
Pronalazak novog posla često je vrlo stresno iskustvo. Od sastavljanja životopisa do intervjua, puno je prilika za pogreške. Kako biste izbjegli situaciju da vaše loše navike isplivaju u najgorem mogućem trenutku, obratite pozornost na sljedeća pravila ponašanja i na idući razgovor za posao dođite spremni
Neurednost
Vaš životopis je vaš prvi kontakt s potencijalnim poslodavcem.
Izbjegnite gramatičke pogreške i nepravilno formatiranje pod
svaku cijenu.
Nedovoljna priprema
Poslodavci zamjećuju koliko ste upoznati s odgovornostima
ponuđenog posla i s radom kompanije. Ako dođete dobro
pripremljeni, pokazat ćete da ste se prijavili za posao na
temelju činjenica, a ne iz očaja.
Pretjerano privlačenje pažnje
Ako želite da se vaš životopis istakne, neka to bude zbog
sadržaja. Šareni papiri i mnoštvo fontova možda će i privući
pažnju, ali ne onu koju želite.
Preskakanje doručka
Kao što ste puno puta čuli, doručak je najvažniji obrok u danu.
Kada je razina šećera u krvi niska, puno je teže usredotočiti se
i skloniji smo osjećaju umora, iritabilnosti i nestrpljivosti.
Pušenje i alkohol
Iz očitih razloga, dobro je izbjeći pušenje. Ako je i vaš
poslodavac pušač, možda vam i neće zamjeriti neugodan miris, ali
definitivno nije vrijedno rizika. I konzumacija alkohola je jako
loša ideja. Iako alkohol može pomoći da ublažite nervozu, također
će vam otupiti i druga osjetila pa postoji mogućnost da zvučite
manje inteligentno.
Loša osobna higijena
Ako ijedna prilika zahtijeva tuširanje, onda je to razgovor za
posao. Nemojte da vaši prirodni mirisi prikriju vaše briljantne
ideje. Manjak truda oko izgleda može upućivati na potencijalni
manjak truda na radnome mjestu.
Kašnjenje
Često kašnjenje loša je navika pa poduzmite sve da vam se to ne
dogodi i na razgovoru za posao. Vašem budućem poslodavcu
kašnjenje će ukazati na manjak odgovornosti i pouzdanosti, a to
nije prvi dojam koji želite ostaviti. Najbolje je doći 15 minuta
ranije. Više od toga može omesti vašeg poslodavca u njegovom
rasporedu.
Dopisivanje dok se dosađujete
Dobra je ideja doći nešto ranije, ali nemojte da vas dosada
povuče u krivom smjeru. Dopisivanje dok čekate odat će dojam da
biste radije bili negdje drugdje. Većina čekaonica ima časopise
pa radije odaberite neki od njih da biste ispunili vrijeme, ili,
još bolje, ako se u blizini nalazi brošura radnog mjesta,
pročitajte ju. To će odraziti vaš interes za tvrtkom.
Uređivanje u javnosti
Dobro je imati sa sobom mali set osnovnih potrepština za
uređivanje, ali to svakako napravite u privatnosti.
Donošenje previše stvari
Portfelj i kopije životopisa su sve što trebate. Nemojte unositi
sa sobom nikakve napitke, a mobitel spremite i nemojte zaboraviti
utišati zvukove za vrijeme intervjua.
Pretjerano neformalna odjeća
Odjenite se za posao koji želite imati, a ne za posao koji imate.
Nemar u odijevanju odaje dojam nemara za ostale stvari.
Pretjerano formalna odjeća je isto promašaj jer može poslodavcu
pokazati da niste upoznati s radom i kulturom tvrtke u kojoj
pokušavate dobiti posao.
Pričanje bez razmišljanja
Ovo je užasna navika, i to ne samo na radnome mjestu. Pazite i
kako pričate s osobljem na recepciji, to je vaš prvi kontakt s
potencijalnim radnim kolegama. Nemojte ih ispitivati pitanja koja
odražavaju vaše nestrpljenje i nikako im se nemojte obraćati
svisoka.
Pretjerana neformalnost
Ne trebate pretjerivati ni u formalnostima, ali nađite zlatnu
sredinu između formalnog i neformalnog govora i sigurno nećete
pogriješiti.
Iskazivanje lošeg stava
Ako sumnjate u vlastite sposobnosti i očekujete najgori ishod,
izgledno je da će vaš poslodavac primijetiti loš stav. Bitno je i
ne kuditi prijašnjeg poslodavca, suradnike i ostale
zaposlenike..Još jedna loša osobina koju na intervjuu treba
izbjeći jest arogancija, koja se često miješa sa samopouzdanjem.
Uđite u prostoriju sa zdravom dozom skromnosti, smiješite se i
pokažite malo entuzijazma.
Prezahtjevnost
Postavljanje pitanja važan je dio razgovora za posao jer pokazuje
interes i pomaže vam utvrditi natječete li se za odgovarajući
posao. Ali pitanja poput: “Mogu li sjediti kraj prozora?” ili
“Kako mjerite uspjeh” i slični zahtjevi mogu ukazati na to da ste
prezahtjevni.
Pretjerano dijeljenje nepotrebnih informacija
Kako biste izbjegli ovu pogrešku, slijedite par jednostavnih
pravila. Recite samo relevantne informacije, izostavite svoje
djetinjstvo i nemojte inzistirati na posebnim pogodnostima.
Umjesto toga, slušajte i dajte poslodavcu priliku da sâm
postavlja pitanja.
Pokazivanje sramežljivosti
Podrazumijeva se da ste nervozni tijekom razgovora, ali potrudite
se da se to što manje zamijeti. Razgovori za posao mogu biti
posebno teški za sramežljive ljude jer, nažalost, sramežljivost
se još uvijek u očima mnogih doima kao nesigurnost ili čak
nekompetencija. Dobro je prije odgovaranja na pitanje uzeti malo
vremena kako bi se formulirao odgovor jer to odaje dojam da
sugovornika shvaćate ozbiljno.
Prostačenje
Psovanje često odražava manjak vokabulara i nesposobnost mirnog
pristupa situacijama. Prostačenje je krajnje neprofesionalno i
nema mu mjesta u radnom okruženju.
Prekidanje
Nepristojno u svim situacijama, a na radnome mjestu i više jer
demonstrira manjak poštovanja i strpljenja, kao i loše
rasuđivanje.
Loša neverbalna komunikacija
Ono što izrazite riječima podjednako je važno kao i ono što
izrazite govorom tijela. Od lošeg kontakta očima i nepravilnog
držanja, do nervoznih navika, kao što su tapkanje nogom ili
češkanje, cijeli je niz manje ili više upadljivih ponašanja koja
bi vas mogla stajati radnoga mjesta. Pokušajte svojim jezikom
tijela odati dojam zadovoljstva jer ste dobili priliku za posao
koji želite.
Laganje ili pretjerivanje
Nedavno provedeno istraživanje pokazalo je da gotovo 70 %
poslodavaca neće uzeti u obzir kandidate za posao koje uhvate u
laži ili “uljepšavanju istine”.
Danas je puno lakše provjeriti pozadinu kandidata i puno je veća
mogućnost da ćete biti uhvaćeni ako vas u tome uhvate.
Pretjerana revnost
Pitanja poput: “Kakav sam bio?” i “Jesam dobio posao” projiciraju
očaj i potrebitost. Dobro je biti uzbuđen, no nemojte
pretjerivati. Druga stvar, ovakva pitanja su neugodna za osobu
koja s vama vodi razgovor. Ako dobijete posao, bez brige, znat
ćete.
Mentalni bijeg
Stručnjaci se slažu da je željno iščekivanje kraja razgovora
jedna od najvećih pogrešaka koju kandidat može napraviti.
Normalno je da želite ovo, svima stresno, iskustvo što prije
završiti, ali dok ste tamo, nemojte dopustiti da se to vidi i
pokušajte ostati mentalno prisutni. U suprotnome, odat ćete dojam
nepristojnosti ili nemogućnosti usmjeravanja pažnje.
Nedostatak manira
Jedna od pogreški jest izostanak zahvale za ukazanu priliku i
vrijeme. Nekoliko stvari se može dogoditi ako ne odgovorite na
e-mail obavijest o radnome mjestu. Poslodavac može pomisliti da
ne želite posao, da ste neorganizirani, a velika je mogućnost i
to da će vas zaboraviti.



