
Ako se ostvare današnje, novoprivatizirana brodogradilišta mogla bi za naručitelje iz Brazila graditi naftne platforme. Poručeno je to nakon sastanka ministra gospodarstva Ivana Vrdoljaka i brazilskog ministra vanjskih poslova Antonia de Aguiara Patriote.
Brazil je iskazao interes za uključivanje hrvatskih brodogoradilišta u izgradnju naftnih platformi. Konkretni dogovori zakazani su za rujan.
Brazil je svjetska sila u istraživanju i eksploataciji nafte i plina iz morskih dubina, naši brodograditelji i više su nego zainteresirani, a na današnjem sastanku bio je i direktor Brodotrogira Mateo Tramontana.
“Hrvatska je u odnosu na Brazil kap u moru. Nitko na kugli zemaljskoj ne investira u ‘deep sea’, znači u dubokom moru, kao što to radi Brazil, odnosno Petrobras (njihova državna kompanija). To su investicije… milijarde, milijardi… Spas za cjelokupnu hrvatsku brodogradnju kad bismo u cijelome tom oceanu mi dobili nekoliko kapi. Mi u tome svemu skupa možemo participirati i nadamo se da će to tako i biti, no to su veliki poslovi do kojih se ne dolazi tek tako”, oprezan je Tramontana.
Šef brazilske diplomacije Antonio de Aguiar Patriota smatra da Hrvatska ima snažan potencijal u brodogradilištima, informacijskoj tehnologiji, farmaceutskoj industriji te u turizmu i proizvodnji hrane. A kad je o brodogradilištima i izgradnji naftnih platformi riječ poručuje…
“U rujnu će u Hrvatsku doći misija brazilskih sindikata koji su uključeni u brodogradnju, tada će biti više stručnih razgovora i istraživanja mogućnosti. No kontakti oko brodogradnje i sada postoje”, rekao je.
Vlasnici privatiziranih brodogradilišta moraju se pokazati kao konkurentni i dobri i tada su im vrata brazilskog tržišta otvorena, rekao je ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak ali istaknuo i ulogu Vlade.
“Privatni sektor treba dokazati svoju konkurentnost, na nama je da im gospodarskom diplomacijom i ovakvim kontaktima pomognemo da uopće dođu u šansu nuditi… Mislim da smo im to sad učinili i da će oni imati ozbiljnu šansu nuditi u Brazilu. Hoće li uspjeti? To naravno najvećim dijelom ovisi od naručitelja i vlasnika brodogradilišta”, rekao je Vrdoljak.



