Biznis

Propali dogovori

Šef Skandjeta: Zadru fali angažmana, sloge i strategije

Šef Skandjeta: Zadru fali angažmana, sloge i strategije

Vlasnik ScandJeta, Saša Đaković, otkriva prave razloge zašto su pravim razlozima zašto su otišli iz Zadra

Kada je prije tri godine na zadarsko područje počeo letjeti švedski touroperator ScandJet, sa svih strana stizale su hvale kako je Zadar dobio turistički jack pot: skandinavske turiste visoke platežne moći koji će popuniti vječne "crne rupe" pred i posezone, piše Zadarski.hr.

Već prve godine ScandJet je u tri mjeseca izvan sezone doveo 12 tisuća putnika, a iduće 2014. godine ta je brojka porasla više od duplo - na 27 tisuća turista. A onda, 2015. godina i šok: ScandJet odlazi iz Zadra, svoju bazu seli u Rijeku, a ova regija ostaje bez gostiju sa Sjevera za koje se rukama i nogama bore sve turističke destinacije!

Od kada je postalo jasno da je Zadar izgubio touroperatora preko kojeg praktički svi skandinavski gosti dolaze u Hrvatsku i koji je sa sobom na Kvarner odveo još 15-ak drugih nordijskih turističkih agencija, ne prestaje rasprava o razlozima zašto je ScandJet otišao. Primjerice, Dražen Grgurević, zamjenik predsjednik Turističkog vijeća TZ Grada Zadra izjavio je kako je ScandJet otišao zbog „socijalističkog nasljeđa i masovnih hotela koji nisu dovoljno atraktivni boljoj turističkoj klijenteli“. No, ako je suditi prema riječima jedine strane koju se ovoj priči još nije čulo - samog ScandJeta - problemi zadarskog turizma na svim su razinama puno teži, dublji i ozbiljniji od p(r)ozivanja na socijalističko nasljeđe.

Vlasnik ScandJeta, Saša Đaković, otkrio je za Zadarski.hr prave razloge zašto su pravim razlozima zašto su otišli iz Zadra.

- Nama je jako žao, ali ne možemo mi voditi vašu turističku destinaciju niti možemo raditi posao ljudi koji su odgovorni da bi ta destinacija funkcionirala. To tako ne ide. Radimo s mnogim regijama u Europi, zadnje linije smo uveli prema Siciliji i sad nedavno prema Mostaru i nigdje nije ovako kao u Zadru. Tamo su svi turistički subjekti udružuju, ulažu sami u sebe jer znaju da će im se to višestruko isplatiti. U Zadru su svi toliko razjedinjeni. Fali angažmana, fali sloge, fali strategije da bi se destinacija razvijala. Vaši subjekti u turizmu moraju shvatiti kako bez udruživanja nema budućnosti, i kako to povezivanje mora biti iznad politike i međusobnih netrpeljivosti. Žao mi je što ovo moram reći, ali vama se turizam događa spontano. A to ne može dugo trajati - kazao je Đaković pa prokomentirao iskustva sa sa zadarskim turizmom.

- Mi utrošimo ogroman novac da bi švedskog turista, koji je do jučer mislio da ovdje još bijesni rat, dovedemo u Dalmaciju u pred i posezoni, a onda im recepcioner u hotelu kaže da nama ovdje sezona počinje tek 20. lipnja. Ništa pod milim Bogom ovdje nije funkcioniralo. Ne znam koliko sam puta molio ove u turističkoj zajednici da nešto naprave u tom svibnju, da organiziraju barem jednu ribarsku večer kakvih u sezoni imaju svaku noć, ali nitko nije htio! Ali, ne vrijedi to samo za turističke zajednice već za svih. Ni od vlasnika hotela nikakvu podršku nismo dobili. Mi smo morali sami organizirati sve izlete, najam autobusa i sve drugo bilo je u našoj režiji. Na svaki naš pokušaj da razgovaramo nije bilo odgovora, nije bilo nikakve podrške. Svi žele goste, a nitko ne bi prstom mrdnuo. Eto, to je ta poslovna filozofija. Na kraju smo otišli iz Zadra - priča Đaković pa dodaje:

- To bi trebao biti posao turističke zajednice, ali umjesto njih, odrađivali smo ga mi. Iako je od početka bilo dogovoreno udruženo oglašavanje, ništa od toga nije se ispoštovalo. Nudili smo im brojne modele koji idu preko Hrvatske turističke zajednice (HTZ), ali nitko nam se te prijedloge uopće nije javljao. Tek nedavno smo dobili mail upit nove direktorice županijske turističke zajednice koja se interesirala za sastanak oko razloga našeg odlaska. I to je sve - objasnio je razloge zbog kojeg je ScandJet otišao iz Zadra.

 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.