Ideja interesantna i Ministarstvu turizma

Je li Hrvatska spremna za gay friendly apartmane?

Je li Hrvatska spremna za gay friendly apartmane?

LGBT turizam samo na području Europske unije procjenjuje se na vrijednost od 50 milijardi eura

U tjednu u kojem je krčki biskup Ivica
Petanjak iznajmljivačima sugerirao da u svoje sobe i
apartmane, s početkom sezone, okače križeve, na javnom
savjetovanju o Prijedlogu Zakona o izmjenama Zakona o
ugostiteljskoj djelatnosti javio se i jedan domaći posjetitelj te
Ministarstvo turizma upitao ne bismo li pored pet i bike friendly
apartmana dio privatnog smještaja mogli brendirati i kroz oznaku
“gay friendly”?

Kako navodi u svojem javno objavljenom komentaru, na ovo ga
navodi prilično loše prošlogodišnje iskustvo ljetovanja na obali
koje je okončano desetak dana ranije, prvenstveno iz razloga jer
je vlasniku apartmana, u kojem je boravio s partnerom, zasmetala
njihova orijentacija, piše Jutarnji
list
.

“Prošle godine dečko i ja smo izbačeni iz privatnog apartmana
koji smo bili rezervirali na 15 dana, i to već drugog dana s
obrazloženjem vlasnika: nismo dobrodošli jer smo gay. Ne vidim
razloga da se u ovako maloj zemlji rade podjele i molim da se
ozbiljno razmotri uvođenje oznake gay friendly za apartmane baš
kao što postoje i apartmani specijalizirani za bike, family, pet
friendly i slično.

Time bismo znali da ćemo biti tretirani kao i svi ostali”, stoji
u komentaru pod Prijedlogom novog zakona. Iz Ministarstva
turizma korisniku su poručili da oni nisu dobra adresa za
odlučivanje o ovakvoj inicijativi te da bi kreiranje posebnih
vrsta turističkih ponuda trebalo prepustiti tržištu. Ipak, iz
ministarstva priznaju kako je inicijativa interesantna, posebno s
obzirom na dobru statistiku koja prati LGBT turističku
populaciju.

Prema izračunima GETA-e (Gay European Tourist Association), LGBT
turizam samo na području Europske unije procjenjuje se na
vrijednost od 50 milijardi eura, a brojke pokazuju da na području
centralne, zapadne i istočne Europe danas ima oko 26 milijuna
njih koji su istospolne orijentacije, o tome “otvoreni” te čine
2,6 posto ukupne populacije.

Uz to, pretpostavlja se da u ukupnom turističkom europskom
prometu osobe homoseksualne orijentacije sudjeluju s udjelom od
nekih 8 posto, imaju više prihode te samim time i više troše, što
ih trenutačno čini jednom od popularnijih turističkih niša
prilikom kreiranja ponuda.

Nekoliko pitanja u vezi s ovom inicijativom Jutarnji
list
 je poslao i u Glavni ured Hrvatske turističke
zajednice iz kojeg je razvidno da službene inicijative prema
ovakvom tipu brendiranja nema.

“Hrvatska gradi imidž destinacije s raznolikim ponudama koje su
dostupne tijekom čitave godine. U Strategiji razvoja turizma do
2020. godine posebno su istaknuti turistički proizvodi kao što su
‘sunce i more’, nautički, poslovni, kulturni turizam kao trenutno
najznačajniji proizvodi te zdravstveni turizam, cikloturizam,
gastronomija i enologija, ruralni i planinski, sportski i
pustolovni turizam te ekoturizam kao proizvodi s velikim
potencijalom razvoja.

Pritom je važno istaknuti da svaka destinacija odlučuje kakav
oblik turizma želi razvijati i kao takva se pozicionirati na
tržištu. Svi gosti su dobrodošli u Hrvatsku i naša je želja da
svi naši gosti dožive Hrvatsku na autentičan način i da se pritom
uvjere u očuvanost prirodne i kulturne baštine, kvalitetu usluge,
kao i u gostoljubivost naših ljudi”, poručuju iz HTZ-a.

Povezano
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail desk@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest