Biznis

Turistička kompanija iz Biograda

Ilirija d.d. pred kapitalnim i institucionalnim razvojem

Ilirija d.d. pred kapitalnim i institucionalnim razvojem

Ilirija d.d., turistička kompanija iz Biograda na Moru koja na hrvatskom turističkom tržištu djeluje već preko 58 godina, okrenula je novu razvojnu stranicu. Na danas održanoj sjednici Glavne skupštine donesena je odluka o povećanju temeljnog kapitala Društva za 13.695.000 kuna naplatom u novcu izdavanjem novih 24.900 dionica čija će nominalna vrijednost ostati 550 kuna, a  izdaju se za cijenu od 875 kuna po dionici, čime se iznos temeljnog kapitala s iznosa od 137.162.300,00 kuna povećava na iznos od 150.857.300,00 kuna podijeljen na 270.000 dionica.

Sve navedene dionice odnosno 24.900 dionica, uplatit će Allianz ZB d.o.o, društvo za upravljanje obveznim mirovinskim fondom sa sjedištem u Zagrebu u iznosu od 21.787.500,00 kuna, dakle transparentan institucionalni investitor već snažno prisutan na hrvatskom tržištu, koji je ovime stekao približno 10% udjela u vlasništvu kompanije.

Također, Glavna skupština Društva Ilirije d.d. donijela je odluku o potpunom isključenju postojećih dioničara Ilirije d.d. pri upisu novih dionica isključivo s ciljem pojednostavljenja i samog ubrzanja postupka dokapitalizacije uzimajući u obzir trenutno stanje na domaćem tržištu kapitala i neposrednom okruženju, ali i uvažavajući mišljenje Uprave Društva da javna ponuda dionica bez isključenja prava prvenstva postojećim dioničarima ne bi donijela dostatnu dodatnu potražnju koja bi opravdala sam trošak provođenja javne ponude. 

Ilirija je odavno kao društveno odgovorna kompanija zakoračila ka suvremenom korporativnom ponašanju i poslovanju što je i neminovno za tvrtku koja je u hrvatski turizam kontinuirano, održivo i odgovorno u posljednjih nekoliko godina investirala preko 65 milijuna eura u izgradnju novih, obnovu i proširenje postojećih kapaciteta u svim njenim sektorima.

Ilirija d.d. u svom poslovanju obuhvaća najzanačajnije segmente turističke ponude:

- Hotelijerstvo,
- Nautiku,
- Kamping,
- Destinacijsku menadžment kopaniju DMK ILIRIJA TRAVEL 

-Hotelijerstvo: standardi četiri zvjezdice, čine 446 smještajne jedinice s ukupno 919 ležajeva pozicioniranih u Biogradu na Moru (Ilirija ****, Kornati****, Adriatic***), Sv. Filip i Jakov hotel Villa Donat***/****) i Polači (difuzni hotel Ražnjevića dvori****).

-Kamping: kamp Park Soline kategoriziran s četiri zvjezdice, površine 20,00 Ha, kapaciteta 3.500 osoba.

-Nautika: današnji nautički sektor Društva čini treća najveća marina u zemlji, hotelska lučica Kornati, s ukupno 850 vezova na moru i kopnu, regatnim centrom Jadrana i vodećim jesenskim nautičkim sajmom u Hrvatskoj.

-Destinacijska menadžment kompanija: razvojem novih usluga i sadržaja stvoren je visoko kvalitetan integriran i komplementaran turistički proizvod na domaćem i međunarodnom turističkom tržištu predstavljen pod brendom Ilirija travel. Nastala zbog potrebe suvremene turističke potražnje, a uvjetovane tehnološkim, društvenim, tržišnim čimbenicima i trendovima sve zahtjevnijeg gosta odnosno tržišta. Među najznačajnijim okosnicama nuđenja i provedbe tih posebnih programa i  proizvoda  su i tri objekta - event  jahta  „Nada",  multifunkcionalna jahta veličine 35m i kapaciteta 140 osoba, prvi  hrvatski difuzni  hotel - Ražnjevića dvori AD 1307 iznimne etno, agro i baštinske vrijednosti, smješten u mjestu Polača u neposrednom zaleđu Biograda,  Arsenal spomenik nulte kategorije, multimedijalni centar smješten u Zadru, sagrađen u 17. stoljeću, koji je revitiliziran 2005. godine kao gradski trg u zatvorenom odnosno kao središte javnog, kulturnog i zabavnog života regije u kojem se godišnje organizira preko 100 manifestacija javnog i privatnog karaktera.

Prema svim metodologijama Ilirija d.d. je velika tvrtka, među 15 turističkih tvrtki po prihodima, odnosno 12 prema neto dobiti  u zemlji, te time i subjekt posebnog javnog interesa. U Zadarskoj županiji Ilirija spada u tri temeljne turističke tvrtke, a u svojoj matičnoj sredini Biogradu na Moru je nositelj ne samo turističkog već i ukupnog gospodarskog razvoja.

Temeljni principi društveno odgovornog poslovanja sastavni su dio korporativnih vrijednosti, ugrađeni su u dugoročnu poslovnu strategiju tvrtke, poslovnu praksu i procese prema svim dionicima Društva, počevši od vlasnika, dioničara, zaposlenika, sadašnjih i budućih poslovnih partnera i zajednice u kojoj djelujemo, posebno uzevši u obzir činjenicu da je Društvo generator ne samo turističkog već i njenog sveukupnog gospodarskog i društvenog razvoja. 

Ilirija d.d. kao javno dioničko društvo, koje je i do sada kotiralo na Zagrebačkoj burzi, na njenom redovnom tržištu, podatke o svom poslovanju kao i sve relevenatne odluke oduvijek je predstavljala javnosti čineći ih u svakom trenutku dostupnim svim državnim, financijskim i ostalim ustanovama, udruženjima, partnerima i građanima.

Odlukom Glavne skupštine o povećanju temeljnog kapitala i  procesom dokapitalizacije Ilirija prelazi na službeno tržište Zagrebačke burze  što će doprinijeti još većoj transparentnosti i otvorenosti kompanije prema svim njenim dioničarima ali i cjelokupnoj investicijskoj javnosti, domaćem i međunarodnom tržištu kapitala. Ovom odlukom Ilirija d.d. okrenula je novu stranicu tržišnog, financijskog i burzovnog ponašnja i razvojne korporativne filozofije u skladu s kretanjima najistaknutijih hrvatskih tvrtki po uzoru na uobičajenu svjetsku poslovnu praksu.

Procesom dokapitalizacije Ilirija d.d. je pred sebe, svoje vlasnike, dioničare, zaposlenike i menadžere utrla novi put, želeći da Ilirija bude snažna, zdrava i za javnost otvorena kompanija, spremna i sposobna pratiti i brzo reagirati na sve promjene na tržištu - procesom dokapitalizacije stvoreni su temelji za daljnji razvoj Ilirije i jačanje kompanijinog korporativnog, institucionalnog i javnog karaktera koji daleko nadilazi   komponente koje su Iliriji davale obilježja isključivo privatne obiteljske kompanije.      

Goran Ražnjević, predsjednik Uprave Ilirije d.d., posebno je istaknuo:. „Ovom strateškom odlukom dugoročno osnažujemo svoju sveukupnu kapitalnu poziciju i potencijal, potičemo i  osiguravamo preduvjete za daljnja kapitalna investicijska ulaganja širem krugu potencijalnih investitora u vrijednosnice Društva, dodatno ističemo i do sada izraženu transparentnost u svom poslovanju kako spram investicijske tako i sveukupne javnosti, te posebno ojačavamo svoju razvojnu filozofiju i snagu u turističko-ugostiteljskoj djelatnosti.

Prihvat jednog ozbiljnog i istaknutog korporativnog investitora koji će steći približno 10 % dionica tvrtke dokapitalizacijom u novcu, dodatna je garancija u ispravnost ovakvog poslovnog razmišljanja i opredjeljenja postojećih dioničara. Ilirija d.d. je i do sada spadala u 15-tak najistaknutijih turističkih tvrtki u zemlji, a vjerujemo da s novim poticajem i sredstvima možemo razviti sve sektore svog poslovanja, dakle i hoteljerstvo, nautiku i kamping, te snažno zakoračiti ka produljenju sezone i novim doživljajima i sadržajima. Ostat ćemo motor razvitka Biogradske rivijere, ali i cijele zadarske regije u onom u čemu je ovaj kraj najsnažniji, a to je turizam. Ovom odlukom Ilirija d.d. okrenula je novu stranicu tržišnog, financijskog i burzovnog ponašnja i razvojne korporativne filozofije u skladu s kretanjima najistaknutijih hrvatskih tvrtki po uzoru na uobičajenu svjetsku poslovnu praksu."

Odlukom Glavne skupštine i dokapitalizacijom Društva doprinijet će se daljnjem razvoju turističke ponude svih sektora kompanije, kvalitetnom produženju turističke sezone kao i daljnjem razvoju inovativnog, komplementarnog i održivog turizma - na čemu Ilirija intezivno radi posljednjih nekoliko godina s posebnim naglaskom na prednost destinacijskom menadžmentu kroz suradnju sa svim relevantnim nositeljima razvoja hrvatskog turizma na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.