Biznis

Hrvatsko maloprodajno tržište

Lidl po zaradi dostigao Konzum

Lidl po zaradi dostigao Konzum

Najveći trgovački lanac po ostvarenim prihodima je Todorićev Konzum

Hrvatsko maloprodajno tržište još je uvijek pod pritiskom zbog oslabljene kupovne moći građana te visoke nezaposlenosti, što pokazuju i poslovni rezultati najvećih trgovačkih lanaca.

Ukupan prihod deset najvećih trgovaca prošle je godine iznosio 34 milijarde kuna, što je jedan posto više u odnosu na 2013. godinu. Među njima, osam je imalo rast prihoda, a pet ih je poslovnu godinu završilo s pozitivnim rezultatom.

Najveći trgovački lanac po ostvarenim prihodima je Todorićev Konzum koji je prošle godine ostvario prihode od 13,4 milijarde kuna, što je na otprilike istoj razini kao i godinu ranije, dok mu je neto dobit pala za više od 36 posto, na oko 108 milijuna kuna.

Na drugom mjestu su Plodine koje su imale 3,4 milijarde kuna prihoda što je blagi rast do 4,5 posto u odnosu na godinu ranije dok im je zarada iznosila 41 milijun kuna što predstavlja porast od 13,8 posto. Plodine trenutno imaju 74 supermarketa.

Lidl, koji je na trećem mjestu po prihodima imao je prošle godine fantastične rezultate. Prihodi su im dosegnuli gotovo 3,3 milijarde kuna, što je porast od devet posto. Dobit im je skočila za čak 1266 posto, na 108 milijuna kuna, čime su se po zaradi izjednačili s Konzumom. Lidl trenutno zapošljava preko 1700 radnika i ima 86 trgovina.

Slijedi Kaufland s prihodom od tri milijarde kuna, što je porast od preko 10 posto, no rezultat na kraju godine bio je negativan, te su zabilježili gubitak od 35 milijuna kuna.

Spar je prošle godine preuzeo dvadesetak trgovina Dione što mu je podiglo prihode na 2,2 milijarde kuna (rast od preko devet posto), no širenje je ostavilo traga na dobiti kompanije te su 2014. završili s minusom od 115 milijuna kuna.

Trgovački lanac Tommy imao je prihode od preko dvije milijarde kuna, što je porast od 4,4 posto, a snažno im je porasla i zarada koja je iznosila 59 milijuna kuna, što predstavlja porast od čak 53 posto.

Najveći pad prihoda, za četvrtinu, imao je Mercator te su oni potonuli na 1,9 milijardi kuna, što se može objasniti preuzimanjem od strane Todorića, zbog čega su prema nalogu Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja morali zatvoriti dio trgovina. Godinu su završili s minusom od 253 milijuna kuna.

Pad prihoda imao je i Metro, koji su smanjeni za 0,4 posto, na 1,78 milijardi kuna, a godinu su završili s gubitkom od 20 milijuna kuna.

Posljednji na ljestvici je trgovački lanac Studenac kojem su prihodi porasli za 3,2 posto, na 1,25 milijardi kuna, ali su ostvarili solidnu dobit, od 48 milijuna kuna, što je porast od 2,40 posto.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.