Engleski stručnjak: RH ne pridonosi energetskoj stabilnosti koliko bi mogla
Hrvatska ne pridonosi energetskoj sigurnosti Europe u skladu sa svojim mogućnostima, jer kasni s izgradnjom LNG terminala, izjavio je u četvrtak u Londonu na skupu Financial Timesa engleski energetski stručnjak koji kao uspješan primjer ističe Litvu koja je svoj terminal izgradila u samo tri godine.
Litva u ponedjeljak otvara novi LNG terminal koji je počela graditi 2011. i tu će baltičku zemlju, ranije potpuno ovisnu o ruskom plinu, učiniti energetski neovisnom.
Alan Riley s londonskog sveučilišta kaže da bi Hrvatska zahvaljujući postojećim izvorima plina, potencijalnim novim nalazištima i LNG-jem mogla mogla imati veliku ulogu u europskoj energetskoj sigurnosti, ali se to trenutno ne događa.
"O LNG-u se u Hrvatskoj govori od 1999., a dosad se ništa nije učinilo. Litavski LNG kreće idućega tjedna, a do Božića i poljski terminal. Treći iz te skupine je trebao biti hrvatski terminal, ali ga nema", izjavio je Riley novinarima na plinskom forumu u Londonu u organizaciji Financial Timesa.
Projekt vrijedan 100 milijuna eura
Litavski ministar energetike Rokas Masiulis kaže da su od donošenja odluke do izgradnje LNG- prošle tri godine, zahvaljujući jakoj političkoj volji, osiguranom financiranju i timu profesionalaca. "Vladina potpora bila je ključna, jer za taj je projekt potrebno puno dozvola i dokumenata", istaknuo je ministar i dodao da je litavski premijer osobno nadgledao projekt vrijedan 100 milijuna eura.
Istaknuo je da je LNG digao ponos stanovnika bivše sovjetske republike, jer ih je oslobodio ovisnosti o plinu iz Rusije. "Oduvijek smo bili ovisni o ruskom plinu koji je Moskva koristila kao političko sredstvo. Plaćali smo najskuplji plin u Europi i zbog toga se loše osjećali", rekao je Masiulis na skupu Financial Timesa.
Hrvatski predsjednik Ivo Josipović ranije je za rekao da bi LNG terminal osigurao opskrbu Hrvatske i bio ulazna točka za energente namijenjene srednjoj i istočnoj Europi, ali nije precizirao kada bi mogao biti izgrađen.
"Infrastruktura koju imamo i koju možemo razvijati je pogodna za takvu stratešku poziciju LNG terminala na Krku", rekao je Josipović dodajući da je projekt na početku i da je među prioritetima hrvatske i EU-a.
On drži da rokovi izgradnje ovise o pripremama s hrvatske strane, ali i o dobavi plina na čemu bi Hrvatska i Unija trebale zajedno raditi. Za to ima dobrih izgleda, povoljno je to što je Amerika nakon zabrane krenula u izvoz plina, no treba vidjeti hoće li više cijene na azijskom tržištu biti prepreka dolasku američkog plina u Europu i Hrvatsku, istaknuo je Josipović.
Vezane vijesti
-
Premijer Andrej Plenković ponovio je u srijedu u Hrvatskom saboru kako će cijena plina ostati nepromijenjena do 1. travnja, a kad je riječ o cijeni naftnih derivata, uz poduzete, po potrebi će se poduzeti i druge mjere.
-
Kućanstva koja koriste prirodni plin od subote, 1. travnja, plaćat će ga prosječno oko 0,9 posto više nego do sada, čime će račun građanima u najzastupljenijom tarifnom modelu prosječno mjesečno biti povećan za 2,7 kuna, dok rijetki opskrbljivači, poput riječkog Energa najavljuju da cijene neće podizati
-
Plin će od 1. travnja biti skuplji, no Vlada intenzivno pokušava utjecati na stavke koje čine cijenu kako bi poskupljenje bilo što manje, neslužbeno se doznaje iz Ministarstva zaštite okoliša i energetike
-
Izdvojeno
-
U ponedjeljak, 3. ožujka, zbog radova će na nekoliko mjesta u Zadarskoj županiji struja biti privremeno isključena, objavili su iz HEP-a
-
Iz Grada Zadra obavještavaju vozače da će zbog izvođenja radova na kanalizacijskoj mreži u raskrižju ulica Put Bokanjca, Put Nina i Benka Benkovića u Zadru od dana 3. ožujka (ponedjeljak) do 17. ožujka (ponedjeljak) na snazi biti privremena regulacija prometa
-
U petak, 28. veljače u 22:20h u Zadru u Zrinsko-Frankopanskoj ulici, tijekom nadzora prometa policijski službenici Policijske postaje Zadar zaustavili su moped zadarskih registarskih oznaka s kojim je upravljao 45-godišnji hrvatski državljanin
-
Zbog vjetra samo za osobna vozila otvoreni su autocesta A1 između čvorova Sveti Rok i Posedarje, državna cesta Maslenica-Zaton Obrovački te omiška obilaznica, upozoravaju iz Hrvatskog autokluba (HAK)
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.