Biznis

Propast McDonald'sa? Okreću se zdravom - na jelovniku leća

Propast McDonald'sa? Okreću se zdravom - na jelovniku leća

Mnogo se toga promijenilo od kada je prije 75 godina, 15. svibnja 1940., otvoren prvi restoran McDonald'sa u San Bernardinu u Kaliforniji. Već prvog vikenda počela je navala koja nije prestajala sva ova desetljeća. No, 2013. počeo je lagani pad - uglavnom u SAD-u, ali i drugdje u svijetu.

 

Nakon 21 mjeseca slabe prodaje franšize McDonald'sa u SAD-u zabrinuti su za opstanak brenda. Financijski stručnjaci brinu se da je lanac restorana zapao u 'duboku depresiju' iz koje se neće moći izvući. 

Prema podacima posljednjeg istraživanja, McDonald's tone sve dublje. Od ukupno 14.339 restorana u SAD-u mnogo ih je insolventno što znači da ne mogu plaćati svoje obveze.

Neki vlasnici franšiza za neuspjeh krive novog izvršnog direktora Stevea Easterbrooka koji se usredotočio, kažu, na pogrešne probleme. Umjesto da riješi lošu kvalitetu hrane i usluge on je ponudio doručak cijeli dan i okrenuo se digitalizaciji procesa naručivanja, piše Business Insider.

- Nedostatak vodstva je zastrašujuć. Skačemo s jedne propale inicijative na drugu - kažu iz jedne od franšiza.

McDonald's se već duže vrijeme nosi s kritikama da nema odgovarajuću ponudu zdrave hrane te da se ne zna nositi s trendom kvalitetne brze hrane. Primjerice, po svijetu naveliko niču lanci kafića koji nude i nešto za pojesti. Također, mali 'burgeraji' postaju sve popularniji iako su im proizvodi skuplji. 

Na koncu, odnosi prema zaposlenicima u sektoru jeftine radne snage davnih su dana McDonald'su priskrbili 'etiketu' koju ni jedna kompanija ne želi. Fraza 'McJobs' postoji čak i u Oxfordskom rječniku engleskog jezika. 

Iako je nekad predstavljao simbol 'američke slobode i demokracije' u mnogim zemljama svijeta danas je smatran simbolom američkog imperijalizma i globalizacije (s potpunom kontrolom Amerike).

Neki novi imidž

Ipak, ne može se reći da McDonald's svugdje stoji loše. U Velikoj Britaniji više od desetljeća bilježe samo rast. U Njemačkoj, iako bilježe pad, i dalje imaju promet od tri milijardi eura godišnje i 65.000 zaposlenih

Američkom lancu se ne može prigovoriti da se ne trudi pronaći alternativu poboljšati ponudu. Primjerice, u meniju za mališane ima i zdravih obroka, angažiraju se vrhunski kuhari kako bi kreirali hamburgere, a uloženo je i mnogo novca u McCafé koji je zamišljen kao konkurencija američkim lancima kafića poput Starbucksa. Na jugu Kalifornije eksperimentiraju s jelima od špinata i kupusa kako bi privukli mušterije koje paze na zdravlje.

Provjera novih ideja je trenutno najuočljivija u Australiji, čiji stanovnici od nedavno mogu uživati u sasvim drugačijem McDonald'sovom restoranu The Corner, koji po uređenju i ponudi nimalo ne nalikuje klasičnim objektima. Na meniju se, pored piletine i svinjetine, mogu naći i bundeva, leća i salata od patlidžana, gosti si mogu sami kreirati burger pomoću digitalne tehnologije, a umjesto čekanja u redovima, mušterije poslužuju konobari.

Dodavanje novih komentara je onemogućeno.