Rang lista
Toyota i dalje najvrjedniji brend, Nissan najviše rastao
Interbrand, agencija za brendiranje, koja je u vlasništvu Omnicom
media grupe, i ove godine, kao i posljednjih sedamnaest, objavila je
svoju ljestvicu stotinu najvrednijih brendova na svijetu baziranu na jedinstvenoj metodi koju je sama razvila.
Interbrandova metoda provjerava trenutačno ulaganje i upravljanje
brendom kao poslovnom imovinom, uzimajući u obzir financijske rezultate,
ulogu brenda u postupku odlučivanja o kupnji kod kupaca i snazi brenda.
Kao i uvijek, neki su više ili manje zadovoljni, ali automobilska industrija u cijelosti opet je pokazala koliko je žilava i otporna na promjene, prije svega jer njen proizvod traje dugo i tako pronosi ime brenda kroz godine.
Interbrand, međutim, smatra da će se, ako žele ostati ključni igrači, automobilski giganti morati prilagođavati te postajati više kao start-up tvrtke,
što će im biti velik izazovi, drže u Interbrandu. Nije lako velike
tvornice natjerati da budu brze i okretne, no oni će to morati te će se
morati proširiti i na druge djelatnosti koje su vezane uz njihov core business tipa car-sharing.
Razlog je to što će samo posjedovanje automobila u budućnosti biti sve manje relevantno, za što je najbolji primjer Uber. U top deset brendova od automobilskih nalaze se samo Toyota i Mercedes-Benz, a deset najboljih čine redom Apple, Google, Coca-Cola, Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes-Benz i General Electric.
Toyota je proglašena i najboljim brendom s područja Azije, a njeno dodatno postignuće je i u tome što je jedini azijski i jedini automobilski brend u top pet najvrednijih brendova svijeta. Najveća konkurencija automobilskim brendovima dolazi upravo od najsnažnijih brendova - onih tehnoloških.
Oni nude nova rješenja koja proizvođači automobila već integriraju u
svoje proizvode, ali planiraju i sami proizvoditi automobile. Googleov
je već dobro poznata stvar, dok je Appleov sigurno u nekoj fazi izvedbe, no možda će prekasno stići na tržište. Tu je i neumoljivo djelovanje prirode.
Naime, prosječna dob kupaca novih automobila iznosi 51,7 godina, a među mladima na Zapadu velik je broj onih koji se uopće ne prijavljuju za vozačku dozvolu, već svoj način transporta vide kao kombinaciju korištenja Ubera i sličnih usluga s javnim prijevozom. Automobil je, čini se, u određenoj skupini mlađih ljudi na Zapadu izgubio privlačnost.
ato će oni koji u budućnosti žele prodavati automobile u Europi (gdje je
najveći profit) i SAD-u (gdje je još uvijek najveći broj prodanih
automobila) morati oplemenjivati automobile tehnološkim rješenjima koja će mijenjati samo iskustvo vožnje.
Automobilski brendovi u top 100 brendova svijeta
1. Toyota
2. Mercedes-Benz
3. BMW
4. Honda
5. Ford
6. Hyundai
7. Audi
8. Volkswagen
9. Nissan
10. Porsche
11. Kia
12. Land Rover
13. Mini
14. Tesla
S druge strane, proizvođači automobila imaju veliku priliku za rast u Kini, Brazilu i Indiji
te ostalim manje razvijenim dijelovima svijeta, u kojima je
infrastruktura takva da je automobil još uvijek potreba, a velik broj
populacije nikad ga nije posjedovao.
Na tim će područjima konvencionalni poslovni modeli proizvođača
automobila postojati još minimalno tridesetak godina, kažu iz
Interbranda te primjećuju da su se ondje vrlo dobro snašli Nissan, Ford i General Motors.
Nissan je i inače istaknut kao pozitivan primjer brenda koji je snažno
rastao. Ove godine proglašen je 43. najvrednijim brendom na svijetu, a
napredak je to s 49. mjesta ostvarenog prošle godine.
Vrijednost Nissana kao brenda sad iznosi više od 11 milijardi dolara
i četvrti je najbrže rastući brend u svijetu. 'U proteklih pet godina
snažno smo usredotočeni na snagu brenda te je zaista ohrabrujuće vidjeti
da je naš trud prepoznat i na ovom utjecajnom popisu najvrednijih
brendova', rekao je Roel de Vries, Nissanov potpredsjednik i globalni direktor marketinga i strategije brenda.
'Činjenica da smo i dalje najbrže rastuća automobilska marka dodatni je
dokaz da je priča o našim proizvodima i našoj viziji budućnosti vožnje
snažno odjeknula.'
Nissan je postao proaktivniji u isticanju brenda djelomično i time što je predstavio svoj plan inteligentne mobilnosti
koji će vožnju učiniti sigurnijom, uzbudljivijom i održivijom. Protekle
godine je svijest o brendu podizao i pomoću nekoliko visokoprofilnih
sponzorstava, od Olimpijskih igara u Riju 2016. do UEFA-ine Lige prvaka.
Neki od razloga zbog kojih je Nissan napredovao njegova su dugoročna vizija za povećanje svijesti o brendu strateškom uporabom digitalnih platformi i tehnologija te nova partnerstva, kao što je na razini Alijanse Renault-Nissan nedavno sklopljen sporazum s Microsoftom za razvoj tehnologija povezivanja s vozilom i umreženih usluga.
Dodatno je tu predstavljanje inovativnih proizvoda, od modela Serena s tehnologijom ProPilot do GT-R Nisma, predanost zadovoljstvu kupaca i uspjeh u stvaranju novih, modernih izraza brenda, kao što je nedavno otvaranje Nissanovog salona Nissan Crossing u tokijskom distriktu Ginza.
Iako je Nissan imao najveći rast vrijednosti brenda, rasli su i svi ostali proizvođači osim Honde i Volkswagena, kojem je, razumljivo, naštetio skandal sa softverom za namještanje rezultata ekotesta. Proizvođači automobila ukupno drže čak 13,7 posto vrijednosti u top 100 globalnih brendova, odnosno 234.439 milijuna dolara.
Vezane vijesti
-
Stanovnici SAD-a nikada nisu bili skloni "prljavim" dizelašima, niti su se proizvođači dovoljno trudili da opravdaju kompleksnost i visoku cijenu dizelske tehnologije
-
-
-
Izdvojeno
-
Danijel zvani Cuni kuhao je četvrti dan zadarskog tjedna 'Večere za 5'. Energični domaćin za svoju je večeru osvojio 39 bodova - oduševljene gošće dale su mu po deset bodova dok mu je Valentin dao devet i rekao: „Cuni, volim te, ali rižotu je falilo barem još pet minuta!“
-
Misno slavlje na svetkovinu Svih svetih, u petak, 1. studenog, u katedrali sv. Stošije u Zadru u 11 sati, predvodi zadarski nadbiskup Milan Zgrablić
-
Udruga Žene za otok Pag provodi brojne edukativne aktivnosti. Posljednje u nizu bavilo se ženskim zdravljem
-
Od 1. studenog do 31. ožujka i danju je na motornim vozilima obavezno korištenje dnevnih ili kratkih svjetala, podsjetilo je Ministarstvo unutarnjih poslova na članak Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.