
Povjerenik Europske komisije za
zaštitu potrošača Neven Mimica najavio je kako će pokrenuti
informacijsku kampanju o pravima potrošača, ističući da potrošači mogu
biti pokretači gospodarskog oporavka i rasta.
U povodu
Svjetskog dana prava potrošača, koji se obilježava 15. ožujka, europski
povrerenik Mimica hrvatskim se udrugama potrošača te Iliji Rkmanu iz
Saveza “Potrošač” pismom obratio iz Grčke, gdje se nalazi na
konferenciju o zaštiti potrošača i socijalnoj uključenosti u doba krize.
Povjerenik EK za zaštitu potrošača, na konferenciji, u povodu
međunarodnog i europskog dana potrošača, sudjeluje na poziv Europskog
gospodarskog i socijalnog odbora.
“U Grčkoj ću službeno pokrenuti i informacijsku kampanju o
pravima potrošača, koja predstavlja još jedan važan korak prema
podizanju svijesti potrošača o njihovim pravima kao i cjelokupnom
jačanju položaja potrošača na tržištu. Jer potrošači mogu i moraju biti
pokretači gospodarskog oporavka i rasta – no to je moguće jedino ako se
osjećaju sigurno i samouvjereno”, navodi Mimica.
Ističe kako će nastaviti raditi na jačanju informiranosti
potrošača i poboljšanju zaštite njihovih prava, a naročito kroz
promicanje učinkovitih mehanizama za rješavanje pritužbi i sporova te
daljnje osnaživanje uloge organizacija za zaštitu potrošača u svim
državama članicama Europske unije.
Poseban naglasak stavit ću na one države članice u kojima su se
potrošački uvjeti i kultura zaštite potrošača pokazali najslabijima. U
sljedećim mjesecima te ću države članice, uključujući i Hrvatsku,
posjetiti u sklopu tzv. “potrošačkih misija” čija će glavna zadaća biti
upravo podizanje svijesti o pravima potrošača i važnosti njihove
učinkovite provedbe, najavio je Neven Mimica.
S tim u vezi pozvao je na partnerstvo i angažman nadležna
nacionalna tijela, organizacije za zaštitu potrošača, poduzetnike i
medije.
Svjetski dan prava potrošača (World Consumer Rights Day) prvi je
put obilježen 15. ožujka 1983. godine i od tada se koristi kao važna
prilika za pokretanje različitih kampanja. Tako je na 25. obljetnicu,
2008. godine pokrenuta kampanja Junk Food Generation (Generacija
nezdrave hrane), kojoj je cilj boriti se protiv reklamiranja nezdrave
hrane djeci.
Svjetski dan prava potrošača promiče solidatnosti unutar
međunarodnog pokreta potrošača kojemu je zadaća promovirati osnovna
prava svih potrošača, zahtijevati poštovanje i zaštitu tih prava, te
protestiranje protiv zloupotreba tržišta.



