
Ekonomska komentatorica HRT-a Zvjezdana Heina u emisiji Studio 4 poručila je kako je Kinezima na meti Zadar. Zanima ih kontejnerski prijevoz u luci, obnova željeznice Zadar Knin, poduzetnička zona Crno te dogradnja zračne luke kako bi mogla primiti velike kineske zrakoplove.
Zadarska luka je prioritet jer tamo imaju već 25 posto udjela. Na
luku bi se usmjerio promet koji je sada u Kopru.
“Time bi se transport kineske robe skratio na 8 do 10 dana do
europskih odredišta. U prvoj fazi najavljuju se ulaganja od
200-tinjak milijuna eura. Do ljeta bi trebali saznati detalje
kineskog partnerstva u zadarskoj luci koja posluje loše”, smatra
Heina.
Što se tiče nadmetanja za zadarski terminal Gaženica koji se još
uvijek gradi, Heina je rekla za HRT da je kocka pala na samo
jednog zainteresiranog koncesionara.
”Otpali su zainteresirani Talijani i na stolu je samo ponuda
tvrtke Zadar International Port Operations. Lučka uprava mora
odlučiti u sljedeća dva mjeseca o prihvaćanju ponude ili
poništenju natječaja. Kod nas nikad ne ide glatko.
Sporno je tko se krije iza jedinog ponuđača tvrtke koja je
osnovana lani. To je turska grupacija i lučki operater Global
ports Holding koji su imali predugovor za koncesiju terminala u
Gružu u Dubrovniku.
Ugovor je raskinut jer su kršili odredbe natječaja i nisu mogli
zatvoriti financije. Treba li odbiti Turke za zadarski mega
projekt vrijedan 180 milijuna kuna o kojem bi Gaženica trebala
postati ukrcajna luka za kruzere a ne samo usputna stanica. Zadar
bi profitirao jer bi kruzer- gosti duže boravili u gradu.
Gaženica je inače najduža komercijalna zgrada u Zadru, 350
metara, no mogla bi je preteći trgovački centar Super Nova koji
se dograđuje. Turci upravljaju, inače, sa 13 luka na Mediteranu
uključujući najveću Barcelonu”, istaknula je.



