Najveći svjetski trgovac namještajem
17 tajni o Ikei koje su otkrili njezini zaposlenici
Najveći svjetski trgovac namještajem zapošljava 150.000 ljudi, a evo što nismo znali
Velika je statistička mogućnost da imate barem jedan komad namještaja ili sitnicu iz Ikee. Slavna švedska kompanija najveći je svjetski trgovac namještajem s milijardama dolara prihoda godišnje i kultnim komadima poput GLIMMA svjećica.
Zaposlenici Ikee tijekom godina su otkrili niz njezinih tajni i ekscentričnosti, ali i genijalnih poslovnih rješenja koja mnogi kopiraju. Neki su napisali knjige, neki otkrili stvari koje baš nisu smjeli. Svojih 150.000 zaposlenika Ikea zove suradnicima,a ovo su tajne koje su otkrili, piše Telegram:
1. Put kroz Ikeu ima kodno ime
Nije tajna da IKEA namjerno slaže robu u labirinte kako bi vas provela kroz sve odjele od kuhinjskog namještaja do cvijeća. Johan Stenebo, veteran IKEE napisao je knjigu “The Truth About Ikea” u kojoj kaže da je ideja raspoređivanja robe “kao da vas IKEA uhvati za ruku i namjerno vodi kroz trgovinu putem kojim ćete što više toga vidjeti i kupiti”. Zaposlenici taj labirint interno zovu “dugi prirodni put”. U članku “Is the IKEA aesthetic comfy or creepy” Lauren Collins je 2011. u New Yorkeru napisala da put svakih 15-tak metara mora skrenuti kako kupcima ne bi bilo dosadno.
2. Postoje prečice i prečice
Ako ste došli samo kupiti dasku za WC i ne trebate posteljinu ni nove ležaljke za balkon, sigurno ćete koristiti prečice označene na tablama kojie vise sa stropa. Ali i te će vas prečice voditi preko odjela na kojima vam ništa nije trebalo dok to niste ugledali. U Ikei postoje i prave prečice napravljene zbog sigurnosnih razloga i kako bi zaposlenici mogli lakše nositi robu kroz trgovine. Te prečice nisu nigdje naznačene pa ako želite u Ikei nešto obaviti za pola sata, morate ih odgonetnuti sami a i na njima ćete možda naići na neoznačena vrata samo za zaposlenike.
3. Ali prave prečice se mijenjaju
Paul Robertson koji je 10 godina radio u Ikei u Kanadi za jedne je novine otkrio da se prečice za zaposlenike često mijenjaju jer zaposlenici obavljaju puno poslova koji se ponavljaju pa ih kupci mogu lako odgonetnuti. Prečice se premještaju kako bi se kupce opet navelo da hodaju kroz razne odjele u trgovini.
4. Zidovi u Ikei se pomiču
Pregradni zidovi koji razdvajaju odjele u Ikei pokretni su. Imaju posebne osigurače za učvršćivanje kako ih kupci ne bi micali ali zaposlenici mogu preslagivati sobe i micati zidove kako bi si nakon zatvaranja oslobodili put za čišćenje i nošenje robe.
5. Ljudi kupuju cijele sobe koje su izložene
Ponekad kupci odluče kupiti namještaj za cijelu sobu koju vide izloženu jer im se svidi ideja dekoratera. Ikein način izlaganja pokazao se jednim od najučinkovitijih trikova u maloprodaji uopće i tisuće trgovina ga imitiraju.
6. Odjel ‘otvaraj novčanik’
Ikeine trgovine prepune su malih praktičnih stvari koje su tako jeftine da im je teško odoljeti. Te odjele zovu “otvaraj novčanik”. Obilje jeftinih predmeta, lončića za cvijeće, papuča, šalica, podmetača…potiče ljude na kupnju bez grižnje savjesti jer u Ikei smatraju da se kod njih ne može kupovati umjereno: ili ništa ili puno. Odjel sa stinicama obično je na dnu stubišta radi impulzivne kupnje ili između odjela sa skupljim stvarima.
7. Bulla bulla tehnika
Druga metoda za natrpavanje vrećica interno je nazvana bulla bulla tehnikom. Velike košare namjerno su prepunjene sitnicama jer dojam da gledate u masu stvari pojačava dojam da su one jeftine. Čim vide da se goleme košare malo prazne, zaposlenici ih opet previše napune.
8. Da, možete malo prispavati na kaučima
Sav namješten izložen je da bi ga kupci gledali, otvarali, dirali i testirali, da dobiju iskustvo. Tako, ako se želite sklupčati na Ikeinom krevetu i malo odrijemati – slobodno. Jedino što baš ne odobravaju je da odspavate par sati. Fenomen spavanja u Ikei posebno je razvijen u Kini gdje ljudi masovno spavaju u izloženim sobama.
9. Ali možda ipak ne želite ležati po Ikei
Prema iskazima nekih zaposelnika Ikee iz Teksasa, jastuci izloženi na krevetima mijenjaju se jednom mjesečno, a jastučnice samo ako su vidljivo zaprljane. Isto važi za pokrivače.
10. Mrze kad otvarate zapakirane stvari
Stvar koju u Ikei baš ne vole je kad ljudi otvaraju zapakirane stvari i ostavljaju ih na policama. Kad se nešto jednom otvori zaposlenici to ne mogu više zatvoriti i prodati. Moraju otpisati taj artikl.
11. Zaposlenici vas ne trebaju pitati trebate li pomoć
Zaposlenici Ikee imaju izričite upute da puste kupce da slobodno gledaju i poslužuju se, u pravilu vas ne pitaju trebate li pomoć dok vi njima ne priđete jer ne žele da osjećate pritisak. To je dio skandinavske kulture kupovanja i isto pravilo važi za Ikeina skladišta gdje se od kupaca očekuje da sami nađu kupljene stvari i utovare ih ako već ne žele posebno angažirati Ikein servis.
12. Knjige na policama nekad donose prodavači
Ikea navodno preporučuje zaposlenicima da donose svoje knjige za izložene police, knjige se obično biraju po bojama i sadržaj mora biti prikladan za sve uzraste.
13. Najpopularniji artikli
BILLY polica za knjige i stol LACK.
14. Serijski brojevi govore puno
Osmoznamenkasti kodovi na Ikeinim artiklima nisu nasumični nizovi. Zaposlenici kažu da zadnja dva broja označavaju boju i nijansu artikla, npr. u broju 41 plavu boju označava 4, a 1 može značiti svijetlo plava. Imena također imaju značenje. Police se obično nazivaju prema zanimanjima, zavjese po matematičkim pojmovima, proizvodi za kupaonice po jezerima i rijekama i sl.
15. Ljudi se u Ikei puno svađaju
Ako stvarno želite testirati svoju vezu, otiđite zajedno nešto kupiti u Ikeu, kažu zaposlenici. Veliki broj svađa kojima svjedoče pripisuju stresu i veličini trgovine koja je za kupce često previše. Nekoliko psihologa za jedna članak u Wall Street Journalu izjavilo je da kao jednu od vježbi u tretmanu parova koriste zajedničko sastavljanje Ikeina Nornäs stolića. Neki duhoviti ljudi napravili su i priručnike s uputama za parove koji planiraju zajedno kupovati u Ikei.
16. Komuniciranje u šiframa
Kad se preko interfona čuje “22” znači da hitno treba riješiti redove na blagajnama i svi slobodni zaposlenici koji su obučeni za rad na blagajnama trebaju se javiti. Šifra “99” znači da trgovinom luta izgubljeno dijete i sl.
17. Pinterest potiče prodaju
Zaposlenici kažu da točno mogu znati koji je artikl postao viralan na Pinteresu jer se takvi munjevito rasprodaju. Kao primjer navode jednu policu za začine koja je skoro stalno bila rasprodana, a kad su iz Ikee provjerili na Pinterestu vidjeli su da je netko objavio kako se ona može obojati i pretvoriti u policu za slikovnice za malu djecu.
Vezane vijesti
-
Kupcima iz Istre i Primorja, ali i ostatka Hrvatske, Ikea u talijanskom Vileeseu nudi dostavu kupljene robe do njihova doma
-
U četvrtak, 19. rujna, u Zadru je s radom započeo IKEA Studio za planiranje, na adresi City Park Zadar, Ulica 4. gardijske brigade 1, kojim IKEA Hrvatska želi svoja rješenja i usluge učiniti još dostupnijima i pristupačnijima što većem broju kupaca u Hrvatskoj.
-
Ingvar Kamprad bio je osnivač poznatog lanca Ikea i pokretač revolucije u trgovini namještajem, no nikad nije nijekao mladalačko simpatiziranje nacističkog pokreta i probleme s alkoholizmom.
-
Ikea je pristala isplatiti 50 milijuna dolara obiteljima troje male djece koja su smrtno stradala prilikom prevrtanja ormara kupljenih u lancu trgovina tog švedskog proizvođača pokućstva
Izdvojeno
-
Istezanje svako jutro može poboljšati fleksibilnost i opskrbiti vas energijom za dan koji je pred vama. Većina ljudi ima potrebu protegnuti se nakon buđenja kako bi ublažili ukočenost zglobova i poboljšali cirkulaciju.
-
Gostujući kod Mile Moralić u Točki na tjedan, predsjednička kandidatkinja Ivana Kekin otkrila je što najviše zamjera aktualnom predsjedniku Zoranu Milanoviću
-
Širom Izraela u nedjelju su se oglasile sirene nakon čega je uslijedilo više raketnih napada iz smjera Libanona u kojima je ranjeno više ljudi, objavila je izraelska vojska.
-
Hrvatska još uvijek previše energenata uvozi te i dalje prevladavaju fosilni izvori, no ima sve uvjete za dobru zelenu tranziciju u kojoj će prevladavati energija iz obnovljivih izvora, naglasci su s konferencije Energetski sektor - prilike i izazovi.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.