovaraju imena momčadi. Rješenje? Kupiti momčad i dati joj ime Red Bull! To se prvo dogodilo s momčadi Formule 1; Jaguar je promijenio vlasnika i ime u Red Bull Racing. Skupi marketinški plan urodio je plodom i sada su sportski prijenosi neizbježni bez spominjanja Red Bulla, a prodaja je narasla do četiri milijarde limenki godišnje.
Danas je Mateschitz vlasnik dviju F1 momčadi (Red Bull Racing i Scuderia Toro Rosso), tri nogometna kluba (New York, São Paulo, i nedavni Dinamov protivnik u europskim natjecanjima Red Bull Salzburg), a Red Bull ima i desetak raznih produžetaka svog brenda (X-Wings, Air Race...). Red Bull je osvojio svijet sporta. Više se ne može upaliti televizor, a da se ne vidi auto, formula, snowboard, motor ili bicikl s nazivom Red Bull...
Strast za letenjem
"Red Bull daje ti krila" je slogan koji zapravo označava Mateschitzevu strast za letenjem. U hangaru 7 u Salzburgu, od 20 zrakoplova, posebno mjesto u ergeli zauzima bivši zrakoplov Josipa Broza Tita, koji je pronađen 2000. godine u Africi i nakon toga prodan Mateschitzu. Četiri godine je novi vlasnik ulagao u obnovu zrakoplova DC-6 B. Na obnovi je radilo 50 ljudi, a oko 70% trupa je trebalo zamijeniti jer je zrakoplov proizveden 1958. godine bio u jako lošem stanju. "Pilotska kabina Titovog aviona ostala je ista, samo je u nju stavljena moderna tehnika. Ostavili smo i uređaj za gledanje zvijezda koji je, čini se, Tito posebno volio koristiti. Ostali dio aviona kompletno smo promijenili, a koristimo ga samo za prijevoz članova kompanije", kaže Gerd Strobl, koji nadgleda obnovu i održavanje Mateschitzevih zrakoplova. Prošle godine je Mateschitz svojim obožavanim DC-6 B navratio i u Zemunik.
Mateschitz u svojoj kolekciji ima i zrakoplove iz Drugog svjetskog rata, a na njima povremeno lete i članovi letačke akrobatske grupacije Flying Bulls, koji često nastupaju diljem Europe. U svojim redovima imaju i svjetskog prvaka u akrobacijama, Petera Besenyeia. Mateschitz je tako okupio najbolje pilote koji za njegovo zadovoljstvo voze antikne zrakoplove, ali i moderne akrobatske letjelice. U okviru promicanja svog proizvoda, i "davanja krila", Mateschitz vodi i međunarodno natjecanje u akrobacijama i preciznom letenju, Red Bull Air Race.
U životu Dietricha Matechitza je granica između poslovnog i privatnog odavno nestala. Ostala je samo - zabava. Proračunata tako da donosi uspjeh jednom običnom gaziranom napitku.
Narodni list
Vezane vijesti
Izdvojeno
-
Grad Benkovac je kroz provedbu Intervencijskog plana s ciljem rješavanja problematike stambenog zbrinjavanja svojih građana tijekom 2023. godine izgradio 2 stambene zgrade u ulici Plemena Lapčana na Kaštelu u Benkovcu.
-
U petak, 13. prosinca, na dan Sv. Luce, u Koncertnoj dvorani braće Berse s početkom u 19 sati, adventsko pripovijedanje - "Ferali u noći- priče koje nose svjetlo".
-
Tijekom radova do ponovne uspostave vodoopskrbe, cisterna s vodom za ljudsku potrošnju biti će smještena na Crkvenom kod kućnog broja 11.
-
Dalmatinska pjesma i klapski zvuk dobit će posebno mjesto na ovogodišnjem Adventu u Zadru uz nastup Matea Grgata, tenora iz malog mjesta Otok u Dalmatinskoj zagori.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.