Biznis

Ideja interesantna i Ministarstvu turizma

Je li Hrvatska spremna za gay friendly apartmane?

Je li Hrvatska spremna za gay friendly apartmane?
RTL

LGBT turizam samo na području Europske unije procjenjuje se na vrijednost od 50 milijardi eura

U tjednu u kojem je krčki biskup Ivica Petanjak iznajmljivačima sugerirao da u svoje sobe i apartmane, s početkom sezone, okače križeve, na javnom savjetovanju o Prijedlogu Zakona o izmjenama Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti javio se i jedan domaći posjetitelj te Ministarstvo turizma upitao ne bismo li pored pet i bike friendly apartmana dio privatnog smještaja mogli brendirati i kroz oznaku “gay friendly”?

Kako navodi u svojem javno objavljenom komentaru, na ovo ga navodi prilično loše prošlogodišnje iskustvo ljetovanja na obali koje je okončano desetak dana ranije, prvenstveno iz razloga jer je vlasniku apartmana, u kojem je boravio s partnerom, zasmetala njihova orijentacija, piše Jutarnji list.

“Prošle godine dečko i ja smo izbačeni iz privatnog apartmana koji smo bili rezervirali na 15 dana, i to već drugog dana s obrazloženjem vlasnika: nismo dobrodošli jer smo gay. Ne vidim razloga da se u ovako maloj zemlji rade podjele i molim da se ozbiljno razmotri uvođenje oznake gay friendly za apartmane baš kao što postoje i apartmani specijalizirani za bike, family, pet friendly i slično.

Time bismo znali da ćemo biti tretirani kao i svi ostali”, stoji u komentaru pod Prijedlogom novog zakona. Iz Ministarstva turizma korisniku su poručili da oni nisu dobra adresa za odlučivanje o ovakvoj inicijativi te da bi kreiranje posebnih vrsta turističkih ponuda trebalo prepustiti tržištu. Ipak, iz ministarstva priznaju kako je inicijativa interesantna, posebno s obzirom na dobru statistiku koja prati LGBT turističku populaciju.

Prema izračunima GETA-e (Gay European Tourist Association), LGBT turizam samo na području Europske unije procjenjuje se na vrijednost od 50 milijardi eura, a brojke pokazuju da na području centralne, zapadne i istočne Europe danas ima oko 26 milijuna njih koji su istospolne orijentacije, o tome “otvoreni” te čine 2,6 posto ukupne populacije.

Uz to, pretpostavlja se da u ukupnom turističkom europskom prometu osobe homoseksualne orijentacije sudjeluju s udjelom od nekih 8 posto, imaju više prihode te samim time i više troše, što ih trenutačno čini jednom od popularnijih turističkih niša prilikom kreiranja ponuda.

Nekoliko pitanja u vezi s ovom inicijativom Jutarnji list je poslao i u Glavni ured Hrvatske turističke zajednice iz kojeg je razvidno da službene inicijative prema ovakvom tipu brendiranja nema.

"Hrvatska gradi imidž destinacije s raznolikim ponudama koje su dostupne tijekom čitave godine. U Strategiji razvoja turizma do 2020. godine posebno su istaknuti turistički proizvodi kao što su ‘sunce i more’, nautički, poslovni, kulturni turizam kao trenutno najznačajniji proizvodi te zdravstveni turizam, cikloturizam, gastronomija i enologija, ruralni i planinski, sportski i pustolovni turizam te ekoturizam kao proizvodi s velikim potencijalom razvoja.

Pritom je važno istaknuti da svaka destinacija odlučuje kakav oblik turizma želi razvijati i kao takva se pozicionirati na tržištu. Svi gosti su dobrodošli u Hrvatsku i naša je želja da svi naši gosti dožive Hrvatsku na autentičan način i da se pritom uvjere u očuvanost prirodne i kulturne baštine, kvalitetu usluge, kao i u gostoljubivost naših ljudi", poručuju iz HTZ-a.


Reci što misliš!