Biznis

Za tvrtku Jumbo

U splitskom škveru porinut brod za prijevoz teških tereta

U splitskom škveru porinut brod za prijevoz teških tereta

U splitskom brodogradilištu porinut je brod koji malo koje brodogradilište u svijetu može napraviti.

Novogradnja 474 jedan je od dva broda za prijevoz teških i dimenzijama velikih tereta koji se grade za nizozemskog naručitelja, tvrtku Jumbo.

Posebnost ovog broda je u tome što je opremljen dvijema dizalicama koje u tandemu mogu podizati terete i do 3.000 tona, kaže nam predsjednik Uprave Brodosplita Darko Pappo.

"Najveći na svijetu, a njegova izrada je, gotovo bih rekao, umjetničko djelo jer tako nešto se nije radilo. To su svi detalji i zavari brušeni, površine dovođene do stupnja pripreme da bi brod trajao i 50 godina", ističe Pappo.

Ugovori za ove brodove potpisani su prije nego je novi vlasnik preuzeo brodogradilište, pa se neke stavke nisu mogle ispuniti na vrijeme, te je Brodosplitu prijetilo plaćanje velikih penala.

"Zasada nismo izgubili ništa jer sve što ono smo mi predvidjeli prije nego što smo došli ovdje se realizira. Dakle, ako gledamo s te strane, tu nema nekih pomaka, međutim, nažalost, otišlo je neko vrijeme ali i to smo nauštrb kvalitete uspjeli kompenzirati".

Pappo dodaje kako je sada situacija u splitskom škveru dobra, novih poslova ima do 2016. godine, zaposleno je malo manje od 2.400 radnika, a otvaraju se i nova radna mjesta.

"Znate da smo tražili strane radnike, obzirom da na hrvatskom tržištu postoji jedan manjak kvalificiranih radnika za ove poslove. To je činjenica, kako god to možda čudno izgledalo u ovim svim brojkama. To su brusači, zavarivači, pjeskari, 'pituri', odnosno farberi", ističe Pappo.

Ipak i splitsko brodogradilište zahvatile su Vladine štednje, pa će se zbog rebalansa za škverove izdvojiti 100 milijuna kuna manje, što znači da će se smanjiti iznosi dokapitalizacije za Brodosplit. Pappo kaže kako su za ovu vijest čuli, ali ništa službeno im još nije dostavljeno.

"Kako će se to realizirati i hoće li tu biti određenih posljedica, to ćemo vidjeti. Međutim, jako je važno znati da sve one brojke koje su planirane i ugovorene nisu izmišljene. One imaju svoju svrhu i svako odmicanje od toga će sigurno imati neku posljedicu", kaže Pappo i dodaje kako se rate od strane Vlade za restruktuiranje do sada isplaćuju uredno, a za dvije neisplaćene rate od prošle godine trebao bi se uskoro potpisati aneks ugovora.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.