Zabava

sedma umjetnost

Deset klasičnih filmova koje svaki ljubitelj filma mora pogledati

Deset klasičnih filmova koje svaki ljubitelj filma mora pogledati
Hrvatska Parfemska Kuća

Ne morate ići u filmsku školu kako biste postali stručnjak za film. Ako želite znati što čini film sjajnim, sve što trebate učiniti je pogledati puno izvrsnih filmova, a ova lista je odlično mjesto za početak.

10. Rosemary’s Baby (1968)

Remek-djelo Romana Polanskog prati mladu trudnicu Rosemary, koja se s mužem useljava u impozantnu zgradu koju nastanjuju neobični susjedi koji se previše zanimaju za njenu trudnoću.

Dok Rosemary postaje uvjerena da susjedi imaju zlokobne planove za dijete, postaje paranoična i sve izoliranija.

9. The Graduate (1967)

Određena vrsta mladenačkog razočaranja američkim snom kristalizirana je u ovom humorističnom filmu o odrastanju u kojem Dustin Hoffman igra studenta koji ne zna što želi učiniti sa svojim životom, ali će učiniti sve da izbjegne postati kao njegov otac, piše Best Life Online.

Usput, upliće se u ljubavne veze sa starijom ženom (Anne Bancroft) i njezinom kćeri (Katharine Ross).

8. The Night of the Hunter (1955)

Redatelj Charles Laughton je za svoj prvijenac koristio glumačke i režijske tehnike koje je naučio na Broadwayu kako bi priči o dvoje djece koja bježe niz rijeku, progonjeni fanatičnim propovjednikom (Robert Mitchum) u potrazi za plijenom koji je njihov otac sakrio nakon pljačke banke, dao nadrealni spoj realizma i mašte.

Publika i kritičari tada nisu znali što misliti o tome, ali se sada smatra remek-djelom.

7. The Maltese Falcon (1941)

Ovaj kriminalistički film utjelovljuje sve stilove koji će kasnije definirati filmski noir – cinični detektiv (Humphrey Bogart), zli negativac (Peter Lorre), fatalna žena (Mary Astor) i zamršen zaplet koji uglavnom služi kao okvir za scene loših ljudi koji rade loše stvari u potrazi za sebičnim ciljevima.

6. Gone With the Wind (1939)

Jedan od najvećih spektakala u povijesti Hollywooda, ova adaptacija romana Margaret Mitchell epska je u svakom smislu te riječi, od produkcije do dužine (gotovo četiri sata), do uspjeha na blagajnama (3,4 milijarde dolara u današnjim dolarima).

Predmet radnje iz vremena Građanskog rata i stavovi prema rasnim odnosima danas su problematični, ali centralna romansa između Scarlet O’Hare (Vivien Leigh) i Rhetta Butlera (Clark Gable) vječna je.

5. Some Like It Hot (1959)

Ova urnebesna komedija redatelja Billyja Wildera prati dva glazbenika (Tony Curtis i Jack Lemmon) u Chicagu tijekom prohibicije koji moraju pobjeći nakon što su svjedočili mafijaškom ubojstvu.

Oni se odluče prerušiti u žene i pridružiti se ženskom bendu na turneji. Njihov tajni identitet dovodi do kompliciranih odnosa s Sugar Kane (Marilyn Monroe) i zaluđenim milijunašem Osgoodom Fieldingom III (Joe E. Brown).

4. Seven Samurai (1954)

Japanski majstor filmskog stvaralaštva Akira Kurosawa snimio je brojne klasike, ali nijedan nije opstao poput ove epske priče o malom selu koje napadaju razbojnici i neobičnoj skupini ratničkih izopćenika koji se udružuju kako bi ga obranili.

Ako vam se taj scenarij čini poznatim, to je zato što je poslužio kao temelj za brojne samurajske filmove.

3. Lawrence of Arabia (1962)

Film prikazuje doživljaje T.E. Lawrencea u Osmanskom Carstvu tijekom Prvog svjetskog rata te istražuje njegove dvostruke lojalnosti prema svojoj domovini Velikoj Britaniji i plemenima Arapa koje susreće u pustinji i koje duboko poštuje.

2. The Third Man (1949)

Ovaj cinični triler pružio je Orsonu Wellesu jednu od najboljih uloga u njegovoj karijeri – iako ćete se za nju morati strpiti.

Joseph Cotten igra Amerikanca koji se seli u Beč kako bi radio za svog ratnog prijatelja, samo da bi otkrio da mu je stari prijatelj mrtav i da se kuha urota.

Reći više bilo bi spoiler, ali uzmite u obzir da se Wellesov ulazak u sredini filma smatra jednim od najvećih u povijesti filma.

1. Taxi Driver (1976)

Robert De Niro osigurao je svoj ugled kao najveći glumac svoje generacije svojom ulogom Travisa Bicklea, naslovnog taksista, mentalno neuravnoteženog, ljutog mladog veterana Vijetnama koji luta New Yorkom.

Redatelj Martin Scorsese nikada ne oklijeva prikazati nasilje i moralni pad grada, protiv kojeg se Bickle buni kao neka vrsta poremećenog osvetnika.


Reci što misliš!