Biznis

Razlog donošenja Strategije

Preko 270 milijuna kuna dostupno je za poticanje društvenog poduzetništva

Preko 270 milijuna kuna dostupno je za poticanje društvenog poduzetništva

Jedan od glavnih ciljeva Republike Hrvatske do 2020. godine je borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti. Prema posljednjem istraživanju 29,3 posto ljudi u RH u riziku je od siromaštva ili socijalne isključenosti i taj postotak nas svrstava među najugroženije države u Europskoj uniji. Kako bi smanjili broj ugroženih osoba za 150 tisuća do 2020. godine potrebno je ulaganje u razvoj društvenog poduzetništva.

Upravo je to bio razlog donošenja Strategije razvoja društvenog poduzetništva u Hrvatskoj od 2015. do 2020. godine u kojoj su definirani kriteriji za prepoznavanje društvenih poduzetnika i i u kojoj se razrađuju mjere i aktivnosti za njihovo poslovanje. Društveno poduzetništvo povezuje poduzetništvo s društvenom odgovornošću, zaštitom okoliša i mjerenja utjecaja. Društveni poduzetnik mora najmanje 75% godišnje dobiti reinvestirati, odnosno ulagati u ostvarivanje i razvoj vlastitih ciljeva poslovanja. Strategijom je osigurano preko 270 milijuna kuna za razvoj takve vrste poduzetništva, od čega je najveći dio financiran iz Europskog socijalnog fonda.

Trenutno je otvoren natječaj „Poticanje društvenog poduzetništva“ namijenjen malim i srednjim poduzetnicima, neprofitnim organizacijama i organizacijama civilnog društva. Ukupna sredstva osigurana u sklopu ovog natječaja iznose osam milijuna kuna. Cilj je financirati informativne i edukacijske djelatnosti te poduprijeti financiranje postojećih i potencijalnih budućih društvenih poduzeća s ciljem većeg prepoznavanja i vidljivosti društvenog poduzetništva.

"Društveno poduzetništvo nam je iznimno bitno zbog društvene, ekonomske i okolišne održivosti. Dobit od ove djelatnosti se u cijelosti, ili barem većim dijelom, ulaže u dobrobit zajednice. Na taj način direktno  se pridinosi zapošljavanju, smanjivanju regionalnih razlika i pravednijoj raspodjeli društvenog bogatstva", izjavio je ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Tomislav Tolušić.

Od više pozitivnih primjera društvenog poduzetništva posebno se ističe Hedona, tvornica čokolade iz Križevaca. Većina zaposlenih u tvrtki su osobe s invaliditetom. Kroz razne poticaje dobili su sredstva za opremu, strojeve i zapošljavanje. Tvrtka Hedona pravi je primjer da se može kombinirati profitabilno poduzetništvo sa socijalnim utjecajem.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.