
Hrvati gotovo dva puta češće putuju radi razonode nego poslovno –
prosječni sudionik istraživanja MasterIndex kompanije MasterCard je
radi odmora putovao 3,2 puta u prošlih 12 mjeseci, dok je na poslovnom
putovanju bio 1,5 puta. Čak 65% putovanja radi razonode odnosi se na ona
unutar Hrvatske, na Eurozonu otpada 24%, dok se preostalih 12% odnosi
na destinacije poput Moskve i New Yorka. Kod poslovnih putovanja
situacija je slična – 66% takvih putovanja se odnosi na Hrvatsku, a 26%
na Eurozonu.
Ispitanici najčešće posjećuju destinacije u blizini – Ljubljanu,
Sarajevo, Beč, Budimpeštu, München i Beograd, dok putovanja izvan Europe
nisu česta. U inozemstvo tijekom proteklih 12 mjeseci radi razonode
nije putovalo 45% ispitanika. Kad je riječ o potrošnji, trošak dvije
trećine putovanja iznosi do 5.000 kuna, a prosječan iznos se smanjio u
odnosu na listopad 2015. – s 5.764 kune na 4.984 kune. Ipak, nešto više
troše ispitanici stariji od 30 godina, s većim primanjima i oni iz Istre
te Primorja i Gorskog kotara. Tako 3% njih na putovanju troši više od
10.000 kuna. Općenito, ispitanici karticama najčešće plaćaju zrakoplovne
karte i smještaj u inozemstvu, a kartice i gotovinu podjednako koriste
pri plaćanjima tretmana ljepote te u prestižnim restoranima.
Istovremeno, 58% ispitanika ove godine planira svoj ljetni odmor
provesti u Hrvatskoj, pri čemu 49% u vlastitom smještaju ili kod
prijatelja, i to ponajviše onih iz Dalmacije te Zagreba i okolice, dok
će ih oko 42% platiti privatni smještaj. U hotelima planira odsjesti 12%
ispitanika, ponajprije iznad 50 godina i s većim primanjima.
“Tijekom tri ljetna mjeseca prošle godine našu je obalu posjetilo
8,43 milijuna turista, od čega je čak 93% inozemnih, a rezultati
istraživanja MasterIndex pokazuju da će domaći turisti i ove godine
pohrliti na Jadran. Boravak im nastojimo učiniti ugodnijim putem brojnih
pogodnosti koje smo osigurali korisnicima MasterCard kartica u nizu
hotela, ugostiteljskih i drugih objekata duž obale, ali i u
kontinentalnoj Hrvatskoj. Tu su i popusti pri kupnji ulaznica za
različita događanja, izlete, muzeje i predstave, ali i pogodnosti u
trajektnim i zračnim lukama”, istaknula je Sanja Žigić, direktorica kompanije MasterCard u Hrvatskoj.
Kad je riječ o pronalaženju smještaja, 40% ispitanika bira online
rezervacije ili internetske stranice turističkih agencija, a 35% pozive
ili slanje poruka e-pošte smještajnom objektu. Gotovinu za plaćanje
smještaja još uvijek koristi 60% ispitanika, i to ponajprije najmlađi,
niže platežne moći, a kartice sudionici istraživanja najčešće koriste na
benzinskim postajama, pri kupnji svakodnevnih potrepština te odjeće i
obuće. Općenito, uporaba kartica na putovanjima povećava se s dobnom
skupinom i primanjima, a karticu će 50% ispitanika koristiti u više od
40% kupnji.
Inače, rezultati istraživanja MasterIndex su pokazali da se u
Hrvatskoj prate najnoviji trendovi u industriji plaćanja: sve više
volimo kartice, raste popularnost beskontaktnih i mobilnih plaćanja, a
kupnja online je i dalje privlačna velikom broju ispitanika. Ovo online
istraživanje o navikama korištenja financijskih usluga u Hrvatskoj te
stavu prema platnim karticama je u travnju 2016. provela kompanija
MasterCard u suradnji s GfK – Centrom za istraživanje tržišta, na uzorku
od 1.011 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55
godina.



