kratki film u koji se lako zaljubiti

Igor Goić: Noć je zahvalna za snimanje morskog života, ribe i hobotnice doslovno nam poziraju

Samo tri zarona za fantastične rezultate! Igor Goić i suradnici napravili su predivan podvodni kratkometražni dokumentarni film pod nazivom ‘’Whispers beneath the waves‘’,

Igor Goić je ime koje Zadranima i ne trebamo suviše predstavljati bilo u kontekstu glazbenog, reklamnog ili filmskog stvaralaštva, a kako se nedavno na YouTube platformi iznenađujuće pojavio i njegov podvodni kratkometražni dokumentarni film ‘’Whispers beneath the waves‘’, uhvatili smo ga u kratkoj pauzi da nam kaže nešto više o nastanku filma, inspiracijama, ali i potencijalnim novim dokumentarnim projektima. 

Igore, lokalnoj, a i široj publici si već demonstrirao svoja dokumentaristička umijeća kroz fantastičan film o svjetionicima i njihovim svjetioničarima – ‘’Legends of the Light’’, ali također i kroz jednu unikatnu koheziju prirode i komercijalnog sadržaja putem izvanredno primljenih i nagrađivanih turističkih razglednica Zadra i okolice. Mnogi već znaju kako si u duši pravi avanturist koji u svim tim pustolovinama rijetko kad ispuštaš kameru iz ruke. Kad ti je na pamet pala ideja da iz jedne od svojih učestalih podvodnih aktivnosti konačno snimiš i kratki film? 

Film je zapravo nastao na jako spontan način, odnosno, nismo ni planirali nešto konkretno napraviti već smo jednostavno otišli na 2-3 zarona preko vikenda na Dugi otok. Nakon toga smo shvatili da imamo lijepog materijala za napraviti nešto tako kratko, nekakav ajmo reći testni filmić, za nešto što bi možda voljeli raditi u budućnosti.

Materijal je nastao iz tri zarona. Prvi je bio dnevni zaron kraj otočića Mežnja, gdje smo tražili jednu špilju čiji se ulaz nalazi na nekih 7-8 metara dubine i spušta se na nekih 25 metara, ako se dobro sjećam. Nismo je uspjeli naći jer smo tamo otišli malo neorganizirano. Zapravo, prvi put kad smo išli tamo sasvim smo slučajno nabasali na nju, iako smo znali da je tamo, pa smo mislili da će nas i ovaj put potrefiti sreća, ali eto nije.

Drugi zaron je bio noćni, na istoj toj lokaciji, gdje smo uspjeli uvatiti tu famoznu hobotnicu i sl. Noć je zahvalna za snimanje tog morskog života jer kad se pojaviš sa svjetlima, ribe, hobotnice i sl. ne bježe, nego su i one radoznale, gledaju što se događa, doslovno ti poziraju. Zadnji zaron je bio u Brbišćici koja se isto nalazi u blizini. Tamo smo uspjeli uhvatiti još nešto malo života i malo te lijepe špilje. Tako nekako je nastao ovaj jedan kratki dokumentarčić od pet minuta. 

Jesi li tijekom montaže snimljenog materijala negdje u podsvijesti prizvao eho sličnih radova legendarnih autora prirodoslovnih dokumentaraca – Davida Attenborougha ili velikog Jacquesa Cousteua? 

A gle, svi smo odrastali uz Jacquesa Cousteaua, Davida Attenborougha i još nekolicine drugih, i naravno da smo svi pod njihovim utjecajem, pogotovo Davida Attenborougha jer je nastavio raditi i zapravo u modernoj produkciji još uvijek drži ‘creme de la creme’ status. Tako da sigurno da, pod njegovim smo utjecajem 100%, a hoćemo li razviti svoj nekakav stil kroz vrijeme, ja se nadam da hoćemo.

Nešto što je prepoznatljivo za nas, ali vidjet ćemo kako će to sve skupa napredovati, gdje će cijela priča ići. Ali ponovit ću, definitivno smo pod njihovim utjecajem i uvijek će nam ostati inspiracija kad govorimo o ovakvom tipu filmova.  

Predstavlja li ti podvodno snimanje poseban tehnički izazov i kakvu opremu koristiš kako bi ‘ulovio’ sve te fantastične kadrove?

Podvodno snimanje svakako je veći tehnički izazov nego ‘normalno’ snimanje, ali kako i sam James Cameron kaže (a boljeg za podvodna snimanja zasigurno nema): ‘Ne postoji jednostavan kadar, a kad si pod morem, to je naglašeno na entu, na desetu, kako god.’ Tako da da, veći je tehnički izazov, pogotovo što ti je i skraćeno radno vrijeme jer ne možeš dolje provesti cijeli dan kao što možeš na normalnom setu nego moraš dobro isplanirati što želiš napraviti, odraditi najbolje što znaš i to je to.

Plan to dive and dive to plan. Što se pak tiče opreme i ‘port domea’, skupa je, a triba ti ako se naravno misliš ozbiljno baviti ovakvim snimanjem. Eto, mi primjerice koristimo RED kameru koja je zapravo najmanja filmska kamera na svijetu. Sad su izbacili noviju verziju iste te, ali kad se skinu svi dodaci, radi se zapravo o maloj kameri. Dobra stvar kod nje, pogotovo za podvodno snimanje, je što snima s jakim RAW formatima, što znači da white balance možemo mijenjati u postu, odnosno, kad uđemo u montažu samog materijala.

U podvodnom snimanju, white balance se mijenja svakih 1, 2, 5, 10 metara, ovisi na kojoj si dubini, ali često treba mijenjati white balance. Da nije RAW, manje bi imao mogućnosti za nekakvo ‘bojanje’, pronalaženje autentičnih prirodnih boja. Tako da, eto, to nam je ‘oružje izbora’ u podvodnom snimanju. RED kameru dakako također koristimo i za vanjsko snimanje gdje je jednako dobra. Koriste je i neki veliki režiseri tipa Michael Bay za svoje Transformere i sl., ali nama je i više nego dobra za ovo što radimo.    

Čija je ideja bila uposliti proslavljenog skulptora, majstora praktičnih efekata i našeg sugrađanina Michaela Whitea kao naratora filma i jeste li posebnom primjenom dikcije pokušali odati počast spomenutom Attenboroughu? 

S Michael Whiteom surađujemo već duže vrijeme i mislim da o njemu ne treba pretjerano govoriti jer ga zadarska javnost itekako dobro upoznala kroz brojne izložbe i razno kreativno djelovanje. Znajući da on već ima tu filmsku estetiku i da gleda i dokumentarce i sl., na kraju krajeva i on je isto veliki fan David Attenborougha, probali smo to napraviti ovako jer on je profesionalac, a engleski mu je ionako materinji jezik. Meni je ovo sve skupa ipak nekako ima sadržavalo više romantike.

Valjda smo navikli na to, valjda smo i mi razmaženi s takvim programom. Nismo glasovno ‘gađali’ direktno Davida.  Kad smo se našli tu u montaži, više smo gađali zapravo na Iana McKellena kao Gandalfa,  možda čak i naraciju kakva je prisutna u video igri Warhammer 1000 ili 10.000, ne znam kako se točno zove. Uglavnom on je veliki fan te igrice, radi i skulpture njezinih likova, tako da pronašli tu neku zlatnu sredinu. Poigravali smo se dosta s tim glasovnim varijantama tako da je u konačnici sve skupa ispalo jako zanimljivo. 

Imaš li u planu nastaviti sa snimanjem morskih i podmorskih lokacija i eventualni dugometražni dokumentarac? 

Kakva će biti budućnost ovakvih snimanja, stvarno nemam pojma. Napravili smo ovaj petominutni dokumentarac i nastavit ćemo u svakom slučaju u slobodno vrijeme raditi slične filmove. Gdje će to završiti, dokle će to doći, ne znam. Vidjeti ćemo koliko takvi radovi bude interes publike i na kraju krajeva, danas uz YouTube platforme i sl.  imamo puno više mogućnosti gdje ovakve projekte možemo plasirati. Budemo li imali vremena i bude li velika gledanost, možda se iz svega ovog izrodi i nešto puno ozbiljnije. 

Goićevu vizualnu majstoriju ‘’Whispers beneath the waves‘’ možete pronaći na YouTubeu, dok video intervju možete pogledati na našem Instagram profilu.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest