Biznis

Prihvatljivo i iz europske perspektive

Povjerenica Bulc predlaže jedinstvenu europsku cestarinu

Povjerenica Bulc predlaže jedinstvenu europsku cestarinu

Na autocestama u Europskoj uniji mogla bi se uvesti jedinstvena cestarina, čime bi bio uklonjen prijeteći sukob zbog uvođenja cestarina u Njemačkoj, priopćeno je nakon susreta europske povjerenice za promet Violete Bulc s njemačkim ministrom prometa Alexandrom Dobrindtom u Berlinu.

 

Povjerenica za promet Violeta Bulc boravila je u Berlinu kako bi s njemačkom vladom i predstavnicima Bundestaga razmotrila pitanja u svezi s planiranim uvođenjem cestarina za njemačke autoceste čemu se protive mnoge članice Europske unije.

Bulc je u zajedničkom priopćenju nakon susreta s Dobrintom naglasila kako je moguće rješenje problema koje će biti "prihvatljivo i iz europske perspektive". Istodobno je naglasila da će konačna odluka biti donesena tak kada Njemačka vlada predstavi konačnu verziju zakona o naplati cestarina.

"Na dobrom smo putu", priopćio je Dobrindt nakon susreta te je naglasio da je nacrt zakona "u međuvremenu" potpuno sukladan EU pravilima.

Neke članice Europske unije predbacuju Njemačkoj diskriminaciju stranih vozača.

Njemački zakon doduše predviđa plaćanja vinjeta za autoceste za sve vozače. No vlasnicima automobila registriranih u Njemačkoj iznos za cestarine kompenzirao bi se smanjenjem poreza na motorna vozila, što se u Bruxellesu doživljava kao diskriminacija vozača iz ostalih članica EU.

Izaslanstvo Njemačke vlade trebalo bi s gotovim nacrtom zakona otputovati početkom ožujka u Bruxelles kako bi s Europskom komisijom bilo pronađeno zajedničko rješenje.

Povjerenica Europske komisije za promet je prije toga u razgovoru za dnevnik "Die Welt" iznijela mogućnost uvođenja jedinstvene cestarine za autoceste na području Europske unije.

"Mislim da je smisleno da srednjoročno poradimo na sustavu za teretna i osobna vozila koji bi omogućio jedinstvenu naplatu cestarina na području cijele Europske unije",rekla je Bulc.

Visina cestarine ravnala bi se prema broju prijeđenih kilometara a sredstva od cestarina bi se shodno korištenju cesta raspoređivala po zemljama članicama.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.