
SsangYong je korejska marka automobila koja je već poznata hrvatskom tržištu jer se pojavila prije 20-ak godina, no nije se dugo zadržala. Sada se ovaj korejski div pod novim vlasnikom KG Mobility Corporation vraća na naše prostore
Povrat SsangYonga stiže u velikom stilu jer
prvi automobil koji se već danas može naći u hrvatskim
salonima je model imena Musso Grand. Već i po
samom imenu jasno je da se radi o povećem automobilu. Naime,
Musso Grand je ni manje ni više nego pick-up terenac, a pokreće
ga dobri stari dizel.
No vratimo se malo na početak, SsangYong Motor Company je tvrtka
nastala 1963. spajanjem dvaju velikih korporacija, a proizvodili
su automobile i radne strojeve. Stoga možemo reći da imaju
iskustva u proizvodnji vozila. Korejci znaju
da Europa nije veliko automobilsko tržište, ali su
svjesni da je riječ o regiji koja uvelike određuje smjer
razvoja autoindustrije.
Početkom 2000-ih ovaj brend je stigao i u Hrvatsku, a
većinom su nudili SUV i terenska vozila, stoga i ne
čudi da su se odlučili vratiti s novim terencem.
Već na prvi pogled jasno vam je da je Musso Grand tu da odradi
posao. Njegova robustna pojava dokaz je da se ne boji isprljati
na ozbiljnom zadatku. No to ne znači da nema stilskih detalja
poput masivne prednje maske i velikih LED svjetala.
Riječ je pick-up terencu s duplom kabinom, što znači da
se u njemu udobno može smjestiti petero osoba, kao i u nekom
obiteljskom automobilu. Upravo tu Korejci naglašavaju njegovu
svestranost jer on može biti i radni stroj na
primjerice OPG-u ili građevini, ali i sjajan automobil
za izlet u prirodu.
Kad smo kod posla, recimo da Musso Grand ima najdublji pod
prtljažnika na tržištu. Teretni prostor je ukupne zapremnine od
1.011 litara i nosivosti nešto iznad jedne tone. Ako vam je to
malo valja imati na umu da Musso Grand može povući i prikolicu
težine do tri tone.
Iako robustan izvana, iznutra su materijali jako ugodni pod
prstima. Kožna i mekana sjedala čine mjesto vozača više
direktorskim nego radnim. Tu su digitalni vozačev ekran, ali i
veliki glavni ekran koji nudi sva čuda današnje tehnologije, a
može se spojiti i s vašim pametnim telefonom.
Kabina je prostrana, što se i očekuje od ovakvog automobila, a
sjedi se dosta povišeno pa je preglednost jako dobra, a to je i
važno za vozilo ovih dimenzija. Za bolje snalaženje tu su i
parking senzori, ali i kamera.
Sjedala su grijana, ali i hlađena po potrebi, a da je
riječ o terencu podsjetit će vas prava ručna kočnica i birač
pogona gdje birate hoćete li voziti samo na prednjim kotačima ili
na sva četiri.
Uz to, Musso Grand ima i prilagođen ovjes što znači da se može
nositi i s težim terenom van ceste, u što smo se i sami uvjerili
u okolici Zagreba. Spomenimo još da je zbog svoje mase
iznimno siguran, ali tu je puno sigurnosnih sustava koji se brinu
da do nesreće uopće ni ne dođe.
Da bi bio pravi radni stroj mora imati i dobar stroj ispod haube,
a Musso Grand ima provjereni 2.2-litreni dizelski motor
koji daje 202 konjske snage. Uparen je sa 6-stupanjskim
automatskim mjenjačem koji nam dolazi iz Japana.
Rekli bismo da je dizelski motor i prava mjera za jedan automobil
koji treba znati kako zasukati rukave, stoga nije minus činjenica
da je to jedini motor koji će se nuditi u Hrvatskoj.
Kad smo već kod ponude, spomenimo da Musso Grand kreće s cijenom
od 38.999 eura, dok model s najvišom Ultimate opremom košta
44.999 eura. Cijena je to u koju je uključen PDV, a vrijedi
napomenuti da ovaj automobil spada pod N1 kategoriju, a vlasnici
tvrtki će dobro znati zašto je to važno.
Važno je i napomenuti da je najopremljeniji model već
dostupan za isporuku u Hrvatskoj, a da će druge verzije oprema
(Active i Venture) stići krajem rujna.
Za kraj, dodajmo da je Musso Grand tek početak SsangYongove
ponude u Hrvatskoj jer uskoro na naše ceste stiže novi SUV
Korando, Rexton kojeg su Hrvati već imale prilike upoznati, zatim
još veći SUV imena Torres, a nakon njih i električni Korando.
Sve u svemu izgleda da SsangYong, ili prevedeno na hrvatski
“dupli zmaj”, misli itekako ozbiljno.