Nakon prometne nesreće na autocesti Rijeka-Zagreb u kojoj je na Božić jedan vozač ralice Hrvatskih autocesta preminuo od srčanog udara, a drugi je teško ozlijeđen - RTL Direkt ekskluzivno otkriva pozadinu tog tragičnog događaja koju je HAC odlučio prešutiti.
U satima koji su prethodili nesreći, pokojnik i nekoliko njegovih
kolega angažiranih na toj dionici autoceste, umjesto da kolnik
nastave posipavati solju – usred smjene otišli su u kafić. Ondje
su neki od njih satima pili alkohol, a onda sjeli za volan. Sve
ovo istražuje i unutarnja kontrola Hrvatskih autocesta, pišu
Vijesti.hr.
Ovo je prizor koji je dočekao policajce i hitnu pomoć kad su
usred noći na Božić dobili dojavu o nesreći na autocesti prema
Rijeci. Nesreći u kojoj je preminuo 50-godišnji vozač ralice.
Na mjestu nesreće zamijenjena je ograda, a jučer poslijepodne
završen je nalaz unutarnje kontrole HAC. Dobili smo dio sadržaja,
a prema informacije koje smo dobili nesreći je prethodio niz
nevjerojatnih okolnosti i velikih propusta.
Te noći dvije ralice krenule su na posao odavde, iz Tehničke
jedinice u Čavlima oko 22 sata. Posipali su autocestu solju
između Čavla i Vrata u smjeru Zagreba, i odjednom, usred smjene –
otišli u obližnji kafić.
Prije nesreće, a za trajanja smjene, radnici HACa, njih 4
parkirali su ralice u blizini naplatne postaje ovdje u Vratima. A
iduća više od tri sata proveli su u obližnjem ugostiteljskom
objektu.
Iz HAC-a gotovo pa potvrđuju da njihovi radnici nisu dovršili
posipavanje.
“Naglašavamo da se radilo o preventivnom posipavanju, te da u
trenutku nesreće nije postojala opasnost zaleđivanja, s obzirom
da je dionica posipana u smjeni prije nesreće”, poručuju.
Prema podacima s GPS-a, u kafiću su su bili, a neslužbeno – neki
od njih i pili alkohol gotovo 4 sata – od 22:30 pa sve 02:30. Da
bi 20-ak minuta kasnije, zbog srčanog udara vozač jedne od ralica
sletio s ceste i prevrnuo se te poginuo u blizini izlaza Čavle!
Poginuli je, tvrde neki njegovi kolege, bio trijezan. A od
preostale trojice radnika, neslužbeno, jednom je pet sati nakon
nesreće izmjereno promil i pol alkohola u krvi. Nije najjasnije
jesu li i koliko popili i preostala dvojica.
Iz HAC-a su nam u priopćenju poručili da će na temelju nalaza
unutarnje kontrole provesti postupak uvtrđivanja odgovnosti
radnika te u konačnici donijeti i odgovarajuće mjere. No još
uvijek čekaju zapisnik policijskog očevida!
Danas su nam iz PU primorsko goranske kratko odgovorili…
“Sva saznanja i dokumentacija vezana uz ovaj događaj bit će
dostavljeni mjerodavnom državnom odvjetništvu”, kažu.
Neslužbeno, vozači ralica te su noći vozili i brže od dopuštenog
– 90 kilometara na sat. Zbog svega su – prijavljena su trojica
radnika, ali i šef smjene. Te svu četvoricu čeka disciplinski
postupak! Koji su se sve propusti dogodili sporne večer – u
sindikatu ne znaju, ali vezano uz alkohol politika je u HAC-u
jasna.
“U zadnjih 4-5 mjeseci su podijeljena i dva otkaza ugovora o radu
zbog alkoholiziranog stanja na poslu i ukažem ukoliko se utvrdi
takva činjenica su dosta stroge kazne i tu se ne oprašta. A kako
sindikat gleda na takvo što – naša tolerancija je tu stvarno nula
posto, tj. nula promila”, kaže Mijat
Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.
Sreća je i da se na spornoj dionici na koju su preventivno
trebali baciti sol nije dogodila niti jedna druga nesreća, jer
tada bi se već komplicirana priča priča dodatno
zakomplicrala.
“Isto tako se postavlja pitanje, što su radili djelatnici
ophodarske službe u tih pet sati, da li su se zapitali gdje su im
kolege koji čiste, koji posipaju cestu sa solju i sipinama
jer su postojali svi preduvjeti za preventivno sipanje soli i
sipinom s obzirom na vremenske uvjete”,
ističe Robert Spudić, vještak za cestovni
promet.
Još jedno pitanje je i bismo li ikad doznali za cijelu priču da
nije došlo do tragedije. Iz HAC-a su poručili da odluke ne
žele ishitreno donositi dok ne raspolažu sa svim informacijama,
pišu Vijesti.hr.
RTL Direkt ekskluzivno objavio svjedočanstva vozača i
suvozača
Hrvatske autoceste očito skrivaju javnosti da su im
spomenuti djelatnici te noći bili alkoholizirani, i da su time
ugrozili sigurnost ostalih sudionika u prometu. Jasno je to iz
povjerljivih očitovanja koja su spomenuti vozači i suvozači
ralica morali napisati nakon nesreće, a koje ekskluzivno
objavljujemo u RTL Direktu.
Identitete im nećemo objaviti, ali evo ključnih dijelova njihovih
iskaza:
Prvi vozač tako navodi: Došli smo do naplatnih kućica Vrata
te smo otišli u gostionu. Tamo smo se zadržali do 2 i 20 i pila
se žestica.
Drugi djelatnik, suvozač ralice spominje: Po dolasku u kafić
došla su i naša dva vozača, te su počeli piti žestoka pića
šta im nije bio običaj takve stvari raditi dok upravljaju
kamionima.
Taj djelatnik spominje i ovo: Platio sam prvu turu pića i
rekao ajmo dečki, na šta su se oni oglušili i dalje naručivali
alkoholna pića. Ja sam i dalje pio cedevitu.
Uočio sam da je vozač vidno pijan te da nije u stanju voziti.
Više puta sam ga zamolio da mi da ključeve da ja nastavim sa
vožnjom, ali on je to odbijao i bio je drzak.
Više puta zaredom sam pitao vozača da li je u stanju voziti i
rekao je da može voziti bez problema, na što sam ja erkao da ne
vozi ako je pijan. Njegov odgovor je bio ajde mali ne pričaj
gluposti, jučer si došao u firmu i sad ćeš meni govoriti kako ću
voziti.



