Rekordno povećanje cijena goriva
Što će poskupjeti zbog skoka cijena goriva?
Rekordno dvostruko povećanje cijena goriva u samo nekoliko dana, koje se dogodilo dijelom zbog Vladine odluke o povećanju trošarina, odrazit će se negativno na gospodarstvo.
Promjene u cijenama goriva uvijek su škakljive jer mogu uzrokovati lančano poskupljenje. U proizvodnji i uslugama, rastom cijena goriva rastu i troškovi, a hoće li rasti i cijene finalnih proizvoda, ostaje vidjeti.
Najveći pritisak novog poskupljenja osjetit će gospodarstvenici. Troškovi im rastu, a cijene neće povećavati zbog smanjene kupovne moći građana pritisnutih krizom. Zato ne treba strahovati od povećanja cijena, barem ne odmah, smatra sindikalist Krešimir Sever.
"U ovim uvjetima krize tek će se sporadično rijetki odlučiti. Neki će strpljivo čekati i preračunavati, vidjet će imaju li prostore za unutarnje rezerve, do koje mjere mogu dodatno opteretiti vlastite radnike i nakon toga će postupno, ne naglo kao u dobrim godinama, krenuti u povećanje nekih svoj cijena", rekao je Sever.
Prvi na udaru su prijevoznici koji zasad ne najavljuju poskupljenja. Uštede će tražiti kroz smanjivanje prava radnika, kaže Marijan Banelli iz HUP-ovog udruženja za promet.
"Gdje će sada prijevoznici morati nadoknađivati to, većim obrtom za iste novce, a to znači da bi morali platiti radnike, a nemaju odakle, dakle dovedeni su u pat poziciju i vjerujem da to neće donijeti ništa dobro ni globalno", kaže Banelli.Iz Udruge cestovnih prijevoznika najavili su bojkot hrvatskih benzinskih postaja i pozvali svoje članove da gorivo kupuju u Sloveniji i drugim susjednim zemljama. Bude li potrebno, blokirat će ceste i prosvjedovati. Za potpredsjednika Vlade Branka Grčića razlozi za prosvjed su sve samo ne ekonomski.
"10 litara benzina kojim se vozite od 100 do 150 kilometara bi koštalo 2 kune, ja ostavljam građanima da procijene je li to simbolično povećanje", rekao je Grčić.Svoju računicu imaju i poljoprivrednici. Cijena plavog dizela bila je 4 kune u ožujku, a sada je na oko 5,5 kuna, što nije baš simbolična razlika, kaže Mladen Šolčić. Cijene njihovih proizvoda ostat će iste, pa će im džepovi biti tanji.
"Na krajnju cijenu proizvoda se vjerojatno neće odraziti jer naš proizvod nije nikada otišao prema gore, uvijek je stagnirao ili išao prema dolje. Bitno je da se puni proračun, a mi možemo zabadava raditi. Ove cijene koje danas imamo, oni nas uspoređuju s Europskom unijom, a nismo ni blizu Europskoj uniji", rekao je Šolčić.
Kada je gospodarstvo opterećeno krizom dodatni udar na poduzetnike Vladi nije bio pametan potez, zaključuje Sever. Mudrije bi bilo rasterećivati.
"Gospodarstvo traži modele pomoći, potpore, kako bi se barem zaustavila kriza i počeli stvarati preduvjeti rasta, a dobiva dodatan udar poskupljenjem goriva", kaže Sever.Udareni su, kaže, i građani koji koriste automobile pa će i oni točiti manje goriva. Oni koji žive uz granicu već odlaze po gorivo u susjedne zemlje, a istovremeno vladajući očekuju povećanu potrošnju koja bi trebala biti pokretač gospodarskog napretka.
Vezane vijesti
Izdvojeno
-
Tijekom prvog dana, više od sto korisnica već se pridružilo WomLife zajednici u želji da krenu živjeti zdravije.
-
Kruh postoji u najrazličitijim oblicima i može biti vrlo različitog nutritivnog sastava, pa je dobro znati koliko koji ima kalorija.
-
Kao završna svečanost proslave 125.- e godišnjice planinarstva na zadarskom području održana je promocija monografije u Providurovoj palači u Zadru.
-
Nedjelja donosi novi susret ovih dviju momčadi, sada u Sportskoj dvorani Laktaši. To će ujedno biti dvoboj dviju momčadi koje su dosadašnjim rezultatima ušle u krug momčadi koje se bore za play off
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.