Biznis

Prema računici organizatora "Ultra festivala"

Ultra Europe 2015: Svjetska mladost ostavit će nam 370 milijuna kuna

Ultra Europe 2015: Svjetska mladost ostavit će nam 370 milijuna kuna

Ultra groznica trese Split i okolicu. Tisuće što iznajmljivača, što ugostitelja, što trgovaca, taksista... zadovoljno se smješka, jer je nedvojbeno da će u ovih tjedan dana koliko traje Ultra Europe festival u Splitu velik dio njih utržiti lijep novac, piše Slobodna Dalmacija

E sad koliko - teško je precizirati, no ako pitate organizatore velikog spektakla, oni su uvjereni da će ovogodišnja potrošnja biti veća za minimalno 10 posto u odnosu na onu lanjsku, koja je, po njima, iznosila sveukupno impresivnih 300 milijuna kuna.

Pretpostavlja se da će u Split u ovih nekoliko partijanerskih dana stići deseci tisuća mladih turista, moguće i njih 60.000, koji bi u Splitskodalmatinskoj županiji trebali ostaviti između 330 i 360 milijuna kuna.

Prema računici organizatora "Ultra festivala", lani je tijekom održavanja festivala ostvareno oko 300.000 noćenja, a pod pretpostavkom da su gosti u prosjeku boravili 5,5 dana, gdje su za svoj smještaj prosječno izdvajali 41,7 eura, u kategoriji smještaja - u hotelima, apartmanima, kampovima... ostvarena je potrošnja od oko 12 i pol milijuna eura.

Kako u tom pogledu stojimo ove godine, odgovara direktor županijske Turističke zajednice Joško Stella.

- O procjenama je uvijek nezahvalno govoriti, ali mi također baratamo podacima koje dolaze od organizatora. Ove godine u domeni noćenja očekujemo porast od barem 10 posto. Cijene su, doduše, zbog sve veće konkurencije, nešto manje, no kako festival traje dulje, u konačnici će iznajmljivači opet profitirati. I to još više - komentira nam Stella, koji drži da će pravi procvat potrošnje osjetiti kafići, cocktail barovi, restorani...

Sunce nam je svanulo

- Ovaj put tijekom Ultre imamo iznimno sunčano vrijeme, a visoke temperature iziskivat će i povećan unos pića. Stoga mislim da će najveći skok po potrošnji biti upravo u toj sferi - drži Stella.

Kada smo već kod te kategorije, istaknimo kako organizator drži da je za piće po kafićima, restoranima, barovima i kioscima mlada klijentela prošle godine ostavila 4 milijuna eura, izdvajajući u prosjeku za piće 3,2 eura, dok su po restoranima, fast-foodovima i sličnim ugostiteljskim objektima u kojima se služi hrana ostavili pet milijuna eura. U prosjeku su za obrok izdvajali 5,45 eura.

Ove bi godine te brojke mogle biti veće i za dvadesetak posto. Koliko su ovi podaci realni, pokušali smo doznati i u splitskoj Turističkoj zajednici.

Direktorica Alijana Vukšić također ističe da su procjene uvijek sklizak teren te da i oni raspolažu brojkama, serviranima od organizatora. No, ove godine namjeravaju, u suradnji s Ekonomskim fakultetom, napraviti veliko istraživanje na terenu, s reprezentativnim uzorkom i pitanjima koji će im dati prave pokazatelje kako bi uslugom bili još bolji i dostupniji svojim gostima.

Također je i njihova namjera napraviti i istraživanje o stavovima lokalnog stanovništva o učincima Ultre.

Samo da ova priča potraje

- Ovakva istraživanja nužna su osnova za planiranje, usmjeravanje i unaprjeđenje ovog velikog događaja, kao i za optimiziranja njegovih učinaka na destinaciju. Naravno da je ovaj festival snažna reklama za naš grad, koji je u promidžbenom i turističkom smislu učinio mnogo. Želja nam je da ono što možda nije na razini dodatno popravimo i još više osnažimo našu ponudu... Nadamo se da ćemo u tome uspjeti i da će Split biti domaćin Ultre i idućih nekoliko godina - komentirala je Vukšić.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.