Barometar cijena

Novi udar na potrošače: Poskupilo ulje i kava!

Iako se vjerojatno većina vas
sakrilo u hladovinu na nekom od naših morskih odredišta, te vjerojatno niste
toliko ludi da vrijeme trošite na surfanje Internetom, za one najvjernije
donosimo ovotjedni barometar cijena.

Ovaj tjedan kao i mnogi prije donosi
zanimljive informacije o kretanju cijena u supermarketima. Prije svega valja
napomenuti da smo se i sami uvjerili u najavljeno poskupljenje kave koje je
prethodnih dana bilo spomenuto u medijima. Spomenuto poskupljenje uočili smo na
primjeru jubilarne kave ‘Franck’ (popularne
‘Ciglice’), koja je ovaj tjedan skuplja u 3 od 8 promatranih supermarketa.

Dosadašnja cijena od 15,99 kuna, narasla je na 16,49 kuna. Vjerujemo da je rast
cijene u preostalih 5 supermarketa samo pitanje vremena. Poskupljenje koje nas
je iznenadilo je poskupljenje suncokretovog ulja ‘Zvijezda’. Naime, taj je
artikl skuplji u 7 od 8 supermarketa, gdje se dosadašnja cijena od 9,99 kuna,
popela na 10,99 kuna.

Najzanimljivije, a u isto vrijeme i najalarmantnije
poskupljenje uočili smo u Getrou na dječjim pelenama ‘Libero br 5.’ čija je
cijena s 89,99 kuna skočila na 100,96 kuna. Ne kažemo da će to poskupljenje
obavezno utjecati na porast cijena u drugim supermarketima, ali nama je
definitivno indikator prema kojem možemo prognozirati daljnje nepovoljne
turbulencije u cijeni dječjih pelena. Najžalosnije je to što se opet udara na
standard roditelja s malom djecom.

Ovaj tjedan su se, prema
analizi cijena najpovoljnije jedinične košarice, Plodine vratile na prvo
mjesto, iako im indeks povoljnosti nije toliko uvjerljiv (+5). Slijedi Kaufland
koji i ovaj tjedan ima najbolji indeks
povoljnosti (+17). Iako smo baš u Getrou uočili alarmantno poskupljenje dječjih
pelena, Getro je i ovaj tjedan uspio zadržati 2. mjesto što se tiče indeksa
povoljnosti (+13).

Spomenimo još da se Mercator i Interspar već tjednima, rekli
bismo i mjesecima, ne miču s dna ljestvice i što se tiče iznosa jedinične
košarice i što se tiče indeksa povoljnosti.
U analizi prije 3 tjedna pretpostavili smo da bi moglo doći do ljetnog
niveliranja cijena, barem što se tiče supermarketa u kontinentalnoj Hrvatskoj,
no čini se da rat cijenama i dalje traje.

Prije svega to je vidljivo na većoj
razlici najpovoljnije i najnepovoljnije jedinične košarice, koja je ovaj tjedan
163,28 kuna, što je gotovo 20 kuna više u odnosu na prethodno očitanje cijena.
Još jedan indikator rata cijenama vidljiv je i na ogromnom broju akcijskih
cijena kojima, primjerice, Tommy pokušava osvojiti što više kupaca. Tommy je
ovaj tjedan od promatranih 134 artikla, na akciju stavio čak njih 19, što je
gotovo 15% promatranog asortimana, što ga čini svojevrsnim kraljem akcija.

Detaljnije pogledajte na http://www.supermarketi.info/index.php?action=barom&bid=102.

Detaljnije analizirajući trendove
poskupljenja i pojeftinjenja, moramo konstatirati da je situacija puno lošija
nego ranijih tjedana. Cijena ‘Zvijezda’ suncokretovog ulja viša je u 7 od 8
supermarketa u prosjeku za 8,13%. Iako ne previše, cijena filea od pilećih prsa
‘Cekin’ porasla je u 6 od 8 supermarketa i to u prosjeku za 3,29%. Već
poslovično, najsnažniji trendovi poskupljenja i opet su u odjelu svježeg voća i
povrća.

Najveći ovotjedni negativci su rajčica, skuplja u 7 od 8 supermarketa
za nevjerojatnih 44,29% u prosjeku, te krastavci, skuplji u svih 8 supermarketa
za ništa manje iritantnih 37,53%. Ako tome pridodamo i poskupljenje limuna,
koji je u 5 od 8 supermarketa skuplji prosječno za 22,26%, dobit ćemo sliku u
kojoj prosječni građanin Hrvatske ne može sebi baš svaki dan priuštiti svježu
salatu od rajčice i krastavaca na ovim paklenim ljetnim vrućinama.

Vjerojatno
ćemo se morati zadovoljiti grickanjem mrkve koja je jeftinija u 6 od 8
supermarketa u prosjeku za 15,45%. S obzirom da su i tikvice pokazale trend
pojeftinjenja, također u 6 od 8 supermarketa u prosjeku za 7,34%, možda nas to
natjera da idućih tjedana malo promijenimo jelovnik.

Što se tiče pojedinačnih
poskupljenja nekog od standardnih artikala, najveće u postotku je ovaj tjedan
zabilježeno u Mercatoru na artiklu krema ‘Nivea’ koja je skuplja za 33,36% u
odnosu na prethodno očitanje. Najveće poskupljenje u iznosu zabilježili smo u Getrou,
gdje su pelene Libero br.5 skuplje za 10,97 kuna.

Spomenimo da je ovaj tjedan
najviše turbulencije doživio smrznuti oslić filet, koji je u Getrou po iznosu
skuplji za 12 kuna u odnosu na prošlo očitanje, dok je primjerice u Tommyju taj
artikl jeftiniji za 63,11%. I za kraj, spomenimo da je u Tommyju akcija ekstra
djevičanskog maslinovog ulja koje stoji 34,99 kuna što je čak 20 kuna niže od
redovne cijene.

Detaljnije
u tablicama na linku http://www.supermarketi.info/index.php?action=barom&bid=102

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest