Biznis

Inovacije

EU protiv Googlea: Ima li smisla bitka između dva diva?

EU protiv Googlea: Ima li smisla bitka između dva diva?

Europski parlament smatra da bi Google trebalo podijeliti na više neovisnih tvrtki, javlja Deutsche Welle.

Europski parlament svjestan je tržišne snage ovog diva među tražilicama, i kako je potencijalnim konkurentima teško odnosno nemoguće ugroziti Googleovu dominaciju na tržištu. Ipak, dominacija Googlea nije plod nepoštene borbe za tržišnu prevlast.

Google je uvijek dosljedno koristio sve mogućnosti da se ugnijezdi u računala, pametne mobitele i druge uređaje, piše DW.

Google je uvijek bio inovativna tvrtka koja nije izbjegavala povući jasne korake kada bi se pokazalo da se prebrzo uključila u neke projekte. Pritom Google prije svega zna bolje od svojih konkurenata reagirati na želje i interese korisnika, i to je osnova na kojoj počiva kontrola koju ima nad 90 posto europskog tržišta.

Ljubomorni na Google?

To što se trgovinom podacima korisnika mogu zaraditi milijarde i što Google u međuvremenu pliva u tolikoj količini novca da je konkurencija pozelenjela od zavisti i traži pomoć od politike - to je više plod sretnih okolnosti nego smišljenog plana ove tvrtke. Na početku svega je bila mala tvrtka koju su osnovali studenti sa željom da internet približe ljudima.

Google je u pravom trenutku s pravim konceptom bio na pravom mjestu, i to im se isplatilo. Između ostalog i za svakog korisnika interneta. Kada, primjerice, u tražilicu upišete neku adresu, odmah vam se ponudi karta na kojoj je prikazana okolina, na što su se i korisnici naviknuli.

To što karte i satelitske slike također pripadaju istoj kompaniji i što jednim klikom dobijemo sve informacije koje tražim - je li to za mene praktično ili bih trebao početi gunđati jer je riječ o dokazu dominacije Googlea?

Korisnici nisu glupi


Analiza zastupnika Europskog parlamenta da Google dominira u poslu internetskih tražilica je ispravna. Ali zaključci koje oni donose na osnovu ove analize su pogrešni. Parlamentarci se ponašaju kao da korisnici interneta ne znaju za alternativne tražilice poput Binga, Yahooa ili Duckduckgoa.

Ipak, rezultati koje se na njima dobiju su lošiji od svega onoga što nudi Google. Naravno, dominacija Googlea nije "Božja zapovijed", a do bilo koje alternative u internetu može se doći uz maksimalno dva klika mišem.

"Ako EU želi raskomadati Google samo zato da bi ojačao njegove konkurente, onda je to pogrešan put", zaključuje autor.

Dodavanje novih komentara je onemogućeno.