
Zadarska županija je na drugom mjestu u Hrvatskoj prema ostvarenoj dobiti, odmah iza Dubrovačke.
U sklopu Dana hrvatskih financijskih institucija u Zadru je
održana konferencija “Jadranska Hrvatska – gospodarski trendovi i
nove mogućnosti financiranja”.
Konferencija u hotelu Kolovare okupila je vodeće ljude
financijskih institucija, Hrvatske gospodarske komore,
predstavnike banaka, turističkog sektora te lokalne i regionalne
samouprave.
Prema još nepotpunim rezultatima za prošlu godinu, Zadarska
županija je na drugom mjestu u Hrvatskoj prema ostvarenoj dobiti,
odmah iza Dubrovačke, istaknuo je Dario Jurin, predsjednik HGK –
Županijske komore Zadar.
“Ti su rezultati nastavak pozitivnih trendova, a prema
podacima koje sada imamo pred nama je najuspješnija godina
zadarskog gospodarstva. Bilježimo porast ukupnog prihoda,
povoljne trendove u ekonomskoj razmjeni, a zaposlenost u
trgovačkim društvima je veća za deset posto”, dodao je
Jurin.
Josip Zaher, potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i financije
naglasio je kako HGK radi na umrežavaju gospodarstvenika i
poduzetnika te dodao kako ga vesele pozitivni gospodarski, ali i
demografski trendovi u Zadarskoj županiji. Turizam, prema nekim
pokazateljima, zauzima udio od 19 posto u nacionalnom BDP-u, što
se po njegovim riječima mora mijenjati, snaženjem ostalih
sektora.
“Svakako moramo jačati druge grane gospodarstva, tako da
turizam potakne razvoj drugih djelatnosti. Imamo velik broj
djelatnosti koji nisu izravno vezane za turizam, ali imaju
prostor za plasman proizvoda poput raznih obrta i obiteljskih
gospodarstava”, rekao je Zaher.
Župan Božidar Longin istaknuo je izuzetne potencijale cijele
Zadarske županije, a osim prirodnih ljepota i bogate
kulturno-povijesne baštine, veliku ulogu u toj činjenici ima i
kvalitetna prometna infrastruktura. U njezin razvoj je puno
uloženo, a u Zadarskoj županiji svoju kulminaciju doživljava
izgradnjom nove luke u Gaženici, koja uskoro postaje polazna luka
za kruzere.
“Bilježimo kontinuirani porast broja turističkih noćenja,
ali i kvalitete ukupnog turističkog proizvoda, koji se postupno
izgrađuje i nadopunjuje turizmom u zaleđu i udaljenim krajevima
županije. Da bismo dobili još kvalitetnije goste, moramo dodatno
osnažiti svoju ponudu – otvoriti vrata svjetski poznatim
hotelskim lancima, podići kvalitetu smještaja i općenito raditi
na brendiranju. Na županijama, gradovima i općinama je da u
okviru svojih mogućnosti pruže svoj doprinos poticanju
investicija i dolasku svježeg kapitala”, pojasnio je
Longin.



