Kako bi zapravo trebala izgledati Poljana?

Šibenska Poljana, trg s podzemnim garažama

Iako su parkirališta rak-rana Šibenika, odlučujući faktor pri odabiru idejnog rješenja nije bio, kako se moglo očekivati, broj parking mjesta

Ostvare li se planovi aktualne gradske vlasti, Šibenčani će se na ljeto
2013. godine moći pohvaliti da su prvi dalmatinski grad čiji je glavni i
najveći gradski trg – popularna Poljana – dobio i jedan podzemni kat.
Ovih dana učinjen je prvi korak k najavljenom
urbanističko–arhitektonskom rekomponiranju ovog, za Šibenčane kultnog
prostora i za grad vrlo važnog povijesnog trga, piše slobodnadalmacija.hr

Na stol gradonačelnika Ante Županovića
pristigla su čak 52 idejna rješenja budućeg izgleda Poljane, u čijem je
osmišljavanju sudjelovalo više stotina eminentnih hrvatskih arhitekata i
drugih stručnjaka, čiji je zadatak bio ponuditi gradu najbolja prometna
rješenja budućeg podzemnog parkirališta, kao i nadzemni izgled Poljane.


Tražimo rješenja koja će zadovoljiti prostorne i funkcionalne zahtjeve,
te uskladiti prostor u odnosu na okoliš Poljane, a istodobno sačuvati
povijesnu baštinu i arheološke ostatke koji se nalaze u sklopu trga.
Bitan je i odabir materijala, polifunkcionalnost prostora, ali i
racionalnost i ekonomičnost idejnog rješenja. Nagrađeni autori postigli
su da Poljana ne bude zatvoren prostor, već da uspješno komunicira s okolnim sadržajima – kaže gradonačelnik Županović.

Kako bi, zapravo, trebala izgledati Poljana prema prvonagrađenom rješenju?

Predviđena su dva pješačka i jedan kolni ulaz u
garažu koji je diskretan i dijelom pokriven, pa se ne uzurpira dio samog
trga. Automobilom se može bez problem ući na parking, bilo da se dolazi
iz smjera Splita ili Zadra, a buduća garaža predviđa 107 parkirnih
mjesta – kaže prometni stručnjak Zdravko Peran.

Iako su parkirališta rak-rana Šibenika, grada koji praktično ima jednu
ulicu, čiji središnji trg Poljana biva čas parkiralište, čas šetnica, a
nerijetko i prostor za sajmove, koncerte i mitinge, odlučujući faktor
pri odabiru idejnog rješenja nije bio, kako se moglo očekivati, broj
parking mjesta. – Jedan rad imao je 126 parkirnih mjesta, pa nije
ušao među tri najbolja. Istina, niti jedno rješenje nije sto posto
idealno i bit će potrebno u dogovoru s nagrađenim timom arhitekata
napraviti određene korekcije. Nama su dvojbeni mostić i svjetlosna
instalacija kod ulaza u Knjižnicu “Juraj Šižgorić” – kaže gradonačelnik
Županović.

Od estetskih rješenja, istaknut je vodoskok koji bi bio postavljen na ulazu iz
smjera Perivoja Luje Marune, a tu su i klupe te odmorišta za pješake.
Inače, ovaj krupni zahvat u središtu grada, koji će koštati 25 milijuna
kuna, trebao bi početi nakon završetka turističke sezone 2012. i biti
dovršen do ljeta 2013. godine.

SD/eZd

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest