Psihološki trik
Znate li za efekt Ikea?
Švedski gigant Ikea konačno je stigao i u Hrvatsku pa su sretni kupci pohrlili po omiljene komade namještaja ili praktične sitnice. No osim niskih cijena u kombinaciji s jednostavnim dizajnom, još je razloga zašto kupci toliko vole Ikeine proizvode.
Stručnjaci u Ikei primijenili su stari psihološki trik koji je davno otkrio Benjamin Franklin. Kako objašnjava australski news.com,
Franklin je navodno želio biti u dobrim odnosima s rivalom iz suprotnog
političkog tabora pa ga je zamolio da mu posudi rijetku knjigu i tako
je zadobio njegovo prijateljstvo.
Ova se psihologija nastavlja primjenjivati u svim sektorima, a omiljena je i u velikim korporacijama - ako nekome učiniš uslugu, više ti se sviđa. Zapravo vam mozak šalje subliminalnu poruku da vam se netko sigurno sviđa ako ste mu učinili uslugu.
Upravo to uspjela je učiniti Ikea sa svojim kupcima,
objašnjava Adam Ferrier iz marketinške agencije Cummins&Partners,
jer im omogućava da sami dovršavaju i slažu namještaj, zbog čega ga još
više cijene. To se naziva efekt Ikea, a termin su skovali 2011.
stručnjaci s Harvard Business School i danas ga koristi jako puno
brendova da bi privukli što više kupaca.
Ferrier objašnjava da je ta taktika danas jako bitna jer svaka
komunikacija može biti interaktivna. Posebno je korisna za male tvrtke
jer mogu graditi svoj uspjeh na način da traže usluge od klijenta, a oni
će ih zauzvrat još više voljeti.
I Coca-Cola je jedna od kompanija koje se mogu
pohvaliti uspjehom te vrste. Svojom najuspješnijom kampanjom 'Share a
Coke' (podijeli Colu) pokrenula je lavinu među kupcima potaknuvši ih na
zajedništvo i dijeljenje radije nego da im poruči: kupite Coca-Colu.
Osim efekta Ikea, još je zanimljivih trikova pomoću kojih smo voljniji trošiti više i ponekad neplanirano kupovati.
Kognitivna disonanca je termin koji objašnjava stvaranje psihološke
napetosti koju uzrokuju dvije oprečne stvari ili uvjerenja, a dobro ga
opisuje Ezopova basna 'Lisica i grožđe', u kojoj lisica ne može doći do
grožđa, pa sama sebe uvjerava da ga ionako ne želi.
Efekt darovanja (endowment effect) odnosi se na ljude koji
najviše cijene ono što već imaju, a to je primjerice razlog zašto će vam
prodavači nuditi da isprobate njihovu robu. Cilj im je da osjetite
koliko je ona privlačna i koliko biste se dobro osjećali da je
posjedujete.
Vezane vijesti
-
Ingvar Kamprad bio je osnivač poznatog lanca Ikea i pokretač revolucije u trgovini namještajem, no nikad nije nijekao mladalačko simpatiziranje nacističkog pokreta i probleme s alkoholizmom.
-
U četvrtak, 19. rujna, u Zadru je s radom započeo IKEA Studio za planiranje, na adresi City Park Zadar, Ulica 4. gardijske brigade 1, kojim IKEA Hrvatska želi svoja rješenja i usluge učiniti još dostupnijima i pristupačnijima što većem broju kupaca u Hrvatskoj.
-
Samsung i Apple zadržali su vodeće pozicije na tržištu pametnih telefona početkom 2017. godine dok je kineski Huawei učvrstio treću poziciju zahvaljujući snažnom rastu prodaje, pokazuje izvješće specijalizirane istraživačke tvrtke
-
Ikea je pristala isplatiti 50 milijuna dolara obiteljima troje male djece koja su smrtno stradala prilikom prevrtanja ormara kupljenih u lancu trgovina tog švedskog proizvođača pokućstva
Izdvojeno
-
Pjevanje animira Zbor mladih župe Bokanjac iz Zadra.
-
Danas je u Pagu svečano otvorena nova, moderna benzinska postaja u vlasništvu tvrtke Rijeka Trans koja predstavlja značajan iskorak u pružanju usluga građanima Paga, turistima i poslovnim subjektima na ovom području.
-
Kandidatkinja Možemo za predsjednicu Hrvatske Ivana Kekin kazala je u četvrtak da ni ona ni njezin suprug nikada nisu razgovarali s nekime tko se lažno predstavlja na telefonu te ustvrdila da sličnih podmetanja, poput poziva Nikice Jelavića, nikada nije bilo u dosadašnjim kampanjama.
-
Premijer Andrej Plenković i ministar demografije i useljeništva Ivan Šipić predstavili su u četvrtak na prvoj sjednici Vijeća za demografsku revitalizaciju četiri skupine demografskih mjera kojima se od iduće godine želi potaknuti rađanje više djece, kao i povratak iseljenika.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.