
LGBT turizam samo na području Europske unije procjenjuje se na vrijednost od 50 milijardi eura
U tjednu u kojem je krčki biskup Ivica
Petanjak iznajmljivačima sugerirao da u svoje sobe i
apartmane, s početkom sezone, okače križeve, na javnom
savjetovanju o Prijedlogu Zakona o izmjenama Zakona o
ugostiteljskoj djelatnosti javio se i jedan domaći posjetitelj te
Ministarstvo turizma upitao ne bismo li pored pet i bike friendly
apartmana dio privatnog smještaja mogli brendirati i kroz oznaku
“gay friendly”?
Kako navodi u svojem javno objavljenom komentaru, na ovo ga
navodi prilično loše prošlogodišnje iskustvo ljetovanja na obali
koje je okončano desetak dana ranije, prvenstveno iz razloga jer
je vlasniku apartmana, u kojem je boravio s partnerom, zasmetala
njihova orijentacija, piše Jutarnji
list.
“Prošle godine dečko i ja smo izbačeni iz privatnog apartmana
koji smo bili rezervirali na 15 dana, i to već drugog dana s
obrazloženjem vlasnika: nismo dobrodošli jer smo gay. Ne vidim
razloga da se u ovako maloj zemlji rade podjele i molim da se
ozbiljno razmotri uvođenje oznake gay friendly za apartmane baš
kao što postoje i apartmani specijalizirani za bike, family, pet
friendly i slično.
Time bismo znali da ćemo biti tretirani kao i svi ostali”, stoji
u komentaru pod Prijedlogom novog zakona. Iz Ministarstva
turizma korisniku su poručili da oni nisu dobra adresa za
odlučivanje o ovakvoj inicijativi te da bi kreiranje posebnih
vrsta turističkih ponuda trebalo prepustiti tržištu. Ipak, iz
ministarstva priznaju kako je inicijativa interesantna, posebno s
obzirom na dobru statistiku koja prati LGBT turističku
populaciju.
Prema izračunima GETA-e (Gay European Tourist Association), LGBT
turizam samo na području Europske unije procjenjuje se na
vrijednost od 50 milijardi eura, a brojke pokazuju da na području
centralne, zapadne i istočne Europe danas ima oko 26 milijuna
njih koji su istospolne orijentacije, o tome “otvoreni” te čine
2,6 posto ukupne populacije.
Uz to, pretpostavlja se da u ukupnom turističkom europskom
prometu osobe homoseksualne orijentacije sudjeluju s udjelom od
nekih 8 posto, imaju više prihode te samim time i više troše, što
ih trenutačno čini jednom od popularnijih turističkih niša
prilikom kreiranja ponuda.
Nekoliko pitanja u vezi s ovom inicijativom Jutarnji
list je poslao i u Glavni ured Hrvatske turističke
zajednice iz kojeg je razvidno da službene inicijative prema
ovakvom tipu brendiranja nema.
“Hrvatska gradi imidž destinacije s raznolikim ponudama koje su
dostupne tijekom čitave godine. U Strategiji razvoja turizma do
2020. godine posebno su istaknuti turistički proizvodi kao što su
‘sunce i more’, nautički, poslovni, kulturni turizam kao trenutno
najznačajniji proizvodi te zdravstveni turizam, cikloturizam,
gastronomija i enologija, ruralni i planinski, sportski i
pustolovni turizam te ekoturizam kao proizvodi s velikim
potencijalom razvoja.
Pritom je važno istaknuti da svaka destinacija odlučuje kakav
oblik turizma želi razvijati i kao takva se pozicionirati na
tržištu. Svi gosti su dobrodošli u Hrvatsku i naša je želja da
svi naši gosti dožive Hrvatsku na autentičan način i da se pritom
uvjere u očuvanost prirodne i kulturne baštine, kvalitetu usluge,
kao i u gostoljubivost naših ljudi”, poručuju iz HTZ-a.