Biznis

Zvonimir Mršić u intervjuu za bne IntelliNews:

Podravka kreće u osvajanje svijeta

Podravka kreće u osvajanje svijeta

Podravka se nalazi u povlaštenom krugu firmi koje planiraju širenje izvan regije u kojoj su etablirali svoje poslovanje.

Uspješno širenje u Europi, na Bliskom istoku i u sjevernoj Africi moglo bi dovesti do uključivanja na burzu u Londonu, Beču ili Varšavi, rekao je predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić u intervjuu za bne IntelliNews.

"Mislimo da ćemo biti u stanju rasti brže od naše konkurencije i da ćemo moći krenuti za neorganskim rastom - postati lovci", rekao je Mršić, koji svoju tvrtku uspoređuje s Nestléom. Smatra kako su obje firme utemeljene u malom gradu u maloj državi, no ističe kako imaju međunarodni utjecaj. 

"Otvaramo tri nove fokalne točke, u Tanzaniji, Pekingu i Dubaiju. Spremni smo napraviti sljedeći korak u internacionalizaciji kako bismo postali globalna tvrtka. Jači smo nego ikada, a preveliki smo da opskrbljujemo samo regionalno tržište. Imamo izbor, ili ćemo ostati tu gdje jesmo i zabilježiti pad, ili ćemo se proširiti na nova tržišta", ističe šef Podravke.

Podravka je u travnju zaključila ugovor kojim je kupila 51.55 posto slovenskog Žita za 33 milijuna eura, a očekuje se da će u skoroj budućnosti kupiti i ostatak kompanije, i to po istoj cijeni. Mršić smatra kako je upravo ta akvizicija prvi korak u podizanju rasta Podravke. "Žito je dovoljno velika meta, 'teška' 110 milijuna eura. To je prilika da povećamo prodaju, poboljšamo efikasnost, marginu EBITDA i neto profit. Stvorili smo si nekakvu mentalnu barijeru zato što je preko 20 godina naša prodaja u Hrvatskoj iznosila oko 3.5 milijarde kuna. Kupnja Žita dala nam je novu hrabrost i novo samopouzdanje. Ovo će biti prvi put u više od 20 godina da će prodaja Podravke premašiti 4 milijarde kuna", dodaje za bne.

Ipak, ima i onih koji su skeptični oko Podravkinog posla sa Žitom. Tomislav Bajić, voditelj istraživanja u zagrebačkom InterCapital Securitiesu, ističe kako bi Podravka mogla previše raspršiti svoju paletu proizvoda te kako postoji opasnost da se firma počne previše oslanjati na ionako zasićeno slovensko tržište.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.