Biznis

Još se stignete prijaviti na Moj-eRačun Akademiju

Još se stignete prijaviti na Moj-eRačun Akademiju

U ponedjeljak će u Zadru biti održana ''prva dalmatinska'' Moj-eRačun Akademija. Podsjetimo, riječ je o stručnoj edukaciji o korištenju elektronskog fakturiranja u poslovanju.

Riječ je o postupku slanja računa putem e-pošte uz korištenje elektronskog potpisa i vremenskog žiga, koji u potpunosti zamjenjuje slanje faktura poštom. Naime, do 2020. godine e-fakturiranje trebalo bi biti dominantan način fakturiranja, odluka je to koju je Europska komisija donijela još prije nekoliko godina pozivajući zemlje članice da ogromne količine dokumenata presele u virtualni prostor.

Svrha takvog poslovanja, uz očuvanje prirode, ponajprije su uštede, ali i sigurnost koju nosi ovakav oblik slanje povjerljivih informacija. Kada govorimo o korištenju elektronskog fakturiranja u Hrvatskoj, e-Račun je vrlo konkretno reguliran i propisan. No, problem u praksi predstavlja to što se na regulaciju čekalo vrlo dugo zbog čega su se u mnogim tvrtkama uvriježili  nelegalni oblici e-Računa.

To je dovelo do problema s knjiženjem, budući da  takvi ''nelegalni e-računi'' nisu pravovaljani u knjiženju, niti se na temelju njih može odbiti pretporez. Takve ''nelegalne e-račune'' zapravo je lako prepoznati. Dovoljno je obratiti pažnju na dvije stavke; u kojem je formatu izdan i sadržava li ovjeru FINA-e.

Naime, ako je račun napisan u Wordu, snimljen u PDF-u, Excel-u ili nekom drugom formatu, a nije ovjeren FINA elektroničkim potpisom i vremenskim žigom, taj je račun neispravan. To nije e-Račun. Isto tako, ako je račun dostavljen e-mailom u kojem piše „Ovaj račun je napravljen na računalu te je pravovaljan bez žiga i potpisa", ili sadrži sličan tekst, a također nije ovjeren FINA elektroničkim potpisom i vremenskim žigom, ponovno nije riječ o e-računu.

Upravo navedeno neke su od stavki koje će se detaljno proći u sklopu Moj-eRačun Akademije u Zadru. Dio edukacije posvećen je i prednostima korištenja e-računa, a tu prvenstveno govorimo o uštedi i to ne samo vremena, nego i novca. Štedi se na slanju računa, nema troškova pošte, ispisa, papira. Istovremeno, ovakvo primanje i slanje računa povećava pravnu sigurnost jer za svaki račun postoji vremenska potvrda primitka i slanja.

Kako smo već naveli, bitna je stavka ušteda na vremenu jer su e-računi u prosjeku preuzeti za manje od šest sati. S obzirom na mogućnost potvrde primitka, mogućnost gubitka računa od strane primatelja je gotovo nemoguća. Također, prednost je i kratko vrijeme pretrage poslanih računa te ušteda na prostoru za arhivu, ukoliko tvrtke odluče uvesti e-Arhivu u svoje poslovanje.

Posebnost e-računa je što primateljima omogućuje da ga, osim u elektroničkom obliku, primaju i u podatkovnom, što i samom pošiljatelju olakšava posao, budući da ga ne mora prepisivati u računalo prilikom knjiženja. Uvođenjem e-računa modernizira se poslovanje, ostavlja se moderniji, drugačiji i profesionalniji utisak na kupce i šalje jasna poruka o ekološkoj svijesti i racionalnom pristupu poslovanju.

Moj-eRačun Akademija održat će se u ponedjeljak u Hrvatskoj gospodarskoj komori u Zadru na adresi Špire Brusine 1. Svi zainteresirani polaznici mogu se prijaviti putem linka: https://www.moj-eracun.hr/Akademija.

Dodajmo još kako će se nakon Zadra Moj-eRačun Akademije održati i u Splitu 18. ožujka, te u Dubrovniku 19. ožujka, također u prostorijama lokalne HGK.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.