HAKOM

Od danas na snazi veća prava korisnika operatera

Od danas se primjenjuju nova pravila o obavljanju djelatnosti
elektroničkih komunikacija koja donose nova korisnička prava i obveze
operatora, ali i jači nadzor nad istima, priopćio je HAKOM u petak.

Ove novosti definirane su odredbama izmijenjenog Pravilnika o načinu i
uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i
usluga počinju, povodom čega iz HAKOM-a najavljuju da će od ponedjeljka,
4. srpnja, pojačano provoditi i izvide i nadzore na tržištu.

“Cilj pojačanih izvida i nadzora na tržištu je provjeriti pridržavaju li
se svi operatori novih propisa, a ujedno pozivamo i korisnike da
prijave sve nepravilnosti u primjeni novih pravila ako na njih naiđu,
nakon čega će HAKOM-ovi inspektori donijeti odgovarajuće mjere protiv
prekršitelja”, poručuju iz HAKOM-a.

Među novostima u Pravilniku, koje počinju vrijediti od ponedjeljka, 4.
srpnja, je izmjena pravila u odnosu na prodaju putem sredstava daljinske
komunikacije i izvan poslovnih prostorija operatora.

“S obzirom na to da je posljednjim izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti
potrošača iz listopada prošle godine, a za koje je nadležno
Ministarstvo gospodarstva, posebno uređena prodaja putem sredstava
daljinske komunikacije i izvan poslovnih prostora trgovaca, HAKOM je
dodatno sektorski uredio ove načine prodaje usluga kako bi bile što
jasnije za korisnike elektroničkih komunikacija”, objašnjavaju iz
HAKOM-a.

HAKOM dodaje i da će se postupci svih operatora koji se bave navedenim
načinom prodaje ujednačiti te će sadržavati sve potrebne informacije i
obavijesti za izbjegavanje situacija u kojima korisnici nisu bili
dovoljno informirani prilikom donošenja odluke o prihvaćanju usluge ili
ne. To uključuje i cijeli proces ugovaranja – od prodaje do naknadne
potvrde koju je operator dužan dostaviti na kućnu adresu korisnika.

Prema novim odredbama, svi kvarovi na opremi koju je operator ustupio
korisniku moraju biti popravljeni u roku od pet dana. Ukoliko to ne bude
slučaj, korisnik ima pravo raskinuti ugovor bez plaćanja naknade.

“Uočili smo da u mnogim slučajevima uklanjanje kvarova predugo traje,
pogotovo kada je u domeni odgovornosti operatora koji korisniku pruža
uslugu, te je stoga u novim pravilima određeno da to smije trajati
najdulje pet dana, a u suprotnom korisnik ima pravo raskinuti ugovor bez
plaćanja naknade za prijevremeni raskid, uz umanjenje računa za taj
mjesec, jer nije razumno biti bez pristupa internetu ili ne moći pratiti
TV programe samo zato što operator nije u stanju u razumnom roku
korisniku dostaviti ispravnu opremu i zamijeniti neispravnu”, ističu iz
HAKOM-a.

Krađe identiteta i prijevare prilikom zasnivanja pretplatničkih odnosa
također bi trebali biti spriječeni. Naime, isporuka uređaja moći će se
obaviti samo na adresu korisnika.

Od ostalih prava korisnika i obveza operatora iz novih pravila iz
HAKOM-a izdvajaju i obvezu jasnog upućivanja na opće uvjete poslovanja i
cjenike na internetskim stranicama operatora.

“Ako operator omogućava sklapanje ugovora putem interneta, onda mora
jasno navesti i način raskida ugovora, koji mora uključivati i raskid
putem interneta, odnosno elektroničkim putem”, poručuju iz HAKOM-a.

“Uočili smo da u mnogim slučajevima uklanjanje kvarova predugo traje,
pogotovo kada je u domeni odgovornosti operatora koji korisniku pruža
uslugu, te je stoga u novim pravilima određeno da to smije trajati
najdulje pet dana, a u suprotnom korisnik ima pravo raskinuti ugovor bez
plaćanja naknade za prijevremeni raskid, uz umanjenje računa za taj
mjesec, jer nije razumno biti bez pristupa internetu ili ne moći pratiti
TV programe samo zato što operator nije u stanju u razumnom roku
korisniku dostaviti ispravnu opremu i zamijeniti neispravnu”, ističu iz
HAKOM-a.

Najavljuju i da će od 1. siječnja 2017. godine operatori biti obvezni i
korisnicima osigurati minimalnu brzinu širokopojasnog pristupa internetu
od 70 posto maksimalno ugovorene brzine, kao i da u slučajevima
prijavljenih i utvrđenih kvarova duljih od 24 sata, korisniku uvijek
moraju ponuditi umanjenje računa ili drugi vid obeštećenja, bez potrebe
za ulaganje prigovora na iznos računa.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest